Pagina 1 van 2

R50 tuning richting 200pk

Geplaatst: 17 aug 2010, 14:36
door Beamer
Ik ben aan het denken om 'just a cooper' stiekem richting de 200pk te brengen. Dit 'sleeper' idee houdt dus in dat het uitwendig een cooper moet blijven, maar onderhuids los mag gaan.
Geen S-luchthappers of turbo gejank dus.
Geen dubbele centrale uitlaat.
etc.

een standaard cooper blok kan niet tegen overdruk.

dus om een Rotrex supercharger te plaatsen heb je dan ook een donor S-blok nodig. Deze configuratie kan heel veel pk's opleveren (300+)

In de overtreffende trap kun je natuurlijk nog kiezen voor de prijzige optie om een RMW 1800 of 2l blok te laten maken...

Een meer realistisch alternatief is denk ik om ITB's toe te passen. Natuurlijk ook even de huiselectronica remappen dan...
Als dit niet genoeg pk's levert dan denk ik eraan om nog methanol/water injectie toe te voegen.

Zijn er nog andere ideeen?

Geplaatst: 17 aug 2010, 14:45
door speedy
vet idee ! lachen als je naast een cooper s komt te staan bij een stoplicht :D

Geplaatst: 17 aug 2010, 14:55
door mini cabrio
oke, dit word voor mij een te technisch verhaal om te volgen :roll: , maar klinkt opzich best vet! 8)

ben benieuwd ;)

Geplaatst: 17 aug 2010, 15:37
door coendek
ben benieuwd...

ooit keer bezig geweest een mini one cabrio met kapotte motor te vinden en dan dubbele webers etc erop te zetten.. toen was 160-170pk beetje max...

met een SC erop is het anders... mja.. waarom dan niet een Cooper s met FMIC en cooper bumpers en motorkap...

:)

Geplaatst: 17 aug 2010, 15:38
door Berthil
Succes en hou ons op de hoogte 8)

Geplaatst: 17 aug 2010, 16:14
door Cannuccia
coendek schreef: mja.. waarom dan niet een Cooper s met FMIC en cooper bumpers en motorkap...
:)
Dat gevoel kreeg ik ook gelijk...

Geplaatst: 17 aug 2010, 16:23
door JorisD
Zal wel een hele domme opmerking zijn, maar een VTEC-blok?

Geplaatst: 17 aug 2010, 16:45
door Ossie
:shock: Lachen, eens zien of dit serieus zal gaat uitpakken en vergeet niet een remmen upgrade te doen, misschien iets belangrijker dan motor-tuning. :mrgreen:

Geplaatst: 17 aug 2010, 16:53
door Beamer
Het is natuurlijk de fun om iets unieks te doen.
De makkelijke weg zou inderdaad zijn om een S uiterlijk terug te modificeren naar een cooper.

We hebben nu eenmaal een Cooper staan en ik ben gecharmeerd van het karretje. Het nodigt uit om aan te sleutelen.

Bovendien zijn er in de aftermarket betere componenten te verkrijgen dan datgene dat BMW erin heeft gesleuteld.
M.a.w. koop je een S moet je nog steeds upgraden. Getuige ook de levendige handel op de S-tak van dit forum.

De V-tec suggestie is wel cool. Dan moet er echter heel goed gekeken worden naar compatibiteit.
cooper s blok+aandrijving naar een cooper is plug en play.

Overigens waardeer ik dit sparren zeer, opdat de ideeen rijpen...

Geplaatst: 17 aug 2010, 18:02
door coendek
kijk ook ffies naar de packages op lohen.co.uk

jongens zijn ook redelijk serieus bezig geweest met de mini one... 150pk's

zonder SC of TC :)

Geplaatst: 17 aug 2010, 18:35
door master2516
gaaf idee

kwam dit tegen op internet http://www.mini2.com/forum/revolution-m ... p-gas.html

wel gaaf 8)

Geplaatst: 17 aug 2010, 19:19
door Berthil
Als je naar 210 pk gaat met een Cooper zou ik ook een S versnellingsbak en koppeling nemen als dat nog niet de bedoeling was.
De (oudere) Cooper versnellingsbak kan nog niet eens 120 pk aan.
Zoek maar eens op versnellingsbak en Midlands.
Misschien heb je al een gereviseerde of Getrag maar dan nog zou ik het risico niet nemen.

Geplaatst: 17 aug 2010, 22:37
door spenki
Ik heb nog wel een paar race bakjes liggen met andere vertanding en kortere overbrenging.
Met de Mini Challenge Cooper hadden ze toch ook al zo'n 150 pk dus er zal vast nog wel ietsje
meer mogelijk zijn.

R50 tuning richting 200pk

Geplaatst: 18 aug 2010, 12:51
door Beamer
Ja, dat spul van de RMW jongens levert wel natte dromen op.
Lastig dat ze vanuit de US opereren. Je moet er altijd dus bijoptellen:
- core charge, want eerst jouw oude spul die kant opsturen loont niet,
- invoerrechten,
- douane kosten,
- verscheping.

Natuurlijk betreft het hier een gefaseerd project.
Alles in eeen keer aanpassen lukt me niet.
Momenteel ben ik met de versteviging van het chassis bezig.
Na de winter zal ik naar remmen en aandrijving kijken.
Pas als het wagentje er voor klaar is komt er met de tijd een getunede krachtbron in.

Geplaatst: 18 aug 2010, 13:11
door coendek
wat voor verstevigingen ben je aan het doen dan?! :)

maak even een show your ride aan met je bezigheden :)