Pagina 1 van 1
Verlagingsveren
Geplaatst: 28 apr 2010, 23:51
door Quinten
ik heb hierthuis verlagings veren liggen, komen van de buurjonge vandaan
voor: Geel, 6cm verlaagd, merk geen idee
achter: zwart, 4cm verlaagd, merk geen idee
wat vinden jullie ervan? zijn ze goed? enzovoortttt..?
erop of eronder:P
Geplaatst: 29 apr 2010, 09:43
door Sepp
Ik zou geen verlagingsveren gaan monteren waarvan je niet weet wat het is. Merk geen idee? Komen ze onder een andere auto vandaan? Zijn ze wel bedoeld voor een MINI? Voor- en achterveren zijn waarschijnlijk van verschillend merk, gezien verschillende kleur? En voor 2 cm lager dan achter, dan krijg je dus een soort dragracer om te zien.
Mijn mening is dat als je voor een schappelijke prijs verlagingsveren onder je MINI wilt, dat je beter ff Coendek kunt benaderen.
Geplaatst: 29 apr 2010, 10:09
door Adrenalin Junkie
Ik heb nog een setje verlagingsveren bedoeld voor de MINI liggen.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=17530
Re: verlagingsveren!
Geplaatst: 29 apr 2010, 10:21
door coendek
Quinten schreef:ik heb hierthuis verlagings veren liggen, komen van de buurjonge vandaan
voor: Geel, 6cm verlaagd, merk geen idee
achter: zwart, 4cm verlaagd, merk geen idee
wat vinden jullie ervan? zijn ze goed? enzovoortttt..?
erop of eronder:P
Hey quinten... 6cm verlagen gaat hem niet worden met originele dempers.. te weinig travel omdat je veren te kort zijn.. dus apk afkeur ook.
ook zou ik niet heel snel veren monteren waarvan je niet weet wat het is.
Groeten
Coen
Geplaatst: 30 apr 2010, 00:35
door Quinten
@coendek, ze komen onder de mini van me buurjonge vandaan, die heeft nu een koni schroefset.
hij heeft ook 6 en 4 cm verlaagd en is super dik! kijk maar op me foto´s (zieprofiel)
Geplaatst: 30 apr 2010, 10:36
door werner
Quinten schreef:@coendek, ze komen onder de mini van me buurjonge vandaan, die heeft nu een koni schroefset.
hij heeft ook 6 en 4 cm verlaagd en is super dik! kijk maar op me foto´s (zieprofiel)
Met een schroefset kun je wel zo ver verlagen maar met de originele schokbrekers niet.
Met 3cm verlaging zit je al bijna op het stootrubber. Het kan dan best super staan maar stuurt en rijdt voor geen meter meer omdat de schokbrekers hun werk niet meer kunnen doen

Geplaatst: 30 apr 2010, 13:25
door Berthil
Die buurjongen zal niet voor niets zijn overgestapt naar een Koni schroefset als hij ook al dezelfde looks had met veren

Geplaatst: 30 apr 2010, 17:25
door spunz
3cm verlaging is nog goed te doen hoor Werner, je houd nog genoeg 'dempingsvrijheid' over na een verlaging met standaard schokbrekers en 3cm kortere veren.
Rijden, nah als je zoals berthill het circuit opgaat is het waardeloos. maar bij dagelijks gebruik is het niets anders dan normaal. maar dat zijn mijn bevindingen bij een vriend
Geplaatst: 30 apr 2010, 18:03
door werner
spunz schreef:3cm verlaging is nog goed te doen hoor Werner, je houd nog genoeg 'dempingsvrijheid' over na een verlaging met standaard schokbrekers en 3cm kortere veren.
Rijden, nah als je zoals berthill het circuit opgaat is het waardeloos. maar bij dagelijks gebruik is het niets anders dan normaal. maar dat zijn mijn bevindingen bij een vriend
Heb je gemeten hoeveel je over hebt op de schokbreker? Ik wel,als het stootblok er nog op zit heb je standaard (met sport + onderstel 4cm schokbrekerweg).
Als je dan nog eens 3cm gaat verlagen blijft er nog 1cm over om de schkbreker zijn werk te laten doen. Lijkt mij niet erg veel

Geplaatst: 30 apr 2010, 19:20
door spunz
haha nee niet gemeten, echter ik geloof je meteen. Betekent dit dat bij het inveren de schokbreker steeds aan het einde van de slag op zn 'klote' krijgt? of zorg de kortere maar strakkere veer dat dit niet gebeurt, wat resulteerd in stuggere auto's?
Geplaatst: 30 apr 2010, 22:55
door werner
spunz schreef:haha nee niet gemeten, echter ik geloof je meteen. Betekent dit dat bij het inveren de schokbreker steeds aan het einde van de slag op zn 'klote' krijgt? of zorg de kortere maar strakkere veer dat dit niet gebeurt, wat resulteerd in stuggere auto's?
De schokbreker komt dan steeds bij inveren tegen de eindstop/rubber. Hierdoor krijg je een stuiterbak met een slechte wegligging. Iemand die alleen voor de looks gaat is het prima

Geplaatst: 01 mei 2010, 14:44
door Quinten
maar je zegt nu dat, hij standaart 4 cm is en als je 3cm verlaagt nog 1cm overhebt..
dan kan ik 6 cm er toch nooit op zetten, dan zou je -2cm over hebben?:P
??
Geplaatst: 01 mei 2010, 15:12
door werner
Quinten schreef:maar je zegt nu dat, hij standaart 4 cm is en als je 3cm verlaagt nog 1cm overhebt..
dan kan ik 6 cm er toch nooit op zetten, dan zou je -2cm over hebben?:P
??
Dat is bij sport + onderstel. Als het standaard is dus geen sport of sport + heb je iets meer speling
Maar 6 cm verlagingsveren kan niet!
Denk : standaard 6cm schokbrekerweg.
: sport 5cm "
: sport + 4cm "weet ik zeker
