Pagina 1 van 1

Motor R53 daalt langzaam in toeren bij ontkoppelen

Geplaatst: 11 feb 2012, 19:03
door Dirkxke
Een korte situatieschets:

rustig verkeer, laat in eender welke versnelling de toeren rustig klimmen naar 4500tr of meer.
Wanneer ik dan wil opschakelen naar een hogere versnelling en ontkoppel blijven de toeren voor een seconde tot 1,5 seconde op het onkoppelde toerental ipv te zakken naar een lager toerental.

Kunt u wel voorstellen dat het totaal niet soepel rijden is wanneer de motor dit doet.
Is dit iets eigen aan R53's met nog een oude mapping van BMW (begin 2003) erop (had hier al eens ergens iets over gelezen) of is er ergens iets aan het falen dat eens een keertje nagekeken zou moeten worden?

Heb er eigenlijk nooit echt op gelet als dit in het begin ook was toen ik de mini pas had.

Geplaatst: 19 feb 2012, 23:03
door Dirkxke
Niemand die dit al eens gehad heeft?

Geplaatst: 20 feb 2012, 07:22
door BMX
Ik heb er iig geen last van.. net nog ff gekeken/geprobeerd.. dus miss toch ff na laten kijken :)
Miss is de ontsteking niet meer goed?

Geplaatst: 20 feb 2012, 09:38
door Dirkxke
Denk dat het een combinatie van factoren is bij mij.
Last van een lekkende vacuüm darm (die van de nokken ventilatie) en die veer in de gasklep waar het beste vanaf is.
In maart heb ik een aantal dagen verlof en dan zal ik het hier updaten na het wisselen van wat onderdelen.

Geplaatst: 23 feb 2012, 22:40
door Misjul
Ik heb t zelfde met de R53... komt misschien door de omgeving... susteren/maaseik :) maybe een keer samen naar kijken wat t kan zijn..

Grtz

Geplaatst: 24 feb 2012, 01:25
door Dirkxke
Na het weekend ga ik je meer kunnen vertellen. Eens de gaskleppen vergelijken van mijn s met die van een maat.

Geplaatst: 24 feb 2012, 01:31
door Daveke
Jongens, mocht het bij beiden een defecte gasklep zijn.

Ik heb er 2 liggen, kunnen we misschien bij mij in Weert afspreken er dan 2 vervangen :)

Geplaatst: 24 feb 2012, 11:36
door Berthil
Kijk ook eens de rubbers na van de intercooler.
Zitten ze nog goed of zijn ze niet kapot.

Geplaatst: 24 feb 2012, 18:31
door Dirkxke
Berthil schreef:Kijk ook eens de rubbers na van de intercooler.
Zitten ze nog goed of zijn ze niet kapot.
Was ik ook van plan om te controleren.
Hopelijk dit weekend ergens tijd ervoor

Geplaatst: 03 mar 2012, 01:52
door Dirkxke
En het gaat van kwaad naar erger :s

Juist terug gekomen van de basketbal, met momenten amper druk tot ong 4500tr en slaat de charger erin.
Tijd om dat vacuumpotje te wisselen en dan zien we van daar wel weer verder.

Desnoods binnen bij Beek voor een nazicht.

Geplaatst: 03 mar 2012, 12:40
door Daveke
Gaan we die klep binnenkort eens wisselen?

Geplaatst: 03 mar 2012, 14:02
door Dirkxke
Daveke schreef:Gaan we die klep binnenkort eens wisselen?
Yep het is hoog tijd voor ik andere stukken ga rijden hierdoor.
Dit weekend gaat moeilijk voor mij, maar volgend weekend zou normaal moeten lukken.

Heb dan van vrijdag tem maandag vrij.

Geplaatst: 04 mar 2012, 23:11
door Misjul
Klinkt goed daveke, same to me... bij mij moet die er ook nog op ...


Heb komende week wel wat tijd doordeweeks...

moet die klep ook vernieuwd hebben...

Grtzzz

Geplaatst: 10 mar 2012, 18:13
door Dirkxke
Et voila,

Klep vernieuwd -> Mini als vanouds ^^ :D

Wel een werkske om eraan te geraken en het te wisselen.
Toch een 60-75min zoet mee geweest terwijl het wisselen zelf geen 5min in beslag heeft genomen.

Geplaatst: 15 mar 2012, 03:23
door Daveke
Bij de Mini van Misjul viel me die plastic buis van de compressor af, zijn we nog iets langer zoet mee geweest omdat toen ook de voorbumper en de radiator een stuk los moesten :)