Gisteren (Zondag 20 Maart) een lekker driftdagje gehad op Emmen!
De eerste keer dat beide auto's in hun nieuwe vorm bij elkaar waren, en uberhaupt het eerste evenement van mijn auto in nieuwe livery.
Weer een mooi dagje kunnen testen, en kunnen kijken wat ik aan moet gaan passen. helaas was dat laatste meer dan gehoopt. één conclusie kon ik in ieder geval snel trekken, de motor is geweldig! Het koppel, de power, en vooral hét geluid.. heerlijk! Onderstel mag ik ook absoluut niet over klagen, het grip niveau van mijn E46 t.o.v de E36's is gigantisch veel hoger, waardoor ik heel veel meer snelheid had ondanks ik op veel hoek reed.
Vorige week het probleem met links remmen opgelost, dacht ik. remmen en gas geven tegelijk ging inderdaad! maar iedere keer als ik het deed sloeg de auto in noodloop.. dus #1, electronica.
De eerste heat kwam ik er al direct achter dat de versnellingsbak nog steeds k*t is. synchro 3e versnelling is sowieso gaar, en na een aantal rondjes begint de bak aardig ernstig te rammelen, zelfs met de dikke olie. dus #2, versnellingsbak.
Als klap op de vuurpijl begon vanaf de 3e heat de koppeling te plakken.. de dikke sinterplaat die 500+pk en 750+nm aan zou moeten kunnen vind de 300pk en 360nm blijkbaar al niet leuk.. als ik de koppeling intrapte kwam deze niet meer terug, aka het wordt te warm, of de koppeling is ruk, of wat dan ook. een rondje af laten koelen en dan ging het wel voor wat rondjes, maar dit hoort niet. dus, #3, koppeling.
Ondanks dit alles heb ik toch nog kunnen genieten, en nu dus lekker nagenieten van de foto's en filmpjes, nu de auto klaarmaken voor Bimmerfest!
Maar hoe kan de koppeling dan zo heet worden. Het ziet er aardig nat uit daar?? Dus je zou zeggen dat er niet zo super veel stress etc op zou moeten komen. Slipt deze niet een beetje ofzo waar t probleem vandaan kan komen. Want kwa specs is t idd overkill wat je al aan geeft..
Nee totaal geen slip, ik ben eerlijk gezegd bang dat de bak te war wordt door de uitlaat, de spruitstukken lopen direct langs de bak, dan wordt de bakolie en koppeling ook gigantisch heet.. En zo'n sinterplaat gaat dan gewoon plakken.
Versnellingsbak eronderuit gevist, en de koppeling is gelukkig nog goed, alleen drukgroep is goed verbrand, en vliegwiel kan ook wel een kuurtje gebruiken denk ik.
Eerst het Twingo hok APK waardig krijgen, en dan kan ik de bak uit elkaar gaan trekken om te zien wat de schade is..
Re: Dutchie's 330i | Project Drift
Geplaatst: 10 mei 2016, 10:05
door Dutchie
Afgelopen tijd de versnellingsbak geïnspecteerd, olie ververst en die zag er nog goed uit, geen metaal deeltjes dus denk dat de bak niet extreem veel geleden heeft. Daarnaast wel het schakelmechanisme gereviseerd zodat ie weer soepel schakelt en de pook voor de 3e versnelling blijft staan in neutraal.
Reserve koppelingsplaat gemonteerd voor de zekerheid, het gat in de bak afgedicht met een stuk hitteschild, en het gedeelte van de spruitstuk dat langs het gat liep in de heatwrap gezet. wat een verschil maakt zo'n heatwrap! waarbij de spruitstukken gloeiend heet worden, kun je de heatwrap gewoon vastpakken bij wijze van.
Tevens ook de straightpipe weer gemonteerd, aangezien de stille uitlaat véél teveel tegendruk genereerd, waardoor de motor gigantisch knijpt.
Re: Dutchie's 330i | Project Drift
Geplaatst: 10 mei 2016, 10:13
door Dutchie
Video voor de liefhebbers, voordeel van de stille uitlaat was dat je alleen het inductie geluid hoort