Pagina 1 van 2
Cooper S van S-spokes naar 18 inch, nodig om te verlagen?
Geplaatst: 16 jun 2008, 10:26
door wlevels
Ben aan het kijken om 18"inch R95's of GP's te halen, vraag me alleen af of het eigenlijk nodig is om de mini te verlagen indien je de overstap maakt van 17" inch S-spokes naar 18" inch?
Weet niet hoe (en of) het uit gaat zien als ik 18-ers er zo nou onder zou gooien.
Iemand ervaringen/foto's/o.i.d.?
Ik wil liever niet gaan klooien met andere veren etc, ik heb reeds namelijk een auto gehad waar ik schuin mee over de drempels moest en daar was ik niet zo blij mee

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:31
door Fred
JA!
Het is zeker nodig

, ik heb veren gestoken en geloof me ik knal nog altijd over drempels

.
het is hier al vaker aangehaald, sommigen vinden het comfortabeler, anderen iets stugger. Iig ga je weinig comfort inleveren en zal em nog strakker sturen.
je wil toch geen wheelgap?

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:40
door marcelclemens
Ik vindt van niet !
Ik heb ook 18 inch R95 velgen en vindt het zonder verlaging ook mooi

Geplaatst: 16 jun 2008, 10:41
door wlevels
marcelclemens schreef:Ik vindt van niet !
Ik heb ook 18 inch R95 velgen en vindt het zonder verlaging ook mooi

Hey dan zie je meteen mijn vorige hobbelschraper (mijn eerste auto) waar ik het over had ernaast staan haha
P.S. idd zo vind ik het niet veel speling tussen wielkast en wiel
Geplaatst: 16 jun 2008, 10:58
door Sepp
Het is niet absoluut nodig. Een R53 Cooper S staat er standaard al op een mooie hoogte bij. Maar na een extra verlaging is ie wel nog een stuk dikker. Echter als je echt niet kunt leven met extreem zacht over drempels te moeten dan zou ik verlagen toch maar niet doen als ik jou was.
Geplaatst: 16 jun 2008, 10:59
door wlevels
Sepp schreef:Het is niet absoluut nodig. Een R53 Cooper S staat er standaard al op een mooie hoogte bij. Maar na een extra verlaging is ie wel nog een stuk dikker. Echter als je echt niet kunt leven met extreem zacht over drempels te moeten dan zou ik verlagen toch maar niet doen als ik jou was.
heeft ook wel een beetje met centjes te maken, en het feit dat ik hem redelijk origineel wil houden, wat zou dat kosten een setje verlagingsveren?
greets
Geplaatst: 16 jun 2008, 11:05
door marcelclemens
Hier nog een duidelijkere foto

Geplaatst: 16 jun 2008, 11:09
door Mini Poeper
@Fred
Een Cooper S staat standaard ruim 2cm lager dan een One...
Geplaatst: 16 jun 2008, 11:11
door Fred
Sportophanging+ is toch niet standaard op een S?
Geplaatst: 16 jun 2008, 11:11
door wlevels
Mini Poeper schreef:@Fred
Een Cooper S staat standaard ruim 2cm lager dan een One...
Zoiets dacht ik al, vandaar maar erbij gezet in het onderwerp "Cooper S"

Geplaatst: 16 jun 2008, 11:17
door Mini Poeper
Fred schreef:Sportophanging+ is toch niet standaard op een S?
Jawel
Mini Poeper schreef:
In de R50/R52/R43 reeks is namelijk verschil in schokbrekers en veren.
Er zijn drie soorten schokbrekers en twee soorten veren.
One heeft standaad suspension = standaard schokbrekers met standaardveren, sportonderstel optioneel)
Cooper heeft sport suspension (SS) = SS schokbrekers met "sport"veren, 1cm lager (sportonderstel plus optioneel)
Cooper S heeft sport suspension plus (SS+) = SS+ schokbrekers met "sport"veren, 2cm verlaging
Dus onderstel van One is heel anders dan van de Cooper en Cooper S. Deze twee laatsten delen dezelfde veren, alleen zit er verschil in schokbrekers. De Cooper S wordt standaard vaak als erg stug ervaren.
De SS+ schokbrekers zijn duidelijk korter dan van de One. Heb namelijk zelf de combi SS+ schokbrekers met Koni veren.

Geplaatst: 16 jun 2008, 11:19
door Fred
ja weetek, maar wist niet dat ss+ standaard op een mcs zat.
Geplaatst: 16 jun 2008, 11:19
door Xefke
Een Cooper S hangt al wat lager dan een andere MINI, maar al dan niet verlagen blijft een keuze die je zelf maakt, niets moet om een MINI mooi te maken, dat zijn ze al

ikzelf heb er een setje eibach laten onderplaatsen en kostte me ongeveer 300 euro incl plaatsing etc.
Over het comfort ben ik zeer tevreden, ik kan nog aan een degelijke snelheid over de heuveltjes, en ik vind ze beter rijden dan de standard veertjes.
Groeten
Xefke
Geplaatst: 16 jun 2008, 22:00
door speedy
absoluut verlagen

zonder verlaging ziet er niet mooi uit, dan beter met 17 " en verlaagd

Geplaatst: 16 jun 2008, 22:02
door kwiebje
18 inch en niet verlagen ziet er niet uit. Dit valt bij de jcw velgen nog wel mee.
Anders krijg je dit idee
