Pagina 1 van 2
Upgraden Cooper S
Geplaatst: 01 apr 2012, 00:00
door Misjul
Heey gasten, mensen, kerels...
Ik rijdt momenteel met de Cooper S en geniet ervan MAAR.... ik zou toch graag wat upgrades doen aan de S...
Nu heb ik momenteel aan het motorische gedeelte alleen een ALTA Cai toegevoegd en een eisenmann einddemper.
Nu wil ik graag een volgende upgrade gaan doen, Pully... of alleen software, zou het graag allemaal in 1x doen maar is financieel niet haalbaar.
Kan ik met een 15% pully (en nieuwe aandrijfriem) vermogenwinst behalen/ geen motorschade oplopen(ja ben een leek in dit soort dingen) Verder was ik aan het twijfelen.
Wil de Mini stukje bij beetje upgraden, vandaar dat er niet zoveel in 1 keer gedaan wordt...
Help mij opweg.... geef me advies... ervaring :0
Thx alvast...
Geplaatst: 01 apr 2012, 00:48
door Chill-es
Gezien je plannen:
stap 1: software bij Beek laten doen
stap 2: pully (software kan dan gratis worden aangepast aan nieuwe set-up)
stap 3 t/m 10: lees het forum ter inspiratie!
Genietse

Geplaatst: 01 apr 2012, 01:09
door Misjul
I know, i Know,
Nu d8 ik stap 2 eerst te doen en daarna te gaan kijken voor stap 1...
Jij zegt een No go? why?
software kan dan in 1 keer goed gedaan worden namelijk...
Geplaatst: 01 apr 2012, 02:11
door Peter
Staat inderdaad zat over geschreven.
Zou stage 1 bij Beek niet voor niets softwaretuning zijn en niet een kleinere pulley...? Wat denk je?

Geplaatst: 07 apr 2012, 21:14
door Daveke
Nee, want een 15% pulley kun je heel goed zonder software rijden
Maakt in feite niet veel uit wat je als eerste doet. Komt ongeveer op hetzelfde vermogen uit, rond de 190 pk
Geplaatst: 24 apr 2012, 22:18
door PeterkePan
stomme vraag mss ,kruipt het verbruik erg omhoog bij stap 2 ?
Geplaatst: 24 apr 2012, 23:00
door Floor-is
Bij zowel de pulley als de software: ja. Je gaat er naar rijden namelijk

Geplaatst: 25 apr 2012, 17:12
door PeterkePan
Floor-is schreef:Bij zowel de pulley als de software: ja. Je gaat er naar rijden namelijk

en dan spreken we over een verbruik van .. tot .. met stage 2 ?
Geplaatst: 25 apr 2012, 21:16
door PeterkePan
boris_brznjef schreef:nou echt veel slechter dan de 1 op 8 die je nu met flink gassen doet zal het toch niet worden dus ga er maar vanuit dat je rond de 1 op 7 gaat komen en 1 op 8 met normaal gebruik
rond de 14l dan ?
Geplaatst: 25 apr 2012, 21:46
door Daveke
Mwah, ik zit gemiddeld op 11-10l op 100km
Bij rustig rijden zelf beter, 7l op 100km
Geplaatst: 25 apr 2012, 21:50
door PeterkePan
Daveke schreef:Mwah, ik zit gemiddeld op 11-10l op 100km
Bij rustig rijden zelf beter, 7l op 100km
dankje.
vermoed dat je wel heel wat meer dan stage 2 hebt steken ?
Geplaatst: 25 apr 2012, 21:56
door Peter
Ik heb stage 6 ofzo en 10L is goed te doen. Bij flink trappen wordt het wel 13 of 14L. Weekendje Luxemburg was 12,5L met veel knallen, hele einden 180km/h+ maar ook 250km naar Maastricht met 100 à 120km/h.

Geplaatst: 25 apr 2012, 22:00
door PeterkePan
overtuigd (wel voor de toekomst)