Pagina 1 van 1
Haperend gevoel bij langzaam sturen
Geplaatst: 08 nov 2010, 20:19
door wheeler
Vandaag viel me op dat als ik instuur bij lage snelheden ik een soort haperend gevoel heb. Net alsof er kiezels op de weg liggen.
Heb al aan de velg lopen sjorren maar de boel zit goed vast. Wat kan het zijn? De stuurbekrachtiging of ophanging? Voor mijn gevoel zit het alleen in lage snelheden erin.
Mini Cooper S R53 uit 2003 (67k km gereden).
Geplaatst: 08 nov 2010, 20:22
door franklyn85
ik had ook zo een raar gevoel maar toen bleek me runflat lek te zijn

Geplaatst: 08 nov 2010, 20:34
door wheeler
Hm, had laatst wel een bandenspanningsindicatorwaarschuwing (driedubbele woordwaarde). Ik heb wel aan band lopen voelen maar merk niks, hoe weet ik zeker dat ie lek is?
Geplaatst: 08 nov 2010, 20:37
door franklyn85
wheeler schreef:Hm, had laatst wel een bandenspanningsindicatorwaarschuwing (driedubbele woordwaarde). Ik heb wel aan band lopen voelen maar merk niks, hoe weet ik zeker dat ie lek is?
de melding word een aantal keer herhaald als je hem reset dan komt ie weer terug na zoveel km.
of ie lek is kan je voelen door in het loop vlak te drukken en niet aan de zijkant van de wand want die zijn verstevigd(runflat alleen and)........
groet franklyn
Geplaatst: 08 nov 2010, 22:17
door MiniBeardie XL
wheeler schreef: hoe weet ik zeker dat ie lek is?
Even meten met een bandenspanningsmeter wellicht
Is sowieso handig om geregeld te doen. Niet blindvaren op het automatische systeem.
Deze geeft zover ik weet alleen een waarschuwing bij plotseling spanningsverlies, niet bij de gebruikelijke langzame afname van de spanning.
Geplaatst: 09 nov 2010, 11:15
door wheeler
Dat wordt dus een bandenspanningsmeter, want heb loopvlak ingedrukt maar merk niks.
Ben er nog niet helemaal gerust om moet ik zeggen maar heb ook geen zin in bezoek aan de (St/D)ealer.
Geplaatst: 09 nov 2010, 13:06
door Adriaan
Of ff naar de draagarmrubbers kijken! Ik heb ze pas laten vervangen door powerflex, echt superstrak nu weer!
Die dingen schijnen erg snel te slijten bij een Mini.
Geplaatst: 09 nov 2010, 14:01
door JorisD
Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken echt de sporen wordt ingetrokken.
Kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
Geplaatst: 09 nov 2010, 14:01
door JorisD
Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken op de snelweg echt de sporen wordt ingetrokken.
Ligt dat aan dat cuppingverschijnsel op de voorbanden of kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
Geplaatst: 09 nov 2010, 19:19
door franklyn85
Ja dan de speling checken zoals adriaan al zegt.....

Geplaatst: 09 nov 2010, 21:31
door Marcel Always Open
Beardie, volgens het boekje slaat de bandenspanningsmeter alarm als het verschil in bandenspanning meer dan 0.5 bar bedraagt.
Geplaatst: 09 nov 2010, 23:24
door wheeler
Eerst de banden maar 's oppompen, anders vrijdag bij foodstrip meeting maar even een techneut naar laten kijken

Geplaatst: 15 nov 2010, 10:33
door wheeler
Geplaatst: 15 nov 2010, 10:49
door Adriaan
Aha bekend probleem, hopen dat het weg blijft na het inspuiten.
Het kan zijn, was bij het geval, dat het weer terug komt. Ik heb het gewoon nog een keer ingespoten en het blijft nu weg...