Pagina 1 van 4
Cooper S opvoeren met Beek of JCW
Geplaatst: 20 aug 2008, 15:42
door jvmenxel
Wie heeft zijn Cooper S bij Beek laten aanpassen? Ik heb een cooper S uit 2003 en zit te denken aan tuning maar vind JCW wel erg duur. Wie kan mij vertellen hoe deze Beek tuning is? cooper S met Beek software en 15% compressor pulley vermogen van 170Pk naar +/- 210Pk kosten 745.- Zal ik hier net zoveel van merken als met de JCW? Of is dit niet te vergelijken?
Thnx voor de reacties
Geplaatst: 20 aug 2008, 15:52
door Fred
Probeer es de zoekfunctie uit ... Meer dan genoeg topics hierover
Hier bijvoorbeeld ... 63 pagina's leesplezier

Geplaatst: 20 aug 2008, 15:57
door jvmenxel
Thnx ga gelijk effe doornemen.
Jer
Geplaatst: 20 aug 2008, 20:53
door Hans
Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pk

en dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..

Geplaatst: 20 aug 2008, 22:46
door werner
Met alleen software kom je ook een heel eind in de buurt van de JCW kit

+/- 200PK

De JCW kit (standaard) geeft in de praktijk ook niet meer dan 201PK ( bij beek op de bank gemeten ).
Geplaatst: 21 aug 2008, 00:53
door iDarkDesign
Wat de JCW kit op de Beek kit voor heeft is de uitlaat. De sound veranderd daardoor erg lekker, maar de performance laat erg te wensen over. Daar is Beek weer beter in.
Ik zou een beek kuur nemen en een andere uitlaat er onder.
iDD...... goh, heb ik dat nou toch al gedaan!
Geplaatst: 21 aug 2008, 01:41
door Shadow_Breaker
iDarkDesign schreef:Wat de JCW kit op de Beek kit voor heeft is de uitlaat. De sound veranderd daardoor erg lekker, maar de performance laat erg te wensen over. Daar is Beek weer beter in.
Ik zou een beek kuur nemen en een andere uitlaat er onder.
iDD...... goh, heb ik dat nou toch al gedaan!
Milltek

Geplaatst: 02 sep 2008, 11:38
door AA-16V
Wat ik met net afvroeg: gebruikt Beek een standaard programma op alle R53 Cooper S'jes? Of past ie het programma aan op basis van de gedane aanpassingen aan de motor (IC, luchtfilter, spruitstuk, uitlaat, ...)?
Geplaatst: 02 sep 2008, 12:12
door Shadow_Breaker
Hans schreef:Als je heel even wacht bestaat er een Beek stage 5, dit houd in een bewerkte cilinderkop (zoals JCW maar dan goed) 16% M7 pulley, Works bougies, GP intercooler, Beek 4-2-1 RVS spruitstuk met racekat.. etc.. goed voor ca. 240pk

en dat voor de helft van een JCW kit die slechts 201pk levert..

vraagje trouwens, rond de hoeveel zou dit komen???
dan weet ik toch hoeveel ik ga moeten sparen he

Geplaatst: 19 sep 2008, 19:04
door Chill-es
Collegae!
Heb een probleempje, wellicht kunnen jullie je licht hierover laten schijnen...?
Heb onlangs een mini cooper s JCW 2003 gekocht maar twijfel nu aan het vermogen (kwam uit erg slome bak, dus was alles snel voor mij). Verdenk hem zelfs ervan een cooper s te zijn met JCW stickers Acceleratie valt wat tegen maar met name de topsnelheid van (slechts) 218km/u (idd net als 'gewone' cooper S). Dit zou toch echt minimaal 230 km/u moeten zijn?
Volgens de garage (ekris) zitten alle JCW onderdelen erop en zou er niets aan de hand zijn, dit heb ik hen onlangs laten controleren. We zijn er nog niet uit, ga mogelijk binnenkort een cooper s ter vergelijking uitproberen...
Ideeen / tips??
Peas en alvast bedankt
Geplaatst: 19 sep 2008, 19:33
door StefanCS
Rij ff langs beek, stellen ze hem ff af. Gaat ie volgens mij naar 218 pk.
Geplaatst: 19 sep 2008, 20:48
door kwiebje
Je kunt wel een cooper s gaan proberen ter vergelijking maar dat is geen goed vergelijk. Zou hem dan gewoon bij beek op de rollenbank zetten en kijken hoeveel pk er uit komen. Dan heb je ook harde cijfers.
Geplaatst: 19 sep 2008, 21:10
door Chill-es
Bedankt voor jullie reacties tot dusver:) Langs Beek is waarschijnlijk wel een goed idee (eindje rijden vanuit Groningen maargoed...) Zo'n rollenbank, is dat niet slecht voor je motor?
Meer adviezen zijn altijd welkom!
Geplaatst: 19 sep 2008, 22:24
door Berthil
Je zal niet de eerste zijn met een defecte bypass klep (veertje afgebroken).
Daardoor komt de compressor niet op druk en haal je je topvermogen niet.
Geplaatst: 19 sep 2008, 23:43
door iDarkDesign
Berthil schreef:Je zal niet de eerste zijn met een defecte bypass klep (veertje afgebroken).
Daardoor komt de compressor niet op druk en haal je je topvermogen niet.
Ik zou mijn auto wel eens helemaal willen laten doorlichten. Alles controleren of het wel optimaal werkt enzo...
Zal wel klauwen vol met geld kosten om zoiets te laten doen
iDD