Amerika gaat massaal aan de MINI
Geplaatst: 14 jun 2008, 03:11
Amerika gaat massaal aan de MINI
Een logisch gevolg van de immer stijgende brandstofprijzen: de Amerikanen gaan op zoek naar kleine, zuinige auto’s. Japanse merken als Honda en Toyota doen hier hun voordeel mee, maar het allerleukst is het natuurlijk als zo’n klein autootje wel een beetje in de buurt kan komen bij de flair en bling-bling van de Navigator die je net de deur uit hebt gedaan. Veruit de beste zaken worden dan ook gedaan bij Mini.
De bezoekcijfers van miniusa.com schoten de afgelopen maand met 88,9% omhoog ten opzichte van vorig jaar. De auto zelf verkoopt inmiddels twee keer zo goed als bij zijn introductie zes jaar geleden, en de cijfers stijgen nog steeds. In de eerste vijf maanden van 2008 verkocht Mini 36% meer auto’s dan in dezelfde periode vorig jaar.
“MINI has always been proud of its incredible fuel efficiency - we get 37 miles to the gallon, which is as good as most hybrids - and it has certainly been one of the reasons people choose to drive our cars,” said Jim McDowell, Vice President of MINI USA. “What we’re finding is that literally hundreds of thousands of people who haven’t thought about a MINI before are checking us out. We’re thrilled to have them - and hope they join those of us who discovered a long time ago that you can have a hip, cool car that’s fun to drive - and still save at the pump.”
Toch is het nog niet genoeg. Dit weekend begint Mini Takes the States 2008, een grote roadshow die start in Miami en daarna nog Boston, Chicago en Los Angeles zal bezoeken. Twee dagen lang kunnen bezoekers karten, rotsen beklimmen en naar fietsstuntshows kijken, allemaal onder het genot van verschillende concerten. Wat dit met zuinig rijden te maken heeft is ons niet duidelijk, maar het is in ieder geval leuker dan je SUV volgooien.
Bron: Autoblog.nl
Een logisch gevolg van de immer stijgende brandstofprijzen: de Amerikanen gaan op zoek naar kleine, zuinige auto’s. Japanse merken als Honda en Toyota doen hier hun voordeel mee, maar het allerleukst is het natuurlijk als zo’n klein autootje wel een beetje in de buurt kan komen bij de flair en bling-bling van de Navigator die je net de deur uit hebt gedaan. Veruit de beste zaken worden dan ook gedaan bij Mini.
De bezoekcijfers van miniusa.com schoten de afgelopen maand met 88,9% omhoog ten opzichte van vorig jaar. De auto zelf verkoopt inmiddels twee keer zo goed als bij zijn introductie zes jaar geleden, en de cijfers stijgen nog steeds. In de eerste vijf maanden van 2008 verkocht Mini 36% meer auto’s dan in dezelfde periode vorig jaar.
“MINI has always been proud of its incredible fuel efficiency - we get 37 miles to the gallon, which is as good as most hybrids - and it has certainly been one of the reasons people choose to drive our cars,” said Jim McDowell, Vice President of MINI USA. “What we’re finding is that literally hundreds of thousands of people who haven’t thought about a MINI before are checking us out. We’re thrilled to have them - and hope they join those of us who discovered a long time ago that you can have a hip, cool car that’s fun to drive - and still save at the pump.”
Toch is het nog niet genoeg. Dit weekend begint Mini Takes the States 2008, een grote roadshow die start in Miami en daarna nog Boston, Chicago en Los Angeles zal bezoeken. Twee dagen lang kunnen bezoekers karten, rotsen beklimmen en naar fietsstuntshows kijken, allemaal onder het genot van verschillende concerten. Wat dit met zuinig rijden te maken heeft is ons niet duidelijk, maar het is in ieder geval leuker dan je SUV volgooien.
Bron: Autoblog.nl