Pagina 1 van 1
Vraagje over de Belgische Mini Cooper S rijders-autokeuring
Geplaatst: 14 sep 2009, 09:50
door Anthony1978
Graag had ik jullie reacties gehad van jullie tuning en de ervaringen achteraf met de jaarlijks

verplichte autokeuring in Belgie.
Ik heb sinds kort een originele mini cooper S en ben van plan die te voorzien van enkele extra pk's.
Ik dacht hierbij aan stage 2 (Beek), eventueel in combinatie met een Beek rvs spruitstuk.
1) kan de autokeuring de chiptuning detecteren ?
2) kan de autokeuring de compressorpulley detecteren ?
3) wat met de zware emissienormen ? Kom ik met mijn extra pk's in de problemen tijdens de uitlaattest ?
4) wat met het Beek spruitstuk.... is dit detecteerbaar.... en indien ze het kunnen...wat is hun reactie ?
En nog een laatste vraagje...
Als de officiele mini dealer achteraf tijdens een onderhoud een upgrade van de, volgens hen, originele software uitvoerd. (bv in het kader van een officiele dealerupgrade) ben ik dan mijn getunede Beek software kwijt ?
Ik weet het.... een pak vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn vooraleer te starten met de tuning.
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Gert,
Re: Vraagje over de Belgische Mini Cooper S rijders-autokeur
Geplaatst: 14 sep 2009, 13:33
door dangixxer
Anthony1978 schreef:Graag had ik jullie reacties gehad van jullie tuning en de ervaringen achteraf met de jaarlijks

verplichte autokeuring in Belgie.
Ik heb sinds kort een originele mini cooper S en ben van plan die te voorzien van enkele extra pk's.
Ik dacht hierbij aan stage 2 (Beek), eventueel in combinatie met een Beek rvs spruitstuk.
1) kan de autokeuring de chiptuning detecteren ?
2) kan de autokeuring de compressorpulley detecteren ?
3) wat met de zware emissienormen ? Kom ik met mijn extra pk's in de problemen tijdens de uitlaattest ?
4) wat met het Beek spruitstuk.... is dit detecteerbaar.... en indien ze het kunnen...wat is hun reactie ?
En nog een laatste vraagje...
Als de officiele mini dealer achteraf tijdens een onderhoud een upgrade van de, volgens hen, originele software uitvoerd. (bv in het kader van een officiele dealerupgrade) ben ik dan mijn getunede Beek software kwijt ?
Ik weet het.... een pak vragen, maar ik wil goed voorbereid zijn vooraleer te starten met de tuning.
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Gert,
reeds 1 maal zelf mogen gaan en hier mijn ervaring
1) Nee
2) Ja want hij is fysiek kleiner, maar aangezien ze die amper zien zitten en er geen bal van kennen gaat dat nooit een probleem geven
3) geen probleem (ik heb soft, pull uitlaat,...)
4) daar gaat ge volgens mij tegen de lamp lopen! Uitlaten ed worden heel sterk gecontroleerd. Zonder E keuring...noppes!
Laatste vraag weet ik ni direct.
Of ze de software in stukken updaten of alles ineens vernieuwen indien dit gedaan wordt...
Ik heb ze bij mijn garage dan ook gevraagd NOOIT updates te doen
Geplaatst: 14 sep 2009, 15:46
door Anthony1978
Hey.... bedankt voor je reactie !
Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.
Spruitstuk is bij deze geschrapt.
Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.
Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
Geplaatst: 14 sep 2009, 17:27
door dangixxer
218 pk en 275 NM
voor de details moet je maar eens kijken in mijn S&S
ik ben er persoonlijk zeer over te spreken
Dat ding gaat nu al eens speer
en nerveus rijden.....nooit iets van gemerkt
Geplaatst: 14 sep 2009, 17:52
door Shadow_Breaker
Anthony1978 schreef:Hey.... bedankt voor je reactie !
Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.
Spruitstuk is bij deze geschrapt.
Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.
Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
nokkenas moet je doen en ipv het spruitstuk kan je beter de grotere injectoren erinzetten

dit geeft veel verschil

kom maar eens mee een ritje doen met mij en je zou niet meer terug willen

Geplaatst: 14 sep 2009, 19:45
door dangixxer
Shadow_Breaker schreef:Anthony1978 schreef:Hey.... bedankt voor je reactie !
Aan die E keuring had ik idd nog niet gedacht.
Spruitstuk is bij deze geschrapt.
Ik ga waarschijnlijk voor stage 2, eventueel aangevuld met een andere nokkenas. En nu hopen dat we de 200 pk's aantikken.
Hoeveel pk heeft die van jou ?
En hoe voelt ie aan tijdens het rijden... normaal of nerveus ?
nokkenas moet je doen en ipv het spruitstuk kan je beter de grotere injectoren erinzetten

dit geeft veel verschil

kom maar eens mee een ritje doen met mij en je zou niet meer terug willen

steken die injectoren er bij jou al op?
moet de software dan weer niet aangepast worden?