Pagina 1 van 1
Hoeveel Ah accu in de Mini
Geplaatst: 27 okt 2008, 19:36
door Kim Cooper
Hallo allemaal,
Hoeveel Ah accu mag er in de Mini?
Ik vraag mij af of de huidige accu (55Ah) in m'n Mini het wel aankan. Verlichting gaat iet wat dimmen (dipje) wanneer er aan het stuur gedraait wordt en 1 Xenon-koplamp-unit af en toe niet wil starten (vooral koud en vochtige weer -> meer weerstand in draden).
M.v.g. Kim
Re: Hoeveel Ah accu in de Mini
Geplaatst: 27 okt 2008, 19:59
door MaVaEe
Kim Cooper schreef:Hallo allemaal,
Hoeveel Ah accu mag er in de Mini?
Ik vraag mij af of de huidige accu (55Ah) in m'n Mini het wel aankan. Verlichting gaat iet wat dimmen (dipje) wanneer er aan het stuur gedraait wordt en 1 Xenon-koplamp-unit af en toe niet wil starten (vooral koud en vochtige weer -> meer weerstand in draden).
M.v.g. Kim
Meer elektrische weerstand door koud weer?
Het niet in 1 keer willen starten van de xenon heb ik ook weleens gehad na een koud nachtje.
Geplaatst: 28 okt 2008, 00:57
door Sicco
Ik vraag me af of die accu nog wel gezond is, zo niet, een nieuwe er in en dan eventueel een zwaardere. Een zwaardere kan sowieso geen kwaad, maar is misschien een overkill en kan je eventueel te veel geld kosten. Excuus dat ik een beetje een warrig advies geef.
Re: Hoeveel Ah accu in de Mini
Geplaatst: 28 okt 2008, 15:31
door Kim Cooper
Bedankt voor de reacties.
MaVaEe schreef:Kim Cooper schreef:Hallo allemaal,
Hoeveel Ah accu mag er in de Mini?
Ik vraag mij af of de huidige accu (55Ah) in m'n Mini het wel aankan. Verlichting gaat iet wat dimmen (dipje) wanneer er aan het stuur gedraait wordt en 1 Xenon-koplamp-unit af en toe niet wil starten (vooral koud en vochtige weer -> meer weerstand in draden).
M.v.g. Kim
Meer elektrische weerstand door koud weer?
Het niet in 1 keer willen starten van de xenon heb ik ook weleens gehad na een koud nachtje.
Zal idd niet veel zijn vanwege de niet al te koude weersomstandigheden. Vocht is meer het probleem.
Het niet willen starten is niet 1 keer proberen aan/uit maar bijna tot 10x toe aan/uit. Na zoveel keer springt ie aan, maar soms ook zo in 1 keer.
Sicco schreef:Ik vraag me af of die accu nog wel gezond is, zo niet, een nieuwe er in en dan eventueel een zwaardere. Een zwaardere kan sowieso geen kwaad, maar is misschien een overkill en kan je eventueel te veel geld kosten. Excuus dat ik een beetje een warrig advies geef.
Ze hebben de accu getest bij de dealer en zeggen dat deze goed is, voldoende sterkte en geeft op de indicator ook nog groen aan. Hoeveel zwaardere kan ik er in zetten? 5 Ah, 10Ah....
Gr Kim
Geplaatst: 28 okt 2008, 15:44
door MaVaEe
De zwaardere accu heeft in principe geen limiet enkel moet je rekening houden met de maat van dat ding.
Vanmorgen hadden mijn xenons overigens ook geen zin. 5x knipperen voordat ze bleven branden...

Geplaatst: 29 okt 2008, 16:05
door WoK
vergeet niet dat je dynamo het ook aan kan...
ik heb 800Ah gehad in de santa fe, dit ivm een iets zwaardere audio install....
dynamo vond dat niet zo leuk...aangezien die nooit rust had...
toen die t begeven had, heb ik eigenlijk ook de accu's dr uit gehaald...
het niet starten van de de xenon heeft volgens mij meer te maken met
een niet goeie starter/ballast ??
dit is iig wel vaak bij aftermarket xenon....
ballast vervangen en je bent weer de man...
Geplaatst: 29 okt 2008, 19:13
door Kim Cooper
WoK schreef:vergeet niet dat je dynamo het ook aan kan...
ik heb 800Ah gehad in de santa fe, dit ivm een iets zwaardere audio install....
dynamo vond dat niet zo leuk...aangezien die nooit rust had...
toen die t begeven had, heb ik eigenlijk ook de accu's dr uit gehaald...
het niet starten van de de xenon heeft volgens mij meer te maken met
een niet goeie starter/ballast ??
dit is iig wel vaak bij aftermarket xenon....
ballast vervangen en je bent weer de man...
Mmm de dynamo moet natuurlijk niet begeven, maar 800Ah is ook wel heel erg veel
Weet je toevallig ook wat de opbrengst van de dynamo moet zijn?
Wat zou een veilige hoeveelheid extra Ah in de accu zijn, zonder de dynamo te veel belasten?
De xenon-kit die ik er in heb zijn orginele Xenon van Mini. In andere topics is ook al het 1 en ander behandeld over dit probleem en daar is uiteindelijk naar vooren gekomen dat het niet ligt aan de starter en xenon-lamp. De oplossing die de dealer heeft is de gehele unit (koplamp-unit / xenon-lamp / starter ) vervangen voor een gloednieuwe. Deze oplossing vind ik geen oplossing en is wel een heel makkelijke weg.
M.v.g. Kim
Geplaatst: 07 nov 2008, 10:54
door WoK
maar is het dan wel de accu die vervangen moet worden ?
Geplaatst: 10 mei 2010, 17:35
door Misterman
Zal wel een 80ah zijn, aangezien er standaad 68ah in een santa fe zit.
Geplaatst: 10 mei 2010, 19:35
door WoK
klopt....en klopt niet....
ik drukte 800A in 1 keer weg bij een blurp...
was geen 800Ah maar iets van 170 denk ik...
was een northstar 170 nl....denk dat de 170 dan voor de Ah staat...maar
durf ik nu ff niet met zekerheid te zeggen.