Pagina 1 van 2

Welke brandstof voor Mini Cooper S JCW

Geplaatst: 12 mei 2009, 15:30
door pkrielen
Ik ben vanaf vrijdag de trotse eigenaar van een 3 jaar jonge Cooper S JCW.
Nu vroeg ik me af of men daar verplicht Super Plus in moet gooien, of dat verstandig is, of dat het zonde van het geld is..

Voor sommige auto's geld als ze tuning hebben ondergaan dat men adviseert om er benzine met een zo hoog mogelijk octaangehalte in te gebruiken. dus Super Plus in Nederland en schijnbaar zelfs iets als "oct100" wat er in duitsland verkocht wordt.

Nu is de vraag natuurlijk of het noodzakelijk is en of het nog gaat helpen als er al 3 jaar gewoon Euro95 in is gegaan..

Mijn dealer zegt dat het niet uitmaakt en dat hij het een tijdje heeft geprobeert maar geen verschil merkt (behalve de prijs).
Ik zit er over te denken om er tussenin te gaan zitten met een shell V-Power oid. Er zijn meerdere pompen die hun eigen merk speciale benzine hebben. Deze zijn qua prijs tussen de Euro95 en Super Plus in, maar qua prestaties weet ik het eigenlijk niet..

Meer mensen met een JCW die me op weg kunnen helpen ?

Geplaatst: 12 mei 2009, 15:43
door Hans
Ik tank altijd euro 95 zelfs met een zwaar aangepaste GP

zal misschien iets schelen als je topsnelheid wil halen..

Geplaatst: 12 mei 2009, 16:13
door WoK
Als ik t goed heb ik Vpower toch vergelijkbaar met 98?
De Vpower in Duitsland is volgens mij 100....

Wat ik zelf merkte met de vorige auto, is dat ie met vpower toch wat zuiniger was(na 2 jaar gewoon 95 getankt te hebben, een paar keer vol gegoten met vpower en helemaal leeg rijden)....maar we praten niet over 100 km op een tank....het zal iets van max 30 zijn....dus of t echt uitmaakt...denk t niet (al is dat eigenlijk wel 10% verschil....)

Geplaatst: 12 mei 2009, 16:18
door MaVaEe
WoK schreef:Als ik t goed heb ik Vpower toch vergelijkbaar met 98?
De Vpower in Duitsland is volgens mij 100....

Wat ik zelf merkte met de vorige auto, is dat ie met vpower toch wat zuiniger was(na 2 jaar gewoon 95 getankt te hebben, een paar keer vol gegoten met vpower en helemaal leeg rijden)....maar we praten niet over 100 km op een tank....het zal iets van max 30 zijn....dus of t echt uitmaakt...denk t niet (al is dat eigenlijk wel 10% verschil....)
Rij jij maar 300km op een tank? :mrgreen:

Geplaatst: 12 mei 2009, 16:58
door Jordy
ik tank wel altijd super 98 eerst wel altijd 95 maar ik red wel meer Km's.
Licht tuurlijk ook aan rijstel :D

Geplaatst: 12 mei 2009, 17:29
door BRG
Gooi er meestal wel 98 in. Weet niet of het nu echt allemaal gigantische verschillen oplevert (prestaties en verbruik) maar voor mijn "gevoel" is de gasrespons beter met 98...

Geplaatst: 12 mei 2009, 17:54
door Deniz
BRG schreef:Gooi er meestal wel 98 in. Weet niet of het nu echt allemaal gigantische verschillen oplevert (prestaties en verbruik) maar voor mijn "gevoel" is de gasrespons beter met 98...
Sluit ik me bij aan, ik tank ook 98 met mijn JCW

Geplaatst: 12 mei 2009, 17:57
door Peter
Wij tanken ook altijd 98 octaan of V-Power

Geplaatst: 12 mei 2009, 17:57
door MaVaEe
Ik tuf er altijd euro 95 in. Vind de benzine al duur zat om tijdens de file in rook op te laten gaan! :mrgreen:

Geplaatst: 12 mei 2009, 20:05
door Ferdinand
ha pkrielen. Hier zijn al heel wat topics over volge...t. Maakt inderdaad eigenlijk geen barts uit. Maakt alleen wel wat uit wanneer je een mapping hebt van je blok dat specaal is afgestemd op RON 98 of hoger. Met een gewone Works kun je alles tanken, verschil merk je niet. Mijn schnitzer is afgestemd op 98 en hioger, dat merk je wel als is 95 tank. Dan voelt de auto vooral wat slapper, tammer.
Hans vertelde een verhaal over 'verse' benzine, dat dat wel wat uitmaakt. Dacht eerst, dat is broodje aap. Maar ik zal je vertellen: ik haalde na 1 jaar mijn motorfiets weer van stal. Ik lekker rondje rijden, niets mis mee. Lege tank, dus naar de pomp. Tanken. Gas erop: wooow, wat een verschil zeg. Veel pittiger (gewoon 95). Die ouwe prut van een jaar was inderdaad veel minder. Dus van die versheid van benzine, dat zou zo maar eens kunnen!

Geplaatst: 12 mei 2009, 20:13
door Niekie
MaVaEe schreef:Ik tuf er altijd euro 95 in. Vind de benzine al duur zat om tijdens de file in rook op te laten gaan! :mrgreen:
idem hier! :P

niekie

Geplaatst: 12 mei 2009, 20:39
door pkrielen
Zo te zien zijn de meningen verdeeld.. In mijn huidige Cooper ging altijd V-Power.. Beetje gevoelskwestie denk ik, dat ik toch voor mijn mooie coopertje toch het ''betere" spul wilde.

Nu deze JCW natuurlijk uit zichzelf al wat meer drinkt en Super Plus toch best een stukje duurder is dan Euro95 denk ik dat ik maar er tussenin ga zitten en door blijf tanken met V-Power..

Dan heb ik toch het idee mijn coopertje iets extra's te geven zonder de hoofdprijs te hoeven betalen.

Geplaatst: 12 mei 2009, 22:14
door StefanCS
Ik tankte altijd 98 of V-power. Heb nu 3x achter elkaar 95 getankt. Hij is toch net iets minder fel heb ik het idee. Zeker op snelheden van 100-200km/h.

Dus ik ga de volgende keer weer voor 98 of V-power.

Geplaatst: 14 mei 2009, 22:16
door Meani
Ik tank sinds mijn Beek tuning altijd 98 en het liefst vd BP.
Reden is om zo de kans op pingelen nog kleiner te maken.