Pagina 1 van 3
Luchtfilter voor Cooper S
Geplaatst: 14 aug 2006, 15:29
door checkmate2006
Wie weet of het mogenlijk is wat meer geluid onder de kap vandaan te krijgen bij een S ? heb er een Works filter op gehad maar enige wat je hoort is gillen van de compressor.. hoor het liever iets meer grommen.. heb er nu een open filter op zitten.. maar is ook niet super! Wel is vermogen onderin iets meer! hij kan onbeperkt lucht pakken! heb wel gezorgt dat er veel koude lucht bij het filter kan komen zodat je niet het verhaal krijgt warmte lucht met minder zuurstof en minder goede verbranding.
Geplaatst: 14 aug 2006, 17:00
door Berthil
Het grommen met een open filter is alleen bij de Cooper omdat de compressor er tussen zit bij de S. Je gaat dus alleen de compressor meer horen zoals je zelf al zegt. Mij is niet bekend dat je de S meer kunt laten grommen.
Geplaatst: 14 aug 2006, 17:23
door MINIJCW
Het fluiten van de compressor is nou juist de kick...vind ik

Geplaatst: 14 aug 2006, 17:33
door FunkyRAT
fluit het zoals een g-lader??
Geplaatst: 14 aug 2006, 17:45
door MINIJCW
Heb de JCW kit erop zitten en die fluit iig harder dan een g-lader
Geplaatst: 14 aug 2006, 18:19
door Hans
Gewoon een RVS spruitstuk met sportcat erop zetten dan maakt die zoveel herrie dat je die compressor niet meer hoort!

Ik spreek uit ervaring..
Geplaatst: 14 aug 2006, 18:37
door checkmate2006
Wil graag me radio nog blijven horen

inderdaad is het geluid van de compressor erg leuk.. maar ben gewend bij me andere auto,s wat meer gebrul onder de kap vandaan te horen (peugeot 206 Gti)
Maar goed..zal er vrede mee moeten hebben haha..
Geplaatst: 14 aug 2006, 19:22
door Berthil
Luister maar even naar dit Filmpje van twee Cosworth/M7 MINI's
Kennelijk zit er dit in:
M7 16% Kompressor-Pulley
M7 2% Crank-Pulley
M7 AGS V3
Ik heb niet het M7 Air Gain System maar de CAI van GT Tuning, maar ik heb toch wel een soortgelijk geluid, al is denk ik het geluid in het filmpje wat versterkt zodat het wat luider is.
Je hoort het alleen als je flink gas geeft, dus bij gewoon gebruik niet. Ik vind het erg mooi zoals het nu klinkt.
Geplaatst: 15 aug 2006, 19:21
door Hans
Nou, bij een GP met het worksluchtfilter zit ook een papieren luchtfilter

maar dit is natuurlijk weer een ander filter dan een gewone cooper-s.. Nu wil ik daar een K&N filter of iets dergelijks.. weten jullie iets?!
Geplaatst: 15 aug 2006, 19:38
door Berthil
GTT heeft ook een filter voor de Works, ik dacht dat iemand die hier al heeft in zijn Works?
Heb jij trouwens de Challenge JCW filterbox er in zitten, dus zonder electronica dus continu de klep open en niet alleen vanaf 4500 rpm zoals met de standaard JCW filterbox?
Geplaatst: 15 aug 2006, 19:45
door Hans
Nee, volgens mij lopen er wat draadjes.. en ook bij precies 4500 toeren gaat het echt leuk klinken

Thanks voor de link, die ziet er goed uit.. ik ga ff shoppen..
Geplaatst: 15 aug 2006, 19:59
door Braspenning Racing
Carbon intake system van Simota.
Geplaatst: 15 aug 2006, 20:09
door Arjan
@ Chris: merkbare vermogenswinst met die carbon intake van Simato?
Wat kost zoiets?
Geplaatst: 15 aug 2006, 20:13
door Berthil
Bij de Cooper S moet je voor een Cold Air Intake gaan, anders komt de warme lucht van je motorruimte weer in de compressor. De motorruimte van de Cooper S heeft een hogere temperatuur dan de Cooper.
Ik heb die van GTT er in zitten, bevalt goed al heb ik geen vermogenswinst gevoeld maar wel een mooier geluid.

Geplaatst: 15 aug 2006, 20:21
door Braspenning Racing
Vermogens winsten door intakes is meer een verkoop verhaal. Die (max) 5 tot 7 pk winst uit het alleen vervangen van een airbox is niet voelbaar. Het reultaat van het makkelijker "ademen" is wel merkbaar als je rijdt. De motor pakt wat sneller op, klimt makkelijker in de toeren, bij de open lucht filters van bv K&N heb je een sterker aanzuiggeluid wat weer de illusie geeft van snelheid en vermogen
Deze airboxen zijn niet de goedkoopste, reken op rond de 350 euro afgaand op de modellen de ik inkoop voor de BMW Z3's.
De techniek en fabricage is hetzelfde als van GruppeM, de prijzen echter niet
Bij interesse wil ik wel bij de fabrikant navragen wat de mogelijkheden zijn.
Het voordeel van een carbon systeem is dat je een betere hitte schild hebt. Elk luchtfilter zal een vermogens
verlies geven als het hete lucht uit het motor compartiment aanzuigt.
De afgeschermde open luchtfilters zijn een poging tot heat shielding maar zijn bij lange na niet voldoende.
Carbon heeft als eigenschap dat het beter dan enig ander materiaal hitte afschermt en
(niet geheel onbelangrijk) het ziet er nog eens zeer mooi uit
