Pagina 1 van 2

JCW cilinderkop + tuning

Geplaatst: 01 okt 2006, 10:34
door Kingair
Ik kan een (nieuwe ingepakte) JCW cilinderkop kopen.
Na mijn teleurstelling van het volledige JCW pakket . . . (werd voor mijn neus verkocht en ik ben er nog altijd niet goed van).
Is er iemand die er een idee van heeft of dit kan (met onderstaand tuning).

luchtfilter+pulley+software.

Probleem is dat Heinz het wel weet maar vandaag is het dicht en hij moet weg.

Nu heb ik begrepen dat door de tuning de compressie stijgt, die dan terug omlaag zou moeten gaan door deze cilinderkop.

Is dit een goed idee ?
Gaat het iets uitmaken naar pk's toe ?
En hoe zit het mmet het pingelen als het warm buiten is ?

Of gewoon de tuning zo doen ?

Wie kan mij hiermee helpen ?

Geplaatst: 01 okt 2006, 17:12
door marcelclemens
Bij Jonker hebben ze volgens mij complete works tuning pakketten liggen voor € 2650,00 ( www.jonkerhuissen.net )

Dan ben je volgens mij in een keer klaar.

Geplaatst: 01 okt 2006, 17:35
door Kingair
Daar hebt U gelijk in.
Maar de kop kost mij maar 300.00 €.
En Heinz vraagd 990.00 € voor de pulley+luchtfilter+software op maat.
Dan heb ik toch ook alles.
Maar niet een originele JCW kit . . . .
+voor het ogenblik doet de Belgische controle HEEL moeilijk over de wagenkeuring(schouwing).
Ze hebben onlangs een wagen volledig afgekeurd ! (heb er een topic over geplaatst)

Geplaatst: 01 okt 2006, 17:45
door Berthil
Met die combinatie kom je wel aan het vermogen van de Works tegen minder kosten. Zo heb ik het ook ongeveer gedaan.

Wie weet of de kanalen van de JCW kop alleen gepolijst zijn, of dat de ventielopeningen ook groter zijn gemaakt en er grotere en betere ventielkleppen in zitten?

Zo'n JCW kop zou ik misschien ook wel zien zitten maar misschien nog iets 'te braaf'?

Geplaatst: 01 okt 2006, 18:19
door Kingair
Als je het mij vraagd zijn de zijn de openingen vergroot.
Nu ik ben geen mechanieker maar aangezien de compressie verhoogd bij een gewone tuning (pulley) en met de JCW cilinderkop gaat de druk terug omlaag moeten de openingen wel groter zijn.
Denk dat je dat niet alleen met polijsten gaat in lukken.
Maar nu zou ik ook wel eens willen weten of de JCWkop extra gepolijst is ?
En volgende zaterdag gaat hij de testbank op om eens te zien wat erin zit.
In zijn nog niet getunde staat zodat ik weet wat het verschil is.
Ze vragen er normaal 60.00 € voor en nu maar 50.00€.
+ dat krijg ik terug als ik de tuning laat doen.
Mooi niet ?

Geplaatst: 01 okt 2006, 20:04
door Berthil
De kanalen van de JCW kop zijn gepolijst, en flink ook.

Geplaatst: 01 okt 2006, 20:19
door badkarma
Hoi, kop is ook iets vlakker, daardoor stijgt de compressie imho. Poorten zijn idd ook gepolijst. Als je er eentje kan krijgen voor die prijs, gelijk doen (en nog iets meer polijsten zou ik doen >) )

Geplaatst: 01 okt 2006, 20:23
door Kingair
Hallo, ben hem net gaan halen. Nu was het natuurlijk meer . . . .
500.00 €, gelukkig had ik genoeg cash bij want er stond nog iemand gereed om hem mee te nemen.
Hopelijk heb ik niet teveel betaald.
En nu zaterdag naar Heinz en eens horen wat hij als combinatie te bieden heeft.
Kijk er al naar uit !

Geplaatst: 01 okt 2006, 21:07
door snans
wel raar dat de vraagprijs plots met 200euro gestegen is :?

Geplaatst: 01 okt 2006, 21:11
door Kingair
Tja dat vond ik ook.
Maar ik stond er wel en de andere man had ook zijn centen in zijn hand.
Dus dacht ik voor 200.00 € meer . . . .
Twijfelde wel maar had al een uur gereden.
Is de prijs nog wat juist ?
Heb er geen enkel gedacht van.

Geplaatst: 01 okt 2006, 21:33
door Sid
ah prijs is prima vergeleken met de originele prijs...
maar of het veel gaat schelen voor dat geld, dat weet ik niet.

Geplaatst: 01 okt 2006, 21:42
door Kingair
Wacht ook op een antwoord.

Zou iedereen zo uitgeput zijn na het weekend ?

Come on guys and girls.

Life is faster in a Mini !

Geplaatst: 02 okt 2006, 00:45
door Maaij
Waar heb je deze gekocht? Ik heb ook interesse :)

Geplaatst: 02 okt 2006, 08:37
door Kingair
Hallo, via een vriend ben ik er terechtgekomen.
Hij had slecht deze kop.
En voor de rest geen Mini stukken.
Zit wel nog in de originele doos ingepakt.
Maar waar de rest van de kit is kon hij niet op antwoorden.
Groetjes

Geplaatst: 02 okt 2006, 18:41
door b.h
je heb toch wel goed op de kop gekeken dat het een jcw is.

er staat dan een ander nummer op de zijkant.

en meestal een rode stip.