Pagina 1 van 1
ZIPtuning
Geplaatst: 28 aug 2010, 15:04
door Kappi2907
Is er iemand bekend met de resultaten van de firma ZIPtuning als het gaat om een Cooper 2004?
Ze stunten met regelmatig met de prijs, vandaar dat het mogelijk het gokje waard is.
Ze beweren dat ze de Cooper naar 130pk kunnen brengen. Ik denk zelf dat 125pk max is.
Dank voor jullie reacties!
Geplaatst: 28 aug 2010, 16:41
door Kappi2907
Klopt, maar die hebben eerder aangegeven het niet te doen, omreden beperkte winst.
Geplaatst: 28 aug 2010, 18:45
door werner
Kappi2907 schreef:Klopt, maar die hebben eerder aangegeven het niet te doen, omreden beperkte winst.
Dat is nou een eerlijk antwoord

Met alleen software aanpassing bij een cooper zal je misschien 5 PK winst halen.
Dit is niet merkbaar dus niet doen idd

Als zip zegt dat ze het wel kunnen moeten ze het ook bewijzen. En dat heeft nog niemand gedaan op de bank bij beek

Geplaatst: 28 aug 2010, 20:12
door Ragnar
Hierbij een uitdraai van een standaard Cooper uit 2004. Deze heeft nieuwe software gekregen bij ZIPtuning
Maar het vermogen winst is niet groot. ik heb er niet veel voor betaald in die tijd. minder als bij Beek. was toen een actie.
Dus ik dacht 'what the heack'. we doen het. dus dit kwam er uit op de beek bank.

Geplaatst: 29 aug 2010, 07:19
door Hans
Nou, 93kw is toch 126pk is toch netjes.. standaard heeft hij toch 115?
Dit haalt Beek ook wel alleen merk je die 9pk niet.. dus zonde van je geld, verder staat Zip slecht aangeschreven, commercieel bedrijf geen echte tuners (ze hebben niet eens een rollenbank hoe wil je dan software schrijven!?)
Geplaatst: 29 aug 2010, 08:34
door Kappi2907
115pk of 126pk, vind ik behoorlijk!
Ik ben ook benieuwd of de Mini lekkerder gaat lopen (feller op het gas b.v.).
@Ragnar, hoe loopt je mini uiteindelijk?
Dank
Geplaatst: 29 aug 2010, 12:08
door Ragnar
Kappi - De mini LIEP altijd lekker. liep iest zuiniger. en de afstelling op het gaspendaal was ietsje lekkerder. maar dat kan ook het nieuwe filter zijn die er toen in is gegaan beter toevoer van lucht. Maar ik heb demini Niet meer in mijn bezit ik heb hem verkocht en er een groter mini voor teruggekocht
maar het is waar wat Hans zegt, een enorm commercieel bedrijf. ze hadden in mijn tijd niet eens de mogelijkheid om te laten zien wat hij deed en doet. dus geen rollerbank. Nadat hi op de rollerbank was gewest bij beek ben ik nog terug gegaan.(was in de buurt) en ben de discussie aangegaan. dat ik wat pk'tjes mis. ze verkopen 130. en er staat niks bij over marges/afwijkingen. Het lag aan de versie die ze erop hadden gezet en waren me vergeten te bellen voor een update.

Zet het er maar op. hebben ze gedaan maakte naar mijn idee niks uit. beter gezegt het is maar en software bedrijf. uploaden en klaar. niet eens in de wagen zitten al rijdend om het beter af te stemmen. De wagen wordt naar binnen gereden en aan een computer gekoppeld. uploaden en klaar.
Maar als je echt meer uit je cooper wilt, dan zul je meer moeten doen. en daar kan Beek je ook alles over vetellen. verwacht niet meer dan 135/138pk dat is zo wat ik ooit gehoord heb het maximum wat eruit kan komen. correct me if i'm wrong hans/werner/klaas/enz...

Geplaatst: 29 aug 2010, 12:42
door Kappi2907
Mini is van mijn vriendin. Hiervoor had ze 106gti, vandaar dat ze wat meer response wil.
Belangrijk is dat de auto wat feller op gaat pakken.
Ik kan me niet voorstellen dat je 9pk niet voelt.
Ik zal eens kijken wat ik doe. Als ze prijs flink kunnen laten zakken wil ik wel proberen.
Het is en blijft een atmosferische motor, en een zwakke versnellingsbak (-:
Geplaatst: 29 aug 2010, 17:41
door Sicco
@Kappi2907
Auto (en je vriendin??

) verpatsen en een Cooper S kopen? Kijk dan eens hoe je MINI aan het gas hangt...

Geplaatst: 29 aug 2010, 17:56
door zmorf
Zo'n 106 weegt ook de helft van een Cooper

,
en idd wat Sicco zegt "dan een Cooper S kopen"
Geplaatst: 30 aug 2010, 14:22
door Mini Poeper
Voor dat geld een 4-2-1 spruit kopen (ben je net zoveel kwijt), dát merk je!
Vervolgens andere uitlaat en geflowde gasklephuis. Als je die drie dingen erop hebt software aan laten passen.
Geplaatst: 30 aug 2010, 16:35
door werner
Mini Poeper schreef:Voor dat geld een 4-2-1 spruit kopen (ben je net zoveel kwijt), dát merk je!
Vervolgens andere uitlaat en geflowde gasklephuis. Als je die drie dingen erop hebt software aan laten passen.
Geflowde gasklephuis?????bedoel je cilinderkop misschien.Gasklephuis kun je alleen vergroten niet flowen

Geplaatst: 31 aug 2010, 17:51
door Kappi2907
Mini Poeper schreef:Voor dat geld een 4-2-1 spruit kopen (ben je net zoveel kwijt), dát merk je!
Vervolgens andere uitlaat en geflowde gasklephuis. Als je die drie dingen erop hebt software aan laten passen.
Waar kan ik aan zo'n spruit komen?
Wat koste de installatie?
Thanks
Geplaatst: 31 aug 2010, 19:14
door Mini Poeper
werner schreef:Mini Poeper schreef:Voor dat geld een 4-2-1 spruit kopen (ben je net zoveel kwijt), dát merk je!
Vervolgens andere uitlaat en geflowde gasklephuis. Als je die drie dingen erop hebt software aan laten passen.
Geflowde gasklephuis?????bedoel je cilinderkop misschien.Gasklephuis kun je alleen vergroten niet flowen

Ja vergroot, maar ook geflowd.
Had een M7 gasklephuis; alle randen waren weggefreesd, alles glad. Zelfs de het asje van de klep zelf.
Dit in tegenstelling tot de vergrootte gasklephuis van Lohen. Die was/is wel vergroot, maar niet geheel vlak/glad en het asje van de klep ongewijzigd.
Kappi2907 schreef:
1? Waar kan ik aan zo'n spruit komen?
2? Wat koste de installatie?
1! Beek, eigen fabricaat. Supersprint en Milltek levert Beek ook.
2! Vieze handen!
