Olieverbruik/PCV
Geplaatst: 05 feb 2017, 18:25
Allen,
Ik heb met mijn R56 MCS van 2007 vrij veel olieverbruik, in de mate van ongeveer een liter per 1000 kilometer. Wanneer ik de olie bijgevuld heb, heb ik soms last van blauwe rook uit de uitlaat na een tijdje draaien in vrijloop.
Ik heb reeds veel gelezen over het probleem dat de PCV die naar het inlaatspruitstuk gaat kan worden afgedopt zodat er minder oliedampen worden aangezogen die verbranden in de cilinders en de inlaatkleppen vervuilen. Ik lees dat de meningen verdeeld zijn over deze modificatie, dus ik zou willen weten of er hier op het forum reeds (ex-)eigenaars van vroege R56's zijn die dit hebben uitgevoerd en dit op lange termijn gebruikt hebben en hierover hun ervaringen kunnen delen.
Wanneer ik mijn olievuldop open na het uitzetten van de motor is er wel heel wat oliedamp aanwezig, dus dit zal wel aanleiding hebben tot extra olieverbruik geloof ik.
Zou het kunnen liggen aan de olie die ik gebruik? Ik gebruik Valvoline 5W30 volsynthetisch.
ik vind het ook moeilijk om het juiste oliepril te hebben. Bij te veel heb ik blauwe rook uit de uitlaat, en enkele 100'en kilometers later heb ik te weinig olie.
Kortom ik zou dus graag de carterventilatie naar het inlaatspruitstuk willen afdoppen.
Hebben jullie hier ook last van en tips voor mij/ervaringen die jullie willen delen??
Ik heb met mijn R56 MCS van 2007 vrij veel olieverbruik, in de mate van ongeveer een liter per 1000 kilometer. Wanneer ik de olie bijgevuld heb, heb ik soms last van blauwe rook uit de uitlaat na een tijdje draaien in vrijloop.
Ik heb reeds veel gelezen over het probleem dat de PCV die naar het inlaatspruitstuk gaat kan worden afgedopt zodat er minder oliedampen worden aangezogen die verbranden in de cilinders en de inlaatkleppen vervuilen. Ik lees dat de meningen verdeeld zijn over deze modificatie, dus ik zou willen weten of er hier op het forum reeds (ex-)eigenaars van vroege R56's zijn die dit hebben uitgevoerd en dit op lange termijn gebruikt hebben en hierover hun ervaringen kunnen delen.
Wanneer ik mijn olievuldop open na het uitzetten van de motor is er wel heel wat oliedamp aanwezig, dus dit zal wel aanleiding hebben tot extra olieverbruik geloof ik.
Zou het kunnen liggen aan de olie die ik gebruik? Ik gebruik Valvoline 5W30 volsynthetisch.
ik vind het ook moeilijk om het juiste oliepril te hebben. Bij te veel heb ik blauwe rook uit de uitlaat, en enkele 100'en kilometers later heb ik te weinig olie.
Kortom ik zou dus graag de carterventilatie naar het inlaatspruitstuk willen afdoppen.
Hebben jullie hier ook last van en tips voor mij/ervaringen die jullie willen delen??