Pagina 1 van 2

Vraagjes over KW schroefset Variant 2

Geplaatst: 31 okt 2011, 09:38
door AA-16V
Ik heb een 2de hands KW schroefset gekocht, inox line, variant 2. Lijkt me mooi gerief te zijn :D .

Eerste vraag: de hardheid instelling van de schokdempers is bovenaan de schokdempers. Vooraan is dit geen probleem, gewoon motorkap open en bijregelen. Maar hoe doe je het achteraan? Telkens de veerpoot eronder uithalen??

Op Northamericanracing heb ik een topic gelezen van iemand die gaten in de balk boven de demper heeft geboord. Zo kan ie aan de regeling aan. Heeft iemand hier die nog gedaan??




Tweede vraag: hoe hebben de KW rijders hier de dempers ingesteld?? Kwestie van te weten wat ik best als basisinstelling kan nemen...


Alvast dank voor de hopelijk vele antwoorden,
Gerrit

Geplaatst: 31 okt 2011, 10:16
door Ragnar
Gerrit,

KWII heeft helaas geen hardheid. Je kunt alleen de rebound instellen. dus daar is dat imbusje voor boven in/aan je demper. Hardheid zit pas op de KW-III.

Daarnaast moet je achter dus misschien een keer of twee hem er onderuit halen om de rebound in te stellen.. Dus wel goed tellen met de tikjes..

Geplaatst: 31 okt 2011, 13:05
door Daveke
Ik reed op mijn KW VII's voor en achter halfweg de instelmogelijkheden. Zijn geen tikjes maar traploze instelling. Ik geloof iets van 2,5 keer rond kun je instellen. Ik heb hem toen helemaal linksom gedraaid en daarna op 1,25 slag gezet.

Inmiddels rij ik met een set D2's en die staan achter maximaal hard, en vooran halfweg - op advies van coendek om een nerveuze achterkant te krijgen en een goed sturende voorkant.

Geplaatst: 31 okt 2011, 13:44
door Ragnar
heeft hij dat jou ook al verteld dave.. werkt ook met de clubman. :lol:

Geplaatst: 31 okt 2011, 13:47
door Ragnar
Afbeelding

Geplaatst: 31 okt 2011, 17:18
door AA-16V
Dank voor de antwoorden :D .

@Daveke, met de 'hardheid' instelling halverwege, is de vering van de Mini dan vergelijkbaar met de standaard S vering? Of is ie dan harder, zachter? Want ik vind de huidige S vering heel goed qua hardheid en wil ongeveer hetzelfde met de KW bekomen.

Achteraan iets harder dan voor, dat had ik ook al eens gelezen hier op het forum. Dat was ik sowieso van plan. Maar ik wil er geen baksteen van maken...

Grtn,
Gerrit

Geplaatst: 31 okt 2011, 18:58
door Berthil
Ik heb ze in de Cabrio en achter bijna op zijn zachtst gezet en voor op zijn zachtst en de Mini staat vrij laag. Dat gaat heel goed. De oude KW V2 hebben geen tikjes, de nieuwere serie wel.

Geplaatst: 31 okt 2011, 21:29
door Chill-es
Ik heb mijn AST set achter vergeten te checken... :s Voor heb ik ze op 2/12e staan van zacht naar hard.

Wellicht pas ik dit id toekomst nog aan als ik weet hoe ik het wil hebben (voor natuurlijk peanuts maar achter kan ik niet 1 2 3 bij)

Geplaatst: 31 okt 2011, 21:37
door BlueCooperS
chill-es schreef:Ik heb mijn AST set achter vergeten te checken... :s Voor heb ik ze op 2/12e staan van zacht naar hard.

Wellicht pas ik dit id toekomst nog aan als ik weet hoe ik het wil hebben (voor natuurlijk peanuts maar achter kan ik niet 1 2 3 bij)
Kun je achterzijde niet meer bij de vorige eigenaar achterhalen?

Geplaatst: 31 okt 2011, 22:00
door Chill-es
Die is offline hier helaas... Laatste PM nog steeds niet gelezen. Maar hij zei destijds dat het goed stond. Echter, voor was er immers ook twee kliks verschil tussen beide.

Geplaatst: 01 nov 2011, 09:37
door AA-16V
Berthil schreef:Ik heb ze in de Cabrio en achter bijna op zijn zachtst gezet en voor op zijn zachtst en de Mini staat vrij laag. Dat gaat heel goed. De oude KW V2 hebben geen tikjes, de nieuwere serie wel.
Ik ben niet van plan om heel laag te gaan, gewoon een 2-tal centimeter dieper om de 'wheelgap' weg te krijgen.
Want hier in Belgie zijn er vele klote vluchtheuvels en verkeersremmers, en ik heb geen zin om daar tegen 5 per uur over te kruipen...

Geplaatst: 26 nov 2011, 08:18
door AA-16V
Hallo,

Ik ben momenteel mijn KW variant 2 op mijn R53 aan het monteren, nu heb ik een vraag over de bevestiging van de pendelsteun aan de vooras (nummer 6 op onderstaande tekening).

Afbeelding

Het bevestigingsoog voor de pendelsteun op de KW veerpoot is 3 cm lager gemonteerd dan op de originele veerpoot. Is dit normaal?? Moet ik de stabistang 'draaien' zodat ik de pendelsteun kan monteren?

Of zijn er verschillende types pendelsteun? De originele pendelsteun is 30 centimeter, gemeten tussen de 'centers' van de 2 koppen. Kunnen jullie eens nameten hoe lang jullie pendelsteunen zijn? Want als die 3 cm korter zijn, dan moet ik zulke kopen he... :wink:

Alvast dank voor de antwoorden,
Gerrit

Geplaatst: 26 nov 2011, 15:03
door cooperke s
Je moet een regelbare reactiestang hebben..

Geplaatst: 26 nov 2011, 16:51
door Berthil
Je moet de veerpoot indrukken, je kan die stang niet met uitgeveerde veerpoot monteren.

Geplaatst: 26 nov 2011, 20:22
door AA-16V
OK, dank voor de antwoorden.

Maar is het normaal dat het bevestigingsoog op de KW veerpoot 3 cm lager staat dan op de originele veerpoot?
Want als dit niet het geval is, dan heeft iedereen met een KW V2 toch hetzelfde meegemaakt, of niet??

Is er dan eventueel een verschil tussen de pre-facelift en de facelift Cooper S R53?


Ik vraag het me gewoon af. Want ik vind het straf dat KW dat bevestigingspunt (pendelsteun) 3 cm lager gaat monteren t.o.v. origineel............


Grtn,
Gerrit