Pagina 1 van 2

KW 1 schroefset, welke maat spacers?

Geplaatst: 09 mar 2010, 16:07
door Cannuccia
Heeft er iemand ervaring met KW versie 1 schroefset met 18" OEM-velgen (R105)? Ze zitten er nu onder, maar het loopt aan :( . Welke maat spacers kan ik het beste gebruiken? De banden moeten niet buiten de wielkassen komen te liggen, maar net genoeg (of iets meer), zodat het niet meer aanloopt.

Geplaatst: 09 mar 2010, 16:34
door werner
Geen spacers, heb je de minste kans op aanlopen :wink:

Geplaatst: 09 mar 2010, 16:41
door Cannuccia
Maar het loopt nu aan :? (binnenkant band tegen schroefset)

Geplaatst: 09 mar 2010, 17:27
door speedy
5 mm is perfect! loopt dan niet meer tegen de stelringen. ik heb die te koop staan ;)

Geplaatst: 09 mar 2010, 17:56
door GreyCooperS
yup..5 mm...heb je ook geen langere bouten nodig :lol:

Geplaatst: 09 mar 2010, 18:18
door mikkie23
Ik heb ook 5mm, maar heb 17inch s-spokes. Dat werkt prima en idd geen andere bouten nodig. Let wel op dat je spacer neemt met centreer ring, ik heb nu zonder en voel een lichte trilling in het stuur!
PS: weet jij ook welke ET waarde jij hebt en hoe breed je wiel is?

Geplaatst: 09 mar 2010, 18:20
door Fred
Je hebt toch minstens 12 mm spacers nodig met die et-waarde imo

Geplaatst: 09 mar 2010, 19:58
door Peter
mikkie23 schreef:Ik heb ook 5mm, maar heb 17inch s-spokes. Dat werkt prima en idd geen andere bouten nodig. Let wel op dat je spacer neemt met centreer ring, ik heb nu zonder en voel een lichte trilling in het stuur!
PS: weet jij ook welke ET waarde jij hebt en hoe breed je wiel is?
5mm spacers bestaan niet met centreerringen. Die zijner pas vanaf 12mm.

Ik zou 5mm spacers nemen. Wielbouten kruislings gelijkmatig vastzetten om de wielen zo gecentreerd mogelijk te krijgen.

Succes

Geplaatst: 09 mar 2010, 20:55
door werner
Cannuccia schreef:Maar het loopt nu aan :? (binnenkant band tegen schroefset)
Oké, dacht dat het in de wielkast aanliep.
Ik zou de oplossing in de schroefset zoeken. Misschien iets minder laag zetten zodat de stelring niet meer tegen de band komt. Als je spacers gebruikt onder de 12mm hebben ze geen centreerring dit zou ik niet doen. Hierdoor certreert het wiel niet goed meer en krijg je last van onbelans in het wiel. Veel mensen denken dat het wiel wel centreert op de wielbouten dit is niet zo! :wink:

Geplaatst: 09 mar 2010, 21:09
door GreyCooperS
ik had met de OEM 7J wielen een 16 mm spacer met centreerring en langere bouten...daar kun je prima mee zakken...en idd een 12 mm of kan ook prima

Geplaatst: 09 mar 2010, 21:32
door mikkie23
peter schreef: 5mm spacers bestaan niet met centreerringen. Die zijner pas vanaf 12mm.
Dit is mij anders verteld, maar waar ik had geinformeerd maken ze dit wellicht op maat. Zou kunnen zijn dat het standaard niet te leveren is.

Geplaatst: 09 mar 2010, 21:55
door BlueCooperS
Hoi Michael,

5 mm spacers hebben wel centreering aan naafzijde,maar hebben geen wielcentreering,maar dat is ook niet nodig.

Geplaatst: 09 mar 2010, 22:18
door werner
Polo GTI Cup Edition schreef:Hoi Michael,

5 mm spacers hebben wel centreering aan naafzijde,maar hebben geen wielcentreering,maar dat is ook niet nodig.
Als je niet boven de 100kmh uitkomt en alleen in de stad rijd merk je de onbelans niet :s

Geplaatst: 09 mar 2010, 22:29
door BlueCooperS
@ Werner,

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de 5 mm spacers geen wielcentrering hebben.
Bovendien worden de wielen bij 5 mm spacers nog voor een groot gedeelte op de OEM naaf gecentreerd.

Geplaatst: 09 mar 2010, 22:42
door Peter
Alleen is de OEM naaf licht conisch net als de binnenkant van je velg en als je daar dan een spacer van 5mm tussen doet dan vallen de conische naaf en velg niet meer netjes in elkaar en dus centreert ie niet of nauwelijks meer, toch Werner?!