Pagina 1 van 2
Eaton M45 olie lekkage
Geplaatst: 18 apr 2011, 21:05
door marcel026
Hoi,
mijn vraag is of er iemand bekend is met olie lekkage van een eaton m45
ik had opgemerkt dat er te weinig olie in de supercharger zat dus dat heb ik bij gevult met de olie 75w90
nu heb ik 200km gereden en is de olie echt op
olie is de intercooler ingelopen en ik denk dus dat de oliekeerring er uit ligt
is dit een bekend probleem en waar kan ik deze laten maken ?
alvast bedankt

Geplaatst: 18 apr 2011, 21:10
door werner
Dit komt wel eens vaker voor dat de keering stuk gaat. Vaak merk je dit pas als de kompressor herrie gaat maken en dan is het vaak al te laat. Als je nog op tijd bent kun je de keering vervangen anders nieuwe compressor kopen

Geplaatst: 18 apr 2011, 21:48
door marcel026
ok en is dat vervangen van de keerring zelf te doen ?
en waar is zo'n keerring te krijgen ? onderdeel nr ??
juiste inhoud van olie is 0,3l toch ? dat is mij verteld maar als dat te veel zou zijn kon dat ook de oorzaak zijn

Geplaatst: 18 apr 2011, 21:48
door Berthil
Welkom.
Waar je die keerring echter kan krijgen is onbekend.
De kompressor is 1 onderdeelnummer bij BMW/MINI.
Laat even weten als je die vind ook al is dit je eerste bericht hier.
Ik heb het ook gehad en dan krijg je uiteindelijk dit.

Geplaatst: 18 apr 2011, 22:15
door marcel026
als ik de poeli op en neer doe heb ik ook een stukje vrijeslag
hoort dat ?

Geplaatst: 18 apr 2011, 22:25
door Berthil
Dat hoort niet. Het lijkt er op dat je een nieuwe kompressor nodig hebt.
Ik weet niet hoe klein je pulley is (en of je een krukas pulley hebt), maar 55 mm/ 17% is wel de max voor een houdbare werking (met een standaard krukas pulley).
Geplaatst: 18 apr 2011, 22:56
door marcel026
net even de supercharger losgehaald
en de kunstof ring is gesneuveld en daar is niks van over
alleen ik heb geen idee waarom ?
hier de olie te zien waar het dus niet hoort te zitten
de vinger wijst een stukje kunstof aan wat over de 3 pinnen hoort te zitten
zo hoort het kunstof ringetje er uit te zien
alleen moet ik dus een los kunstof ringetje zien te krijgen
en heb ik nog geen oplossing voor de olie lekkage
gr
Geplaatst: 19 apr 2011, 01:12
door Berthil
Ik zie ook behoorlijk wat metaalslijpsel toch? Of is dat het plastic?
Je hebt nog een oud type compressor.
Met een nieuw type compressor (zwarte coating op de schoepen) heb je nog wat meer vermogenswinst.
Een tweedehands met een paar duizend kilometer zou je voor 300 Euro moeten kunnen vinden na goed speurwerk ik o.a. Duitsland.
Geplaatst: 19 apr 2011, 10:03
door marcel026
dat zijn plastic deeltjes
de schoepen lopen niet stroef dus heb alleen de kunstof ring nodig

Geplaatst: 19 apr 2011, 11:33
door Adrenalin Junkie
Hoe kan je eigenlijk de olie controleren bij de compressor?
Geplaatst: 19 apr 2011, 12:40
door JunkyXL
Niet zenuwachtig worden AJ
Geplaatst: 19 apr 2011, 13:59
door marcel026
Adrenalin Junkie schreef:Hoe kan je eigenlijk de olie controleren bij de compressor?
vulplug en hij zit vol tot aan het plugje en dat moet ongeveer 0.3l totaal zijn
Geplaatst: 19 apr 2011, 18:02
door cooperke s
Vergeet niet de achterkant(kant van waterpomp),die heeft ook olie erin zitten!
Geplaatst: 14 mei 2011, 17:36
door DennisV32
Je kan gewoon bij een Eaton dealer bestellen, als er een compressor word gebruikt op een Civic word er ook gewoon rechtstreeks bij Eaton USA vandaan besteld (Poulies)
Geplaatst: 14 mei 2011, 17:50
door wildeke
is het aan te raden om die olie af en toe te controleren of is dat niet nodig ?