Pagina 1 van 2

Merkbaar minder vermogen..

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:36
door Hans
Hebben jullie er ook last van? van de hitte.. temperatuurmeter stond op 38,5graden :shock: en toen volgas iemand inhalen, maarre.. dat was niet zoals dat normaal gaat. Het lijkt wel 20PK minder :? oke de airco stond ook vol aan en het dak was lekker dicht (alvast wennen voor de GP :wink: ) Dit was best een groot verschil, hij pakt ook minder lekker op..
volgens mij heeft de mini last van een zonnesteek :mrgreen:

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:41
door FunkyRAT
yup, merk het ook, zonder airco aan is ie wat trager dan normaal. Het geluid klinkt ook rauwer met airco aan vind ik. Merkte wel na het volgooien van de tank dat ie weer wat alerter reageerde.

Oom agent trouwens ook; zegt ie vanochtend tegen mij; je auto rijdt als een kart maar als je wil gaan karten moet je hier naar Delft gaan. Opmerking kreeg ik gratis bij een bon van 130 euro. Ik kreeg spontaan last van zonnesteek.

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:42
door Maaij
Vandaag even naar Duitsland gereden. Ging idd minder snel als normaal. Haalde de 200km/h (op de teller) na lang intrappen van het gas.

Olie temp was wel erg hoog 110-120 dragen :shock:

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:44
door Berthil
Ik heb er met mijn watergekoelde intercooler en oliekoeler geen last van :mrgreen: :mrgreen:
Dat ding blijft trekken. Olietempertatuur lager dan 100 graden bij 150/160 km/h

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:48
door Hans
Dit zijn inderdaad de dagen voor een watergekoelde intercooler.. :?

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:49
door FunkyRAT
Nou, mooi dat jullie het ook ervaren, ik dacht dat ik weer langs de dealer moest!

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:23
door k33z
Mijn MINI heeft heel erg veel last van de hitte, is niet meer vooruit te branden.

Zeker met airco aan verliest hij gevoelsmatig gewoon 40pk tov het motorvermogen zonder airco bij koud weer.

Ik vind de auto zowieso klote zijn met airco aan valt me heel erg tegen van mini.

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:28
door Berthil
k33z schreef:Ik vind de auto zowieso klote zijn met airco aan valt me heel erg tegen van mini.
Hans heeft zijn Cabrio te koop met MTH spruitstuk, airco uit en kapje open :)
Of inruilen voor de 240 pk Cupra. Dat vind ik nou weer een lelijke bak ondanks zijn vermogen,
kijk eens naar die neus met zijn grote overhang.

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:36
door CooperS-lightningblue
@Hans, dat dak kan straks niet meer open man, geniet ervan nu het nog kan.

Okeeeeej met bepaalde tempraturen is het een beetje overdreven warm en niet lekker in een cabrio, maar toch...

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:48
door Nexus
Ik wilde het net vragen!

Tis net alsof ik twee mensen achterin heb ineens...

Niet vooruit te branden :(

Oh en antraciet leer is helemaal niet zo prettig als je auto een dag in de felle :zon heeft gestaan *ouwch* :shock:

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:52
door henkietenk
Jep, ik merkte het ook al! Bij een One blijft er dus weinig powerrrr over! :P Ik reed net met een bijna lege tank en toen had ie juist veel meer vermogen leek het dan nĂ¡ het tanken! En owja, de tankpistool leek wel uit de auto te schieten toen ik het knopje indrukte! Stond veel druk op, of er wilde veel gas uit mijn autotank?!

Geplaatst: 19 jul 2006, 22:20
door werner
Vindt het wel mee vallen hoor, bij 30 graden buiten en airco aan loopt hij toch nog 235 kmh. En het inhalen anders dan bij lagere themperaturen is natuurlijk ook onzin. Die andere auto's leveren dan toch ook minder vermogen! :p :mrgreen:

Geplaatst: 19 jul 2006, 22:26
door Nexus
Ik zat serieus te kijken of de handrem aanliep ofzo... tot ik me bedacht dat het mogelijk de hitte zou kunnen zijn. Is echt voelbaar hoor :)

Mogelijk dat zo'n pipercross het alleen erger maakt, nog meer warme lucht aanzuigen.

Geplaatst: 19 jul 2006, 22:41
door k33z
@Werner, turbo en compressormotoren hebben hier natuurlijk VEEL meer last van als atmosferische motoren.

@Berthil, Die nieuwe cupra vind ik wel een mooi ding. Edwin heeft nu een 'gewone' Leon TFSI met 280pk en bilstein onderstel. Ik moet zeggen dat de mini meer beleving biedt, maar die auto hou je dus niet bij met een mini. Zowel op het rechte stuk als in de bocht is hij superieur, maar zonder rijbeleving.

Geplaatst: 20 jul 2006, 01:40
door kwiebje
Ik heb ook erg veel last met minder pk's door het warme weer. En wanneer de airco aan gaat is het nog erger. Maargoed zwetend in een Sje zitten is ook niks. Snak nu alweer naar de tijd dat het rond de 10 a 15 graden is .... 8) Of misschien wordt tunen wel een optie :D