Pagina 1 van 1
Vraag mbt spuiten sierlijsten
Geplaatst: 17 okt 2011, 12:10
door Black-Mini
Beste mini liefhebbers
Ik heb even een vraag.
Vaak zie ik mini coopers rijden die hun sierlijsten dus de zwarte matte randen om de wiel kassen enz heen. hebben gespoten in een ander kleur.
Nou vroeg ik mij af kan dit zo maar of is dit misschien folie?
Want ik weet nog goed dat flexibele delen wel gespoten kunnen worden maar dat het niet aan geraden word.
Tevens zijn ze dan wel helemaal glat en nu zit er een beetje structuur in de kappen.
Kan het ook zijn dat je ergens polyester kappen kan kopen hiervoor?
Hoor het heel graag van jullie
Geplaatst: 17 okt 2011, 14:24
door Black-Mini
Oké wielkastranden
Maar er gaat dus veel tijd in zitten?
Wat zal een gemiddel schade herstel bedrijf rekenen voor dit werkje om het rond om te laten doen kleine 800 euri?
Geplaatst: 17 okt 2011, 14:25
door Black-Mini
Is folie dan niet goedkoper en makkelijker?
Geplaatst: 17 okt 2011, 21:36
door Jobraay
Folie is zeker niet aan te raden, dat blijft niet mooit zitten en blijf je met je structuur zitten.
Het spuiten is zeker een duur grapje, bij een schadebedrijf voor 4 randen + voor achterbumper randen moet je niet schrikken van 650 euro mocht je het echt goed willen hebben
Het zit namelijk zo:
het is " kaal kunststof" met stuctuur, dit kan je op 2 manieren goed behandelen:
scotchen, kunststofprimer, 3laags grondlak, schuren, lak, blanke lak
dit is al goed, zo zullen de meeste bedrijven het doen, doen ze het voor minder kunnen ze zelfs de kunststofprimer overslaan en/of 2 lagen grondlak
Het nadeel van deze manier is dat wanneer je ergens tegenaan rijd de lak gaat scheuren.
De Perfecte manier is dit:
meestoken op 60 graden in cabine, ontvetten Scotchen, kunststofprimer, weekmaker door grondlak, 3 laags grondlak, kleur, weekmaker in blanke lak.
Dit zorgt ervoor dat de lak wat flexibeler is speciaal voor op de bumpers
Maar natuurlijk dit is zoals het ECHT zou moeten maar gebeurd bijna nergens zo, want is erg arbeidsintensief.
Als ik het voor je zou moeten maken zal het je ongeveer de helft kosten, maar moet je me maar even contacten hoe en wat je precies wil
Gr. Job
Geplaatst: 17 okt 2011, 22:07
door Black-Mini
Jobraay schreef:Folie is zeker niet aan te raden, dat blijft niet mooit zitten en blijf je met je structuur zitten.
Het spuiten is zeker een duur grapje, bij een schadebedrijf voor 4 randen + voor achterbumper randen moet je niet schrikken van 650 euro mocht je het echt goed willen hebben
Het zit namelijk zo:
het is " kaal kunststof" met stuctuur, dit kan je op 2 manieren goed behandelen:
scotchen, kunststofprimer, 3laags grondlak, schuren, lak, blanke lak
dit is al goed, zo zullen de meeste bedrijven het doen, doen ze het voor minder kunnen ze zelfs de kunststofprimer overslaan en/of 2 lagen grondlak
Het nadeel van deze manier is dat wanneer je ergens tegenaan rijd de lak gaat scheuren.
De Perfecte manier is dit:
meestoken op 60 graden in cabine, ontvetten Scotchen, kunststofprimer, weekmaker door grondlak, 3 laags grondlak, kleur, weekmaker in blanke lak.
Dit zorgt ervoor dat de lak wat flexibeler is speciaal voor op de bumpers
Maar natuurlijk dit is zoals het ECHT zou moeten maar gebeurd bijna nergens zo, want is erg arbeidsintensief.
Als ik het voor je zou moeten maken zal het je ongeveer de helft kosten, maar moet je me maar even contacten hoe en wat je precies wil
Gr. Job
Da klinkt aardig intensief werkje

Maar de helft heh? niet verkeerd, zal er eens over na denken, zal tevens een hooglans kleur worden en geen metalic of iets in die richting

Dolfin grey zou het moeten worden
zal is ff gaan kieken wat mijn vaste adresje vraagd,. en als die teveel rekenen klop ik bij jou an.
Doe jij het wel op de perfecte ''echte'' manier haha ^^
Geplaatst: 17 okt 2011, 23:59
door Black-Mini
Jobraay schreef:Folie is zeker niet aan te raden, dat blijft niet mooit zitten en blijf je met je structuur zitten.
Het spuiten is zeker een duur grapje, bij een schadebedrijf voor 4 randen + voor achterbumper randen moet je niet schrikken van 650 euro mocht je het echt goed willen hebben
Het zit namelijk zo:
het is " kaal kunststof" met stuctuur, dit kan je op 2 manieren goed behandelen:
scotchen, kunststofprimer, 3laags grondlak, schuren, lak, blanke lak
dit is al goed, zo zullen de meeste bedrijven het doen, doen ze het voor minder kunnen ze zelfs de kunststofprimer overslaan en/of 2 lagen grondlak
Het nadeel van deze manier is dat wanneer je ergens tegenaan rijd de lak gaat scheuren.
De Perfecte manier is dit:
meestoken op 60 graden in cabine, ontvetten Scotchen, kunststofprimer, weekmaker door grondlak, 3 laags grondlak, kleur, weekmaker in blanke lak.
Dit zorgt ervoor dat de lak wat flexibeler is speciaal voor op de bumpers
Maar natuurlijk dit is zoals het ECHT zou moeten maar gebeurd bijna nergens zo, want is erg arbeidsintensief.
Als ik het voor je zou moeten maken zal het je ongeveer de helft kosten, maar moet je me maar even contacten hoe en wat je precies wil
Gr. Job
Spuit je zelf dan trouwens?
Wat zou je vragen voor een metalic zwart motorkap om te spuiten?

Geplaatst: 18 okt 2011, 00:10
door Peter
Wil je de wielkastranden van je zwart metallic MINI grijs gaan spuiten!?!

Geplaatst: 18 okt 2011, 10:21
door Black-Mini
peter schreef:Wil je de wielkastranden van je zwart metallic MINI grijs gaan spuiten!?!

Waar mogelijk wel ja.
Ben er nog niet helemaal overuit maar er komen dan ook de zelfde kleur in 2 strepen met witte randjes vanaf de voor bumper helemaal door getrokken naar de achterkant.
Geplaatst: 18 okt 2011, 19:02
door Jobraay
ik spuit inderdaad zelf, motorkap zal op 275-300 komen moet ik hem eerst zien natuurlijk
motorkap van een mini is niet bepaald een klein voorwerp:P
Het verschil in prijs tussen metallic of non-metallic is echt nihil
Het verschil tussen 2k (zonder blanke lak dit kan met non metallics)
en watergedragen (met blanke lak zowel metallic als non-metallic)
is ongeveer 30 procent van de kosten goedkoper
Voor duidelijkheid gewoon ff pm-en komt altijd goed