Pagina 1 van 2

Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 15 jun 2015, 13:40
door Dirty Harry
Ik ga een Mini MK3 F56 Cooper S 2.0 aanschaffen nieuw. Hij moet nog afgeleverd worden :D .
Stel ik wil hem laten chippen, bij wie kan je dit het beste laten doen. Mini Speed in Den Haag, wat zijn jullie ervaringen.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 15 jun 2015, 13:59
door marcelclemens
Kijk even in dit topic.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 15 jun 2015, 14:10
door louisvdd76
En dat is een monster... Mijn 222 PK en 329nm verbleekte hierbij.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 16 jul 2015, 15:46
door Dirty Harry
Jammer dat er zo weinig ervaring is op het gebied van de F56. Wat is jullie ervaring met ZIP tuning.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 16 jul 2015, 19:47
door michail
Hoi,

Iemand ervaring met tunex? Of kan iemand vertellen hoe de JCW upgrade is (zeg maar de 211 Pk) tov de standaard.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 17 jul 2015, 10:18
door frankie
Zipperdezip.....

Zoals vermeld, check het topic van Peter zijn F55 S. Mijn advies, ga lekker naar BR. Die mannen weten wat ze doen, zijn professioneel, nemen de tijd voor je, auto wordt met behulp van hun super rollenbank getuned, geen prutsers dus.

Ik heb daar twee auto's laten doen waar ik super tevreden over ben en diverse clubleden hier zijn er ook super tevreden over.

Tot zover de BR Performance webadvertentie :D

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 17 jul 2015, 11:12
door Cannuccia
frankie schreef:Tot zover de BR Performance webadvertentie :D
:lol:

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 09:58
door frankie
Dat zijn powerboxen, vind ik persoonlijk toch minder.

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 10:24
door michail
BR heb ik gezien, Tunex claimt dezelfde output voor 2/3 van de prijs. Waar ik benieuwd naar ben is waarom Mini in hun JCW upgrade slechts tot 211 PK gaan, en dat de bestaande tuners daar ruim overheen gaan... Zit er toch niet ergens een addertje dat mini kent en de rest van de tuningswereld nog niet?

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 10:30
door Peter
Omdat er geen JCW's meer worden verkocht als de uitlaat met software ook naar 230+PK zou gaan :wink:
michail schreef: Waar ik benieuwd naar ben is waarom Mini in hun JCW upgrade slechts tot 211 PK gaan

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 11:00
door MartijnGizmo
Fabrieks-tuning is altijd vrij conservatief, productdifferentiatie, duurzaamheid, emissie-eisen, etc...

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 11:20
door michail
Ik snap dat de fabrikant allerlei marges aanhoudt, maar ik vind 50 PK en 80 nm best een fors verschil.. de vraag is zit dit dan nog binnen de marges.. kom je straks je bv distributie ketting of koppeling niet tegen....

@Peter: Ik heb je topic gelezen: kun je iets zeggen over het verschil in vermogens opbouw? Komt dat net zo mooi vrij als bij de standaard? Enne de beroemde garantie vraag.. ben je niet bang voor gedoe in geval van..?

Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 14:07
door ajede
Bij de R56 serie was het ook niet lastig om van een S over het vermogen van een oem JCW te gaan. Maar een JCW zat (ondanks dat die ook kapot liepen
/lopen zo nu en dan) toch iets anders in elkaar. Denk aan turbo, spruitstuk, luchtfilter, bougies, etc.
Is dat bij de f56 ook het geval of in zijn geheel niet? Is een S alleen geknepen dan in verhouding tot een JCW?

Re: Ervaring met chippen F56 cooper S 2.0 uit 2015

Geplaatst: 18 jul 2015, 14:19
door Peter
JCW heeft wel een ander onderdeelnummer qua zuigers. De S is er met een B46 en B48 motor (om het simpel te houden...) en de B46 motor heeft weer dezelfde turbo als de JCW. Daar is overigens nog een PK of 20 meer mee te realiseren. Ik ga nog wel wat aanpassingen laten doen bij BR.

Nadat ik een downpipe heb gemonteerd ga ik terug om de afstelling te laten controleren. Tegen die tijd staat er rond de 10.000km op en dan is de motor ook pas lekker los. Ik ga de tuning alleen onder de Sport-modus laten programmeren en de gaspedaalrespons van de Mid-modus laten kopieren naar de Sport-modus. Nu is de Sport-modus te agressief. Het vermogen komt er (vooral in de Mid-modus) erg mooi in en bouwt goed door. De auto is echt supersnel. :icon_top:

Garantie.... gaan we beleven. :wink: