Pagina 1 van 1

ATM tuning

Geplaatst: 02 apr 2011, 20:31
door ijvert
Hallo allemaal

Zijn er mini liefhebbers die ervaring hebben met ATM chiptuning in Zaandam. Ik heb van hun een offerte gekregen dat ze mijn mini cooper s cabrio kunnen tunen dat het vermogen van 170 Pk naar 184 pk gaat en dat de trekkracht van 210 Nm naar 235 Nm gaat, en dat kost dan €350 incl. rollerbank rapport.
Ik vond dat eigenlijk niet zo een grote verandering van 170 naar 184 pk.
Nu werdt mijn man vanmiddag door ATM gebeld dat ze een april actie hebben en dat het nu €300 kost, de rollerbankanalyse zit hierbij, die is in april gratis.
Maar toen mijn man zei dat hij de vermogenswinst tegen vond vallen, hadden hun het erover dat ze een verkeerde offerte gestuurd hadden wat vermogen winst betrof. Nu kan ik voor die €300 een vermogen krijgen van 210 pk.
Is dit inderdaad mogelijk met alleen software aanpassing of gaan ze mijnmotor dan zo op fokken dat ik veel problemen kan krijgen. Hij had het er ook nog over dat mijn trekkracht met 1/3 omhoog geen, weet niet meer hoeveel Nm het dan werd.


Gr. Yvonne

Geplaatst: 02 apr 2011, 20:39
door speedy
210 pk met alleen software gaat niet lukken bij een compressor motor ;) en trekkracht lijkt mij ook heel sterk .

Geplaatst: 02 apr 2011, 20:42
door speedy
toch echt een andere pulley monteren om boven de 200 uit te komen, en ja dan ben je meer geld kwijt maar dan heb je wel wat :D

Geplaatst: 05 apr 2011, 16:01
door ijvert
ik heb vandaag de nieuwe offerte gehad van AtM-Chiptuning.
Ik kan mijn mini cooper s bouwjaar 2005 voor €300,00 laten tunen. Volgens hun krijg ik dan 204 pk i.p.v nu 170 pk en het koppel gaat van 220 Nm naar 270 Nm.
Weten jullie of dit mogelijk is met alleen nieuwe software, of kan dit alleen met het vervangen van de pully.
Als het mogelijk zou zijn kan dit dan schadelijk voor de motor zijn om er zoveel vermogen uit te halen door alleen maar software aanpassing.
Bij deze prijs zit ook een rollerbaan test rapport bij.
Deze aanbieding geld alleen voor april, daarna komt er €50 bij voor het test rapport.


Gr. Yvonne

Geplaatst: 05 apr 2011, 16:30
door Daveke
Lijkt me nagenoeg onmogelijk, beek pompt er 192 pk uit op alleen software en komt met 15% pulley uit op 205. De extra 12 pk die zij beloven wint de rollenbank dus voor je, en niet de motor.

Geplaatst: 05 apr 2011, 17:35
door Hans
ijvert schreef:ik heb vandaag de nieuwe offerte gehad van AtM-Chiptuning.
Ik kan mijn mini cooper s bouwjaar 2005 voor €300,00 laten tunen. Volgens hun krijg ik dan 204 pk i.p.v nu 170 pk en het koppel gaat van 220 Nm naar 270 Nm.
Weten jullie of dit mogelijk is met alleen nieuwe software, of kan dit alleen met het vervangen van de pully.
Als het mogelijk zou zijn kan dit dan schadelijk voor de motor zijn om er zoveel vermogen uit te halen door alleen maar software aanpassing.
Bij deze prijs zit ook een rollerbaan test rapport bij.
Deze aanbieding geld alleen voor april, daarna komt er €50 bij voor het test rapport.


Gr. Yvonne
Nope, onmogelijk met alleen software, met een 15% pulley kom je wel in de buurt maar dan kost het geen €300,- meer :wink:
Bij Beek €795,- software met 15% Pulley of anders alleen software maar dat heeft weinig zin met een compressor motor..
Zonde van je €300,-
Wat is er mis met Beek trouwens? Zit toch ook vlakbij en dan weet je wat je krijgt 8)

Geplaatst: 05 apr 2011, 17:37
door Peter
Beek is veel dichterbij voor je en qua prijs redelijk vergelijkbaar. Aangezien je van de Beek tuning vele rollenbankuitdraaien op het forum kan vinden, vind ik een uitdraai persoonlijk minder interessant. Tenzij je in de toekomst nog verder wilt gaan tunen want dan is het wel leuk om te zien wat de winst van iedere upgrade is.

Meer dan 200pk beloven is..... Twijfelachtig op zijn minst en de 270Nm is lachwekkend! Dat heb ik zelfs niet eens!!!

Ik zou het wiel niet opnieuw proberen uit te vinden en lekker naar Beek gaan...


Just my 2 cents.

Geplaatst: 05 apr 2011, 19:35
door Full Throttle
Ik heb mijn citroën C5 diesel laten tunen bij ATM BE en ik had wel een vervelende bijwerking. De motor van mijn wagen ging uit, zonder reden. Dit kon tegen 10 km/u of 140 km/uur zijn. Ik heb dan mijn originele software terug laten zetten en het was opgelost.

Geplaatst: 06 apr 2011, 02:18
door ijvert
Hallo allemaal

Bedankt voor julie advies, spaar dan maar liever even door en laat mijn mini door Beek tunen, dan weet ik alleen nog niet precies wat ik ga doen stage II if stage III'
is namelijk dezelfde prijs.
Wat adviseren jullie ????

Gr. Yvonne

Geplaatst: 06 apr 2011, 16:03
door Daveke
Als jij na die Beek-upgrade nog verder wil tunen dan zou ik III nemen, houdt het hier op, dan op II houden. Dwz zeggen, bij een 17% pulley moet je ook gaan denken aan Intercooler, en of je dan nog een andere nokkenas doet is up to you. Bougies zou ik sowieso vervangen, bij een II of III altijd aan te raden.

Geplaatst: 07 apr 2011, 09:45
door ijvert
Hey Daveke


Bedankt voor je advies weer, dan ga ik stage II doen, 203 pk vindt ik eerlijk gezegd meer dan genoeg