MINI introduceert MINI Live Chat
Geplaatst: 20 feb 2013, 19:12
München/Rijswijk. MINI introduceert op haar merkpagina MINI.nl Live Chat. Een interactieve en snelle tool om vragen – buiten de reguliere kantooruren – van sitebezoekers en MINI klanten zo snel mogelijk te beantwoorden.
Vanwege goede resultaten sinds de testfase eind 2012 is MINI per 1 januari 2013 definitief doorgegaan met het verlenen van de chatservice. Dit betekent dat MINI bijna de gehele dag bereikbaar is voor klantvragen en hiermee klanttevredenheid verder doorontwikkelt. De chatservice verschijnt als pop-up venster in het beeldscherm van de MINI.nl websitebezoeker en de bezoeker kan indien gewenst meteen een vraag stellen. Niet geïnteresseerden kunnen gemakkelijk het venster wegklikken.
MINI Live Chat is maandag t/m vrijdag beschikbaar van 17.00 uur t/m 23.00 uur en zaterdag en zondag van 09.00 tot 23.00 uur. MINI heeft een team klaar zitten om alle grote en kleine MINI vragen zo goed en snel mogelijk te behandelen. Ook eventuele klachten worden direct in behandeling genomen en zo goed en snel mogelijk beantwoord.
Uit de resultaten uit de testfase blijkt dat het merendeel van de vragen verkoopgerelateerde vragen zijn. Overige vragen gaan ondermeer over after salesartikelen en -mogelijkheden en vragen variërend van openingstijden tot de historie van MINI.
MINI heeft door de jaren het verlenen van service naar klanten steeds verder doorontwikkeld. Klanttevredenheid is geen statisch concept; verwachtingen van klanten veranderen voortdurend en MINI is vastbesloten daar niet alleen aan tegemoet te komen, maar die verwachtingen te overtreffen. En altijd op een verrassende manier, typisch MINI.
Sinds de pilot in oktober is de Live Chat succesvol ingezet en tevens zeer succesvol gewaardeerd door bestaande en toekomstige MINI klanten en MINI liefhebbers. MINI Live Chat is een onderdeel van de Good 2 Great strategie van BMW Group – dat klanttevredenheid naar een hoger niveau tilt. BMW Group was in 2011 de eerste autofabrikant die (sindsdien) alle klantcommentaren en klantbeoordelingen van BMW en MINI klanten heel transparant en zichtbaar op de dealerwebsites plaatst.
Vanwege goede resultaten sinds de testfase eind 2012 is MINI per 1 januari 2013 definitief doorgegaan met het verlenen van de chatservice. Dit betekent dat MINI bijna de gehele dag bereikbaar is voor klantvragen en hiermee klanttevredenheid verder doorontwikkelt. De chatservice verschijnt als pop-up venster in het beeldscherm van de MINI.nl websitebezoeker en de bezoeker kan indien gewenst meteen een vraag stellen. Niet geïnteresseerden kunnen gemakkelijk het venster wegklikken.
MINI Live Chat is maandag t/m vrijdag beschikbaar van 17.00 uur t/m 23.00 uur en zaterdag en zondag van 09.00 tot 23.00 uur. MINI heeft een team klaar zitten om alle grote en kleine MINI vragen zo goed en snel mogelijk te behandelen. Ook eventuele klachten worden direct in behandeling genomen en zo goed en snel mogelijk beantwoord.
Uit de resultaten uit de testfase blijkt dat het merendeel van de vragen verkoopgerelateerde vragen zijn. Overige vragen gaan ondermeer over after salesartikelen en -mogelijkheden en vragen variërend van openingstijden tot de historie van MINI.
MINI heeft door de jaren het verlenen van service naar klanten steeds verder doorontwikkeld. Klanttevredenheid is geen statisch concept; verwachtingen van klanten veranderen voortdurend en MINI is vastbesloten daar niet alleen aan tegemoet te komen, maar die verwachtingen te overtreffen. En altijd op een verrassende manier, typisch MINI.
Sinds de pilot in oktober is de Live Chat succesvol ingezet en tevens zeer succesvol gewaardeerd door bestaande en toekomstige MINI klanten en MINI liefhebbers. MINI Live Chat is een onderdeel van de Good 2 Great strategie van BMW Group – dat klanttevredenheid naar een hoger niveau tilt. BMW Group was in 2011 de eerste autofabrikant die (sindsdien) alle klantcommentaren en klantbeoordelingen van BMW en MINI klanten heel transparant en zichtbaar op de dealerwebsites plaatst.