Pagina 1 van 1

Mini Cooper S R53 gat in de zuiger

Geplaatst: 08 nov 2015, 17:49
door arrie42
Hallo,

Ik heb een mini cooper staat uit 2003
Heb deze net een jaar en ben er zeer gek mee.
Alleen de laatste paar maanden heb ik gigantische problemen met mijn mini. ik heb steeds een gat in de zuiger dit is me al de 2e keer in Nog geen 100 kilometer rijden de eerste keer in cilinder 1 en de 2e keer in cilinder 4 100 km daarvoor heb ik de kop laten reviseren en zijn er nieuwe kleppen en geleiders ingekomen hierna is
Er een dikkere pakking tussen gekomen om het verschil te compenseren van het afvlakken van de kop het enige verschil is dat ik de uitlaat heb vervangen Door de orginele omdat mijn rvs racespruitstuk zonder kat gescheurd was bij het flexibel uitlaatstuk hierna is het probleem gekomen verder is een mapsensor en een lambda sensor vervangen
En een compleet motorblok
Heeft iemand misschien ervaring hiermee of een idee of tip om dit op te lossen want ik weet het niet meer en er gaan op deze manier heel veel motorblokken Door heen

Specs van de mini :
19-% pully op de sc
Cold air intake
Forge intercooler
Msd bobine
(Catloze rvs spruitstuk)

Re: Mini cooper s r53 gat in de zuiger

Geplaatst: 08 nov 2015, 18:20
door Ray001
Sterkte in eerste instantie maar loopt de auto wel zoals het hoort ?

Ik bedoel bijvoorbeeld mbt de software ..AFR ed..
Lijkt mij niet normaal,een gat in je zuiger na 100 Km!!

Re: Mini cooper s r53 gat in de zuiger

Geplaatst: 08 nov 2015, 19:04
door arrie42
Ja de auto liep goed

Re: Mini cooper s r53 gat in de zuiger

Geplaatst: 08 nov 2015, 19:11
door Berthil
Heb je koudere bougies? met 19% pulley krijg je behoorlijk meer druk die op den duur trouwens het waterpomp gedeelte stuk zal maken door de te hoge toeren, heb het zelf ook gehad.
17% is wel de max om de boel langer heel te houden.
Met 19% pulley is wel een 8 aan te raden qua koudegraad van bougies.

Als je die al hebt de injectoren misschien vervangen, of zelfs benzinepomp. Zo'n gat krijg je door pingelen door een foute bougie of te weinig benzine, kan binnen 1 seconde gebeurd zijn.

Re: Mini Cooper S R53 gat in de zuiger

Geplaatst: 09 nov 2015, 13:09
door arrie42
Ik heb net even beek gebeld en deze zegt dat de oorzaak van dit probleem de vacuĆ¼m leiding is die aan je spruitstuk zit naar je injector rail om de brandstof druk te regelen dit is ook wel logisch want de aansluiting van de benzineslang zit in het midden van de rail als de druk te laag is in de rail bij hoge toeren tallen dan geeft hij minder brandstof druk in injector die het verste van de brandstof aansluiting af zitten dit zijn injector 1 en 4 en daarom zou hij moeten gaan pingelen