Pagina 1 van 1

Cat cam vs schrick Nokkenas

Geplaatst: 26 dec 2009, 10:35
door brodie13
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje zijn er hier meer mensen die deze twee nokkenassen hebben gehad.

Ik ben begonnen met een schrick nokkenas en vond de auto erg lijken op een V-tec van honda dus pas vermogen bij veel toeren en dit gaf wel een snelheidsbeleving die erg op mijn S2000 leek.

Ik ben nu overgestapt op een catcam ik merk dat ik meer koppel heb, maar voor mijn gevoel was de auto met de schrick nokkenas sneller maar puur op gevoel omdat de grafiek van beek duidelijke laat zien dat ik meer koppel heb en meer vermogen.

De auto voelt minder nerveus aan met de catcam en heeft meer pk in het middengebied.

Dus wil eigenlijke weten wat jullie ervaring is in deze.

Groetjes

Brodie

Geplaatst: 26 dec 2009, 11:04
door werner
De testresultaten zeggen genoeg toch :wink:
Er zijn verschillende versie's van de catcam :roll:

Geplaatst: 28 dec 2009, 16:23
door Berthil
De verschillen tussen de nokkenassen zijn zo zoals je ze noemt,
meerdere hebben dit gemerkt.

Geplaatst: 29 dec 2009, 15:58
door JunkyXL
ik kan t niet vergelijken, heb geen catcam gehad... alleen de standaard en de asymmetrische schrick... dus daar heb je weinig aan... sry

cat cam

Geplaatst: 02 jan 2010, 15:32
door Rob
alleen ervaring met de cat cam, bevalt mij erg goed, vooral het middengebied goed merkbaar en in dat gebied zit je toch meestal; wel in dagelijks gebruik.

Geplaatst: 04 jan 2010, 12:48
door Hans
Ik heb ook alleen maar ervaring met de cat cam en idd in het middengebied erg sterk maar het lijkt wel of de vermogensopbouw veel geleidelijker is.. want snel was die zeker vraag maar aan die jongens in die Audi S3 :lol:
Dus dat kan wel kloppen wat je zegt voor het gevoel misschien iets langzamer maar de cijfers liegen niet.. Hoeveel vermogen kwam er nu bij jou uit met die M7 cilinderkop en cat cam nokkenas?

Geplaatst: 05 jan 2010, 21:07
door JunkyXL
veel ligt er idd aan de tuning op octaan 100 of niet... maar met deze nokkenas (schrick asymmetrisch) moet ik eerlijk zeggen dat hij op octaan 98 nog altijd lekker loopt, minder vind ie wel wat minder, ook niet heul veul... toch maar es testen dan, naast elkaar, lol

Geplaatst: 06 jan 2010, 06:18
door Hans
Ik heb de mijne laten schrijven voor euro 95, gaat prima, 98 of 100 vind die ook lekker maar merk geen verschil, als het goed koud is zoals nu dat vind die lekker 8)