Pagina 1 van 2
Motorkap kan niet dicht door OMP veerpootbrug
Geplaatst: 26 jun 2006, 10:47
door MoNkToNk
Ik heb vandaag mijn OMP veerpootbrug binnengekregen en heb deze zojuist proberen te plaatsen, maar tot mijn grote verbazing kan de motorkap nu niet meer dicht

Ook na het verwijderen van het isolatiemateriaal kan de motorkap nog steeds niet dicht. Door middel van een kauwgompje heb ik de plaats waar ie hem raakt gevonden.
Zie de foto hieronder. De foto is van een Cooper S, maar ik heb zelf een Cooper.
Heeft toevallig iemand dit probleem eerder gehad en een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 26 jun 2006, 10:54
door FastBunny
Heb eens iemand bij een meeting horen zeggen dat die dan te strak zit. Misschien eens proberen hem (met de bout in het midden van de stang) losser te draaien ?
Geplaatst: 26 jun 2006, 10:56
door mini7benno
Oplossing kan gevonden worden in het strakker of juist losser draaien van de bout tussen de 2 delen.
Op mijn S ging ie ook niet goed, vervolgens bij Sleefje gemonteerd (deed ze lekker zelf) toen pastte hij ook niet goed. vervolgens beetje afstellen en hup! kap kon weer netjes dicht.
Pas op met geforceerd dichtduwen.
Geplaatst: 26 jun 2006, 11:07
door Mini Poeper
Bij ging 'ie ook gewoon goed dicht, alleen zag je dat motorkap aan een kant ietsje hoger lag. Nu heb ik vanwege ongeluk een nieuwe motorkap gekregen en deze hebben ze zo afgesteld dat 'ie mooi gelijk ligt.
Maar het moet gewoon kunnen....
Geplaatst: 26 jun 2006, 11:33
door Arjan
Mini7benno schreef:vervolgens bij Sleefje gemonteerd (deed ze lekker zelf)
Picca's please

Geplaatst: 26 jun 2006, 11:39
door MoNkToNk
Dank voor de tips! Het is gelukt

Geplaatst: 03 jul 2006, 17:21
door red_devil
Even een vraagje, ik wil binnenkort een omp veerpootbrug voor boven aanschaffen. Dus hetzelfde als dit plaatje hierboven. Maar ik zag laatst ook een omp veerpootbrug voor onder de auto. Moet ik ze nu beide aanschaffen of merk ik al verschil wanneer ik alleen de bovenste doe?
Geplaatst: 03 jul 2006, 17:44
door Mini Poeper
Ten eerste; wat denk je zelf? Denk er eens over na... ga nogmaal uit van het idee van die deksel op een schoenendoos.
Ten tweede; als je alleen boven neemt zul je zeker verschil merken mits je genoeg (maar zeker niet teveel!) spanning op de strut hebt gezet. Let op: bij aanspannen dien je zo aan te draaien dat de strut korter wordt, dus dat de wielen overdreven gezegd zo / \ staan.
Zou je ook de onderste plaatsen, dan merk je nog meer verschil. De auto wordt nog een stapje stijver. Ook zou je nog achter kunnen doen, maar dat is niet handig als je de bank dan een keer plat legt heb je nog zo'n horizontale stang dwars door je auto lopen.
Ter info: ik heb ze allebei...
Geplaatst: 03 jul 2006, 18:28
door red_devil
Mini Poeper schreef:Ten eerste; wat denk je zelf? Denk er eens over na... ga nogmaal uit van het idee van die deksel op een schoenendoos.
Ten tweede; als je alleen boven neemt zul je zeker verschil merken mits je genoeg (maar zeker niet teveel!) spanning op de strut hebt gezet. Let op: bij aanspannen dien je zo aan te draaien dat de strut korter wordt, dus dat de wielen overdreven gezegd zo / \ staan.
Zou je ook de onderste plaatsen, dan merk je nog meer verschil. De auto wordt nog een stapje stijver. Ook zou je nog achter kunnen doen, maar dat is niet handig als je de bank dan een keer plat legt heb je nog zo'n horizontale stang dwars door je auto lopen.
Ter info: ik heb ze allebei...
Misschien een dome vraag, maar is het dan niet slecht voor je auto?
Geplaatst: 03 jul 2006, 19:03
door Mini Poeper
Uhm, denk het niet...
Miss krijg je nu zelfs wel minder haarscheurtjes in je carrosserie omdat 'ie nu minder "heen en weer geslingerd wordt".
Geplaatst: 12 dec 2006, 19:53
door Rooien
ik heb ook dit probleem mini one (90pk) ook omp veerpoot in essen gekocht moterkap sluit ook ni goed.. wat is de oplossing hier nu voor?
iemand nog een onderste brug die hij verkoopt?? grtzz
Geplaatst: 12 dec 2006, 21:17
door Fred
Enkel bij een aanrijding kan het kwaad, heb ik me laten zeggen ... De veerpootbrug trekt je chassis scheef ...
Geplaatst: 12 dec 2006, 21:42
door Sid
denk eerder dattie hem juist recht houdt

Geplaatst: 12 dec 2006, 21:45
door Rooien
Sid schreef:denk eerder dattie hem juist recht houdt

bij zijdelings inrijding plooit ie langs andere kant ook mee na buiten dus chasis scheef !!!

Geplaatst: 12 dec 2006, 22:29
door Smini
Uhm ik heb mijn OMP veerpootbruggen er net een maand op zitten....
Nu weet ik dat het bij nat weer niet handig is om ze er op te hebben en vandaar het volgende....
de OMP boven moet je best strak draaien wil je geen last meer hebben van de niet sluitende motorkap (jaja ook ik kreeg em niet dicht).
Nu heb ik het gevoel dat als ik een klaverblad op rij ik geen feeling meer heb met de voorbanden (krijg geen signaal meer, of later maar dit weet ik niet) het lijkt wel als of ik de auto minder goed kan "lezen". je voelt duidelijk dat hij strakker is.... dat wel.
Hoe kan dit gevoel komen... en kennen jullie dit? of ben ik gewoon de nieuwe grenzen aan het verkennen.....
Voor de OMP gaf ik gas in de bocht totdat ik rubber hoorde glijen of piepen, dan wist ik ho ho rustig beetje gas los achterkant laten bijtrekken en weer rustig gas er op. Het lijkt er nu dus op dat ik dat signaal moment niet meer kan vinden.
En bij een nat wegdek voelt het helemaal alsof de mini in een keer kan gaan glijden zonder iets te melden vooraf....
Verbeeld ik mij dit?.....
Verder top materiaal hoor! maar ik kan de omp dus niet losser zetten.... dan gaat mijn kap niet meer dicht. (de JCW brace staat daar ook trek kracht op?) thanx