Pagina 1 van 2
Andere wielen, nieuwe look!
Geplaatst: 28 mar 2006, 20:06
door hansie
Weg is de posh look van de Park lane met een paar andere wielen.
Eigenlijk de zomerwielen van mijn driftige BMW E30 maar passen ook op een MINI, alhoewel ET waarde niet lijkt te kloppen en ze staan vrij ver naar buiten.Qua sturen is het wat trager, net alsof de banden slap zijn.
De bandenmaat is 205-50/16.
Ze gaan morgen weer op de BMW
Geplaatst: 28 mar 2006, 20:18
door Blont-007
Toch staat het best cool, en toch heeft het ook weer net iets van : mijn Mini is vuil.
Leuk om te zien.

Geplaatst: 28 mar 2006, 20:27
door grand_cru
Toch een mooie velg hoor, die zwarte double spokes
Lijkt wat op de Rota SubZero, maar dan met een spaakje meer.
Ken je de fabrikant Hansie?
Groets,
Jan
Geplaatst: 28 mar 2006, 20:47
door new mini
Ziet er idd wel goed uit
Makkelijk zo rijden

Geplaatst: 28 mar 2006, 22:53
door Berthil
Zilver spuiten en een beetje verlagen en het ziet er goed uit
Dat gevoel zal wel komen door de hogere band en daardoor wat zachtere/flexibelere wang?
Geplaatst: 28 mar 2006, 22:57
door Yvon
Kijk, kijk...schone frisse velgkes
Toppie hoor

Geplaatst: 29 mar 2006, 08:39
door Arjan
lekkerrrr lekkerrrrrr!

Geplaatst: 29 mar 2006, 09:35
door Maaij
Ziet er wel sporty uit

Geplaatst: 29 mar 2006, 10:49
door hansie
Haha!
Echt nieuw zijn ze niet : zo'n 9 jaar inmiddels! Het zijn OZ wielen type F1 en zijn qua design gebaseerd op de F1 wielen van Williams.
Ze waren zilver maar door de stoeprandschade (mislukte driftjes) heb ik ze "Praxis grijs" gespoten (standaard spuitbusje wat verduiveld veel op het ParkLane grijs lijkt)
Normaal gaan ze onder de (zilvergrijze) BMW en staat het goed.
Voornaamste reden: deze kleur wielen hoef je vrijwel nooit schoon te maken, ideale kleur!
Het standaard wiel is 195-55/16 en de wang is 107.25mm hoog
Dit is 205-50/16 en is dus 102.5mm hoog, lager dus (en een 1cm kleinere diameter)
Verschil in sturen zal voornamelijk te maken hebben met de toename van de spoorbreedte doordat de ET waarde van de velg niet klopt (in principe spoorverbreeders). Het zelfcentreereffect van het stuur is ook veel minder.
Ik wilde voornamelijk het verschil runflat/standaard even zelf voelen.
Resultaat: ondanks de lagere bandwang zijn deze banden veel comfortabeler! Als het mijn prive auto zou zijn dan worden de runflats bij de volgende bandenwissel vervangen door normaal.
Voor mij zijn runflats een mislukt experiment van BMW/MINI om ruimte/gewicht te besparen.
Ruimte: de ruimte waar het reservewiel zit wordt nu toch niet gebruikt
Gewicht: de 4 zwaardere runflats zijn niet veel lichter dan 5 normale banden. Bovendien merk je meer van draaiende massa door de gyroscopische krachten.
RUNFLAT =
Iemand een reservewieltje over?

Geplaatst: 29 mar 2006, 11:07
door Eelke
Je vergeet wel zo ongeveer het belangrijkste argument voor run flat: gemak! Lampje gaat branden, voorzichtig doorrijden, en de dealer doet de rest. Niet in weer in wind wiel wisselen of reut in de band spuiten.
Maar voor mij weegt dat ook niet op tegen de nadelen hoor. Maar ik denk dat het dat wel doet voor de gemiddelde BMW-klant.
Geplaatst: 29 mar 2006, 11:26
door hansie
Enige nadeel is dat banden de neiging hebben om om zaterdagmiddag om 5 minuten na sluitingstijd van de dealers lek te gaan.
Maar je hebt gelijk Eelke, dat puntje had ik gemist

Geplaatst: 27 apr 2006, 23:12
door kwiebje
Ik heb voor de gein ook eens andere velgen onder mijn mini geshopt! Weet eigenlijk niet of het past. Wat vinden jullie ervan??
Hier de fotoshop:

Geplaatst: 27 apr 2006, 23:16
door grand_cru
De JCW R95 's passen bijna overal netjes onder, dus als je ze voor een prijsje kunt vinden: DOEN
Geplaatst: 27 apr 2006, 23:40
door CooperS-lightningblue
Ziet er wel lekker dik uit (die foto van de achterkant van je Mini)!
Geplaatst: 27 apr 2006, 23:43
door Miniboard
grand_cru schreef:De JCW R95 's passen bijna overal netjes onder, dus als je ze voor een prijsje kunt vinden: DOEN
Ik heb er zelfs 5

. Vier onder mijn Works en ééntje als reserve voor het geval dat er eentje naar de velgendokter moet
