1e onderhoud
Geplaatst: 12 dec 2017, 23:44
Ben nu een maand in het bezit van mijn F56 Cooper benzine en het is echt een geweldig karretje....
Hetgeen mij echter verontrust is ondanks het feit dat ik de constructeur-richtlijnen mooi gevolgd heb (niet boven de 4500 omw/min tijdens de eerste 2000 km) en het feit dat ik de motor zoals altijd met respect behandel (mooi op temperatuur laten komen) blijft de onderhoudsindicator maar zakken, toen ik uit de showroom reed was de beurt op 30.000 kms voorzien, na de eerste 500 kms was dit 29.000, na 1000 kms; 28.000, na 1.500 kms; 27.000 en nu 2220 kms; 26.000kms.......als ik die berekening verderzet dan moet ik na 10.000-12.000 kms op onderhoud (bijna zoals de "echte" MK1 Mini....)
Mijn rijpatroon; meestal autosnelweg (met uiteraard veel file's) en een gematigd sportieve rijstijl.
Hetgeen mij echter verontrust is ondanks het feit dat ik de constructeur-richtlijnen mooi gevolgd heb (niet boven de 4500 omw/min tijdens de eerste 2000 km) en het feit dat ik de motor zoals altijd met respect behandel (mooi op temperatuur laten komen) blijft de onderhoudsindicator maar zakken, toen ik uit de showroom reed was de beurt op 30.000 kms voorzien, na de eerste 500 kms was dit 29.000, na 1000 kms; 28.000, na 1.500 kms; 27.000 en nu 2220 kms; 26.000kms.......als ik die berekening verderzet dan moet ik na 10.000-12.000 kms op onderhoud (bijna zoals de "echte" MK1 Mini....)
Mijn rijpatroon; meestal autosnelweg (met uiteraard veel file's) en een gematigd sportieve rijstijl.