Pagina 1 van 2

Meer PK's

Geplaatst: 27 nov 2010, 17:37
door rocky
Een vraagje,zou graag nog 10 pk erbij willen hebben,
Wat kun je nog mmer doen?
Heb zelf 221 pk en koppel van 288 Nm.
Wat er bij mij gedaan is:
!7 % pully
Catcam nokkenas
GP intercooler
Basstuck catback
Software.
Afbeelding

Geplaatst: 27 nov 2010, 17:49
door Berthil
Geflowde cilinderkop met grotere kleppen.

Je kan een 'race'-spruitstuk met metaalkat proberen maar ik betwijfel of dat 10 pk gaat opbrengen. Tevens gaat dat pas echt kabaal maken met de Bastuck.
Als je een andere cilinderkop neemt sowieso de pre-kat uit je huidige spruitstuk halen.

De 'goedkope' modjes zijn nu allemaal gedaan, als je hierboven wilt uitkomen gaat het echt geld kosten :)

Geplaatst: 27 nov 2010, 18:03
door rocky
Badankt voor de tips,nog even goed nadenken wat ik wil.

Geplaatst: 28 nov 2010, 14:02
door Hans
Idd je cilinderkop aanpakken, die laatste pk's gaan echt geld kosten en het vervelende is, het went zo snel :wink:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 28 nov 2010, 17:48
door rocky
Hoeveel pk krijg ik er dan bij met het bewerken van de cylinderkop?

Geplaatst: 28 nov 2010, 20:34
door werner
rocky schreef:Hoeveel pk krijg ik er dan bij met het bewerken van de cylinderkop?
+/- 15Pk erbij :wink:
Ik zit op 240PK maar met een 15% poelie :wink:

Geplaatst: 28 nov 2010, 20:53
door rocky
Heb naar je grafiek gezocht,maar kan niets vinden.

Geplaatst: 28 nov 2010, 21:03
door JunkyXL
wat doen grotere kleppen precies, meer in- en uitlaten? Zou je dan niet meteen grotere injectoren nodig hebben? (als dat zo is dan he)

Geplaatst: 29 nov 2010, 11:10
door werner
rocky schreef:Hoeveel pk krijg ik er dan bij met het bewerken van de cylinderkop?
Zie hier :wink:
Afbeelding
Grotere injectoren dan standaard S zijn niet nodig!

Geplaatst: 29 nov 2010, 19:43
door rocky
Wat ik ook nog erbij kan doen is een facelift compressor,
scheelt dat inderdaad +/- 7 pk?

Geplaatst: 29 nov 2010, 20:02
door JunkyXL
Volgens mij laat die alleen niet de coating los, maar verder is er weinig anders aan, dus geen extra peekaa

Maar dat weten de experts beter dan ik!!

Jj

Geplaatst: 29 nov 2010, 21:50
door werner
rocky schreef:Wat ik ook nog erbij kan doen is een facelift compressor,
scheelt dat inderdaad +/- 7 pk?
De facelift compressor levert vaak wel iets meer druk.
Maar of dit 7 Pk meer oplevert, denk het niet.

Re: Meer PK's

Geplaatst: 08 dec 2010, 16:07
door brodie13
rocky schreef:Een vraagje,zou graag nog 10 pk erbij willen hebben,
Wat kun je nog mmer doen?
Heb zelf 221 pk en koppel van 288 Nm.
Wat er bij mij gedaan is:
!7 % pully
Catcam nokkenas
GP intercooler
Basstuck catback
Software.
Afbeelding
Optie 1
Hou lekker je centen in je zak het is die 11 pk niet waard tenzij je wil zeggen in de kroeg ik heb 231 pk alleen dan kan je geen rondje meer geven omdat je centen op zijn :oops:

Optie 2
Vraag iemand met 231 pk om naast je te gaan rijden en kijk of hij je helemaal weg kan blazen, en omdat dit niet het geval is en het verschil minimaal moet jij je zelf afvragen is het dit wel waard kwa centen :shock:
Zoals iedereen hier weet 220 pk ben je zo maar naar de 230 of 235 pk kost gewoon te veel geld spaar lekker door voor een nieuw type mini S met Turbo dan kan je lekker los gaan en heb je zo 270 pk

Re: Meer PK's

Geplaatst: 08 dec 2010, 17:12
door Door
brodie13 schreef: Optie 1
Hou lekker je centen in je zak het is die 11 pk niet waard tenzij je wil zeggen in de kroeg ik heb 231 pk alleen dan kan je geen rondje meer geven omdat je centen op zijn :oops:

Optie 2
Vraag iemand met 231 pk om naast je te gaan rijden en kijk of hij je helemaal weg kan blazen, en omdat dit niet het geval is en het verschil minimaal moet jij je zelf afvragen is het dit wel waard kwa centen :shock:
:lol: leuk en helder :lol:

Geplaatst: 08 dec 2010, 22:02
door dangixxer
werner schreef: Grotere injectoren dan standaard S zijn niet nodig!
ALta CAI
JCW Bougies
15% pulley
Bastuck uitlaat
GRS IC
Beek Soft

bij Beek gemeten 218pk

Dit zat er bij mij op
AFR meting gedaan icm testbank (in UK)
Tot 5K geen probleem. AFR zakte mooi van 14,7 richting 10,7
Vanaf 5K tot 7,2K toeren AFR los naar boven tot 12,7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon de injectoren die niet meer konden volgen
Dus zou zomaar niet besluiten dat injectoren overbodig zijn :roll:
Hij liep dus niet te arm maar zeker geen mooie AFR graf

Iedereen doet ermee wat ie wil natuurlijk :mrgreen: