Pagina 1 van 1
Aankoop Facelift compressor
Geplaatst: 25 okt 2009, 19:10
door padechjo
Ik heb een facelift compressor gevonden die ik wil aanschaffen voor toekomstige plannen om de Mini te tunen. Het is een hele nette compressor van het bouwjaar 2006 en heeft slechts 10000km gedraaid. Compressor is vervangen i.v.m. montage van een Works Kit.
Nu is mijn vraag.....is dit ongewoon???...een compressor van 2006 met slechts 10000km en nu pas aanbieden voor verkoop.
Misschien dat ik allemaal spoken zie die er niet zijn en zou daarom graag jullie mening willen weten.
Geplaatst: 25 okt 2009, 19:13
door Peter
Vaak liggen ze een tijdje in de schuur of op zolder en dan worden ze een keer te koop aangeboden...
Ik heb bijvoorbeeld een spruitstuk liggen van 2004 met 11.000km.

Geplaatst: 25 okt 2009, 19:15
door Peter
Wat ben je trouwens van plan? Volgens mij is er niets aan de compressor te tunen... Of wil je hem vanwege de coating?
Geplaatst: 25 okt 2009, 20:45
door padechjo
Ja...ik heb een pre-face lift compressor die dat niet heeft. Verder heb ik ook gelezen dat de facelift +0,1bar overdruk heeft dan de pre-facelift.
Denk dat er idd niet veel te tunen is aan een compressor, maar de Mini wordt komend jaar getuned en dan wil ik alles zo optimaal mogelijk hebben...en een compressor op voorraad is zowiezo wel handig

Geplaatst: 25 okt 2009, 20:47
door padechjo
Trouwens....ik zie in je tag dat je een compleet systeem hebt van Milltek. Hoe is jou ervaring qua geluid ivm het spruitstuk? Klinkt het erg luid in de auto....of valt het allemaal wel mee?
Geplaatst: 25 okt 2009, 21:22
door Peter
padechjo schreef:Trouwens....ik zie in je tag dat je een compleet systeem hebt van Milltek. Hoe is jou ervaring qua geluid ivm het spruitstuk? Klinkt het erg luid in de auto....of valt het allemaal wel mee?
Is wel heftig hoor! Gelukkig rijdt het vrouwtje er meestal mee

.
Met de cabrio dicht is het vermoeiend op de lange rit. Met het dank open is het ultiem genieten!!!
Is bij een coupe net ff anders waarschijnlijk.
Ik zou beginnen met een Milltek catback en de pre-cat uit het OEM spruitstuk halen en kijken hoe dat bevalt. Dan heb je ook de meeste "ongewenste" tegendruk weggenomen.
Geplaatst: 26 okt 2009, 11:47
door Adrenalin Junkie
Ik heb ook een facelift compressor erin zitten
Standaard met 16.000 km erop.
En nu met 15% Cravenspeed RVS pully

Geplaatst: 26 okt 2009, 18:39
door padechjo
helaas pindakaas......hij is verkocht
