Pagina 1 van 4

Powerrr gezocht :)

Geplaatst: 20 jul 2011, 00:32
door Daveke
Mensen,

Nu ik eigenlijk laatst had bedacht dat ik bijna klaar zou zijn, en het enkel nog monteren van zaken is, in plaats van ze aanschaffen ben ik toch al weer verder aan het denken.
Mijn interieur is binnenkort geheel naar wens en ook exterieur is binnenkort af. Daar heb ik me nu al meermaals over gebogen en daar ga ik gewoon echt niks meer aan doen. Ophanging is ook goed, en zie ik weinig verbeterpunten meer.

Wat ik dan overhou is het motorblok en aandrijvingsdeel.
Ik zoek dus nog wat meer mogelijkheden die ik aan kan grijpen om de Mini nog wat sneller te maken >)

Setup momenteel:
Standaard onderblok - standaard drijfstangen - standaard zuigers
Licht geflowde kop en licht vergrote inlaatopeningen - standaard kleppen
JCW 380 cc injectoren
JCW bougies
17% pulley op een JCW charger
BMC CDA airintakesysteem
Newman nokkenas
Milltek spruitstuk en catback (middendemper binnenkort verwijderen)
GRS Topmount intercooler
M7 thermostaat
Throttle body is ook al wat uitgedraaid

BSH motorsteun
TTV stalen vliegwiel uit een stuk
Helix koppelingsset
Mini Differentieel

Resultaat: 215 PK en 310 NM koppel
Would like : Wat PK's extra met behoud van koppel!

Mijn eigen ideetjes:
Dave F Hybrid Air Intake ipv de BMC CDA
550 cc ipv de 380 cc JCW injectoren
GRS Frontmount IC ipv de GRS Topmount
Big Valve Cylinderkop met gepoortmatchte in- en uitlaatspruitstukken
Quaife sperdifferentieel ipv de standaard Diff

Mis ik nog dingen of ga ik er per definitie niet aan ontkomen om versterkte zuigers en drijfstangen te moeten monteren..?

Geplaatst: 20 jul 2011, 01:12
door Floor-is
Er is ook een ported compressor hè? Bij waymotorworks.com verkrijgbaar en anders kan je zoeken naar een sprintex.
Oh er zijn ook 440cc injectoren, maar die weet ik ff niet zo snel te vinden :x

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:25
door franklyn85
Floor-is schreef:Er is ook een ported compressor hè? Bij waymotorworks.com verkrijgbaar en anders kan je zoeken naar een sprintex.
Oh er zijn ook 440cc injectoren, maar die weet ik ff niet zo snel te vinden :x
Ja die sprintex kost 3300 dollar..... :s

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:30
door franklyn85

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:33
door franklyn85
maar dan kan je wel 2.0 bar draaien en of dat goed is voor een 1.6blok i wonder

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:37
door franklyn85
o en nog wat ik zie dat M7 dealer is van de sprintex dus klaas moet je er ook aan kunnen helpen :lol: word ie nog duurder hij kost momenteel zo een kleine 2000 dollar als ik het goed heb :?

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:38
door Peter
Als ik het lijstje zo lees, is de cilinderkop de enige echte power upgrade. Door de grotere kleppen kan je ook optimaal gebruik gaan maken van de nokkenas en 17% pulley. Al zal je wel weer naar een andere nokkenas moeten waarschijnlijk.
Werner heeft 240pk met zijn setup dus ik vraag me af wat er bij jouw uit zou komen met de 17% pulley. De andere mods gaan geen/nauwelijks winst brengen.

Geplaatst: 20 jul 2011, 07:41
door Peter
Iets genuanceerder: de andere mods gaan nauwelijks winst brengen totdat je de cilinderkop hebt gedaan.

Geplaatst: 20 jul 2011, 10:26
door Floor-is
Deze kerel heeft een sprintex gebruikt: http://northamericanmotoring.com/forums ... inued.html

En nog een paar dingetjes :roll:

Afbeelding

Geplaatst: 20 jul 2011, 12:14
door Daveke
Floor-is schreef:Er is ook een ported compressor hè? Bij waymotorworks.com verkrijgbaar en anders kan je zoeken naar een sprintex.
Oh er zijn ook 440cc injectoren, maar die weet ik ff niet zo snel te vinden :x
Daar heb ik al naar gekeken - Er is geen data om te bewijzen dat die M7 compressor beter is. Sommigen zeggen zelfs dat het voor geen meter rijdt. De Eaton is al goed ontworpen - zeg maar tegen zn perfectie aan.

Geplaatst: 20 jul 2011, 12:19
door Daveke
peter schreef:Als ik het lijstje zo lees, is de cilinderkop de enige echte power upgrade. Door de grotere kleppen kan je ook optimaal gebruik gaan maken van de nokkenas en 17% pulley. Al zal je wel weer naar een andere nokkenas moeten waarschijnlijk.
Werner heeft 240pk met zijn setup dus ik vraag me af wat er bij jouw uit zou komen met de 17% pulley. De andere mods gaan geen/nauwelijks winst brengen.
Heb ik perse een andere nokkenas nodig?
Ik zit me namelijk af te vragen op welke manier een Thumper TPR2 inclusief inlaatspruitstuk samen zou werken met de NewMan, voorzien van 550 cc Injectoren en een GRS frontmount..

Als ik iets zou gaan doen, zou het dat denk ik wel zijn hoor.. Of is die NitroStick weer een ander verhaal?

Geplaatst: 20 jul 2011, 12:25
door Peter
Volgens mij hebben die injectoren geen zin zolang er niet voldoende mengsel IN en UIT de cilinder kan komen. Als ik me niet vergis zijn grotere injectoren pas boven de 250PK nodig/van belang.

Werner heeft zo'n 10-15PK meer door de aangepaste kop met grotere kleppen.

Geplaatst: 20 jul 2011, 13:48
door Daveke
Wellicht dat die ooit nog wel eens zin gaan hebben.

Ik ben me wat in aan het lezen in TwinScrew SC's.. leuk spul, die Sprintex is wel een mooi apparaat :)

@ peter: Ik heb zojuist eens zitten kijken op cncheads.co.uk, die Engelsen met hun RaceMini hebben daar hun kop vanaf en waren er bijzonder tevreden over. Zou ik die kop kunnen gebruiken met m'n Newman of zou een andere nokkenas beter zijn?

Geplaatst: 20 jul 2011, 15:17
door Peter
Trial and error ben ik bang... De newman geeft nu enorm veel koppel in het midden gebied maar geen eind vermogen. Geen idee hoe die zich gaat gedragen als ie bij hoge toeren de uitlaatgassen wel makkelijk kwijt kan.... Anders weer de Catcam proberen.