JCW Pro uitlaat klep probleem (mag dicht/verwijdert worden)
Geplaatst: 08 mei 2020, 23:11
Oud en kan dicht
Wij zijn de grootste New MINI club van Nederland sinds 2005
https://www.newminiclub.nl/forum/
https://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?f=147&t=45135
En vervolgens schrijf je zelf:Black-Mini schreef: ↑08 mei 2020, 23:11
De klep valt zo nu en dan gewoon dicht uit zich zelf, zonder dat we daar voor gekozen hebben.
In het bestelsysteem van BMW staat;Ow ja!
Mini beweerd ook nog het volgende:
Dat het is "as by design" oftewel het is zo bedacht dat hij automatisch sluit in de stad omdat het officieel ook alleen maar gebruikt mag worden als "track only use" beste BS verhaal ooit!
Dus waarschijnlijk zit er toch wel een waarheid in dat deze gekoppeld zit aan de navigatie oid?Opgelet:
Voor de Sport Mode zijn geen verdere toelatingsdocumenten nodig. De uitlaatdemper is voor het gebruik op de openbare weg goedgekeurd. Bij gebruik van de Track Mode op de openbare weg vervalt de goedkeuring.
In vliegtuigmodus kan je niet bellen, dus veiliger kan niet...Oplossingen die gemeld zijn:
Mobiele telefoon in vliegtuig stand (lekker onveilig en niet praktisch, je wilt immers je telefoon gekoppeld hebben in de auto om handfree te kunnen bellen)
Welk merk batterij heb je erin zitten?Batterij van het knopje vervangen( dit had bij mij geen effect)
Klopt. Er moeten foto's gemaakt worden van diverse nummers en moeten door MINI in een database gecontroleerd worden.Andere zijden ook dat er bepaalde PUMA cases zijn aangemaakt vanuit mini, of dat een bepaalde BMW ook dit probleem had met zijn uitlaat. Eerste stap zou dus zijn langs gaan bij Ekris met dit verhaal en eens luisteren naar wat hun te vertellen hebben. Eventueel vragen naar garantie of coulance, de auto is van 2015 en heeft vanaf de eerste verkoop er onder gezeten.
We gaan maandag eerst maar eens contact op nemen met Ekris en eens vragen hoe en wat.
Ja kan.Echter ondertussen gaan we ook andere dingen bekijken, want in mijn ogen is een BT optie toch helemaal niet zo praktisch, waarom een draadloze verbinding om je klep open te zetten. Waarom niet gewoon een fysieke verbinding? Bij de BT bemerken we dus al slechte signaal, maar ook de mogelijkheid tot leeg lopen van de batterij van het knopje. Het enige voordeel dat ik er uit kan halen, noem het niet echt een voordeel, is dat je het knopje in je zak kan stoppen en de klep buiten de auto (voor de fun) kan open zetten terwijl de auto aan staat... waaauuww... coool... nou niet echt, dat gebruik je nooit!
Dus, ik zit te denken waarom niet een fysieke aansturing? Waarbij de klep gewoon open en dicht gaat met een fysieke aansluiting dus geen storing meer en dus echt open wanneer je hem open wilt en dicht wanneer die dicht moet. Dit ga ik de komende tijd eens bekijken en zien of dat mogelijk is.