Pagina 1 van 1

Vraag over kleppendeksel Cooper S

Geplaatst: 25 sep 2017, 12:26
door arnom
Mijn kleppendeksel was gaar en heb een nieuw exemplaar gekocht. Mijn Cooper S is een 2007, en nu zit er een ge-update versie van het kleppendeksel op. Dit heeft achteraan (kant inlaatmanifold) nog een overdrukventiel zitten, waar een rode plug in zit. Er is echter nog een ander plugje bij (zwart).

Hoe moet het nu juist zitten?
- rode plug geïnstalleerd? Lijkt me niet logisch aangezien het niet past wanneer gemonteerd.
- zwart plugje geïnstalleerd? Er staat ergens bij ‘US only’
- geen plug.

https://www.ecstuning.com/News/MINI_R56 ... its_21869/

Dit is het kleppendeksel.

Iemand die weet hoe het hoort?

Bedankt

Re: Vraag over kleppendeksel Cooper S

Geplaatst: 25 sep 2017, 19:47
door speedy
kleppendeksel gaar?
Zeker dat beetje zweten bij de rechterhoek links onderaan bij de turbo.
Vervangen helpt geen zak en na 10.000 km ziet het er hetzelfde uit.
Is de aard van het beestje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Vraag over kleppendeksel Cooper S

Geplaatst: 25 sep 2017, 22:56
door Cooperdriver
Je hebt best kans dat de aansluiting in het midden (rood) met een slang gekoppeld hoort te zitten aan onderstaand pijpje. (bij een amerikaanse versie)
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb op het forum weleens een topic aangemaakt over dit pijpje (waar is dit voor ? ) kreeg geen duidelijk antwoord hierop. later bij de dealer er ook naar gevraagd en kreeg de mededeling dat dit voor de amerikaanse versies was en in Europa niet gebruikt wordt.
Btw heb zelf een R55S van Februari 2008 (dus N14) met dus ook een oud model kleppendeksel wat (zoals Speedy al zegt) ook olie "zweet" op die plek, is inderdaad aard van het beestje en wordt die ook oud mee hoor :P

Re: Vraag over kleppendeksel Cooper S

Geplaatst: 25 sep 2017, 23:12
door Cooperdriver
Ter info het topic: viewtopic.php?f=45&t=39019

Re: Vraag over kleppendeksel Cooper S

Geplaatst: 27 sep 2017, 04:51
door arnom
speedy schreef:kleppendeksel gaar?
Zeker dat beetje zweten bij de rechterhoek links onderaan bij de turbo.
Vervangen helpt geen zak en na 10.000 km ziet het er hetzelfde uit.
Is de aard van het beestje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Daar heeft het inderdaad gelekt. Maar daarmee bedoel ik niet gaar. Er was een lek bovenin t kleppendeksel thv de PCV, met boost verlies en vacuum verlies tot gevolg, en een zeer onregelmatige vrijloop.

Bedankt Cooperdriver, zal inderdaad daarmee te maken hebben. Ik dop het af met het bijgeleverde dopje.