Pagina 1 van 2

Koppel op weg overbrengen (semislick banden)

Geplaatst: 19 jun 2010, 20:50
door wildeke
hallo
ik zou graag hebben dat mijn mini zijn koppel kan overbrengen op de weg .nu staat hij namelijk door te glijden op zijn wielen .
ik had gedacht aan bredere velgen ....bij 17"blijven maar dan breder?? en/of andere veren .. of eventueel andere oplossing .
Wat is nu de beste mogelijkheid om van stilstand op te trekken zonder dat de wagen staat de dansen op de weg?
groetjes jens

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:01
door AA-16V
Deftige sper inbouwen, een Quaife is zowat de beste die je steken...

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:04
door wildeke
wa kost dat ? en waar is dat te verkrijgen ? :D

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:08
door wildeke
kost blijkbaar nog serieus veel geld :s

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:10
door Berthil
semi slicks

Afbeelding

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:23
door wildeke
mooie velgen TE KOOP??

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:24
door wildeke
mogen deze banden voor de keuring ?? en wat is de prijs hiervan ?

heb juist gelezen dat het mag voor de keuring ..
nu nog een site vinden waar ze die banden verkopen .
iemand ervaring met dit soort banden ? zijn ze echt heel gevaarlijk om in de regen te rijden of is het gewoon opletten :roll:

Geplaatst: 20 jun 2010, 13:59
door Berthil
Velgen wisselen als het hard regent of andere auto nemen.
In Nederland zijn ze street legal en hebben EU keurmerk.
Ze kosten 220 Euro per stuk en er is op het moment moeilijk aan te komen.
Ik rij er alleen mee op de Ring (inclusief Quaife sper).

Afbeelding

Geplaatst: 20 jun 2010, 14:09
door wildeke
dus geen semi slicks aan te raden voor dagelijks gebruik ...denk dat ik er wel zal mee leven dat de mini'tjes standaard snel slippen bij optrekken :wink: :D

Geplaatst: 21 jun 2010, 07:01
door AA-16V
Volgens mij zijn semi slicks verboden voor de openbare weg in Belgie... (kan me vergissen he).

Ik heb ook een Quaife sper om mijn R53 en dat is echt een grrot verschil qua vermogen overbrengen. De auto is nu ook veel beter in het bochtenwerk, nog meer dat kart gevoel...

Kost wel iets, maar, volgens mij, de beste investering als je vermogen hebt en dat vermogen wil overbrengen op het asfalt.

Mvg,
Gerrit

Geplaatst: 21 jun 2010, 11:51
door Sven
Nou lees ik vaak dingen over een sper(diff) (vooral bij bmw rijders), maar kan iemand mij in ''jip en janneke taal'' uitleggen wat dat nou precies doet en hoe het werkt??? :lol:

Ben gewoon benieuwd, want ik weet het niet :wink:

Geplaatst: 21 jun 2010, 20:19
door werner
Sven schreef:Nou lees ik vaak dingen over een sper(diff) (vooral bij bmw rijders), maar kan iemand mij in ''jip en janneke taal'' uitleggen wat dat nou precies doet en hoe het werkt??? :lol:

Ben gewoon benieuwd, want ik weet het niet :wink:
Bij een normaal diff wordt het wiel aangedreven wat op dat moment het snelst draait.
Als dan het wiel ook nog eens doorslipt krijg je geen voortgang :lol:
Het sperdiff zorgt er voor dat het andere wiel ook een deel van de aandrijfkracht op de weg over kan brengen.
Is dit jip en janneke genoeg :wink:

Geplaatst: 21 jun 2010, 20:51
door cooperass
hier een hele goede uitleg over het differentieel in jip en janneke taal(geen sper)


Geplaatst: 12 jul 2010, 21:37
door areemst
cooperass schreef:hier een hele goede uitleg over het differentieel in jip en janneke taal(geen sper)

kijk dat noem ik nou eens een uitleg!!!
d"r zit geen dom woord bij!

Geplaatst: 31 aug 2010, 17:16
door jean
Geven semi slicks nu echt zo veel meer grip bij het accelereren vanuit stilstand? Na mijn tuning bij Beek heb ik veel meer last van wielspin wat begrijpelijk is natuurlijk. Mijn r53 is af fabriek voorzien van een sper maar echt goed lanceren lukt me nog niet goed. Kan in 1ste bijna niet voluit vertrekken zonder wielspin......