MOD FEST!!
Met zo'n schoencadeau ga je natuurlijk niet je originele downpipe er weer opzetten!
Originele downpipe vs. Akrapovic
Minder flowrestrictie en ook nog een stuk lichter.
Und jetzt geht's los!! Ik wil hem nog laten chiptunen en doe ik het maar gelijk goed
Dus de laatste tijd heb ik nog meer goodies verzameld:
Originele turbo vs. JCW turbo:
Zou ongeveer 20pk extra moeten geven, houdt de turbodruk langer vast en trekt dus langer door dan de MCS turbo. Helemaal rechts nog de laatste versie van de diverter valve, zonder membraan wat vaak scheurt.
Origineel MCS spruitstuk vs. JCW spruitstuk:
Materiaal van de JCW is beter bestand tegen hitte en de flow zou beter zijn. Dit is niet de allernieuwste versie (die zou nog beter zijn) maar was wel goed betaalbaar.
Work in progress: JCW turbo en spruitstuk zitten er weer op.
@mijn vrouw: sorry van de theedoek
Forge intercooler vs. originele intercooler:
Lagere intaketemperatuur zodat de extra power (na chippen) ook langer wordt vastgehouden bij hogere temperaturen.
Intercooler resonator vs. vervangende pijp:
Betere flow en wat meer kabaal. De alu-pijp komt van mini2.info, het Duitse forum, met mooi omgerolde eindjes zodat de slang goed blijft zitten.
En merk ik nou verschil? JAZEKER
Hij is nu al -zonder chiptunen- een stuk sneller dan voorheen. De schoongemaakte VANOS zal ook wel meehelpen denk ik. Hij houdt de power tot verder in de toeren vast en heeft meer oompf
Ook veeeeul meer geluid, harder, lekker snerpend en de pops en bangs zijn goed aanwezig bij gas loslaten. Hij maakt zoveel meer lawaai dat ik eerst dacht dat ik de downpipe niet goed had vastgezet op de middendemper... Ik ben blij dat ik nog geen JCW einddempers gemonteerd heb want dat zou wel eens too much kunnen zijn!
Parkeergarages zijn hemels nu