Pagina 1 van 1
Vraag over GRS intercooler en stationair toerental
Geplaatst: 10 sep 2011, 20:32
door Brightness
Vandaag heb ik de GRS intercooler gemonteerd op mijn MINI.
Direct vanaf het starten viel mij op dat het stationair toerental hoger is. Het stationair toerental ligt nu rond de 1100 RPM, ook als de motor warm is. Tijdens het rijden lijkt het toerental ook minder snel te zakken na het intrappen van de koppeling.
Is dit normaal? Ik had zelf als verklaring bedacht dat de ECU zich opnieuw moet inleren na de wijziging van intercooler. Ik heb ongeveer 20-30 km gereden, maar dit heeft (nog) niet tot verandering geleid. Heeft de ECU meer tijd nodig voor het aanpassen, of is er iets niet goed? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of gedachten.
Geplaatst: 10 sep 2011, 20:45
door Berthil
Lijkt mij niet dat dit door de GRS komt, zelf ook net geplaats na een watergekoelde intercooler te hebben gehad.
Controleer eens goed of je wel alle rubbers goed hebt zitten, het kan snel gebeuren dat er een dubbel zit aan de onderkant.

Geplaatst: 10 sep 2011, 20:55
door Koenv
Denk ook dat er een vouw in een van je rubbers zit.
Toen ik mijn standaard ic verwisselde voor een van een gp heb ik hetzelfde gehad.
Stationair ging hij hoger lopen en hij liep een stuk onrustiger.
Geplaatst: 10 sep 2011, 20:58
door Brightness
Bedankt voor jullie feedback. Ik ga de rubbers controleren.
Geplaatst: 10 sep 2011, 22:02
door franklyn85
als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN

Geplaatst: 10 sep 2011, 22:10
door Brightness
Klopt, dat gebeurde inderdaad!
franklyn85 schreef:als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN

Rubbers gecontroleerd en eentje zat inderdaad dubbel. Probleem opgelost nu.
Bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst: 10 sep 2011, 22:44
door Koenv
Helemaal top

Geplaatst: 10 sep 2011, 22:56
door wall-e
Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
Geplaatst: 10 sep 2011, 23:12
door Brightness
Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
Geplaatst: 12 sep 2011, 20:35
door dangixxer
Brightness schreef:Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
Dat is absoluut zo!
Scheelde 1,5 graad bij ongeveer gelijkaardige omstandigheden.
En heb het ook maar van andere fora waar ze dit ook merkten