Pagina 1 van 1

Piep - krukaspoelie of iets anders ?

Geplaatst: 12 jun 2012, 09:47
door BenCooper
Goedemorgen,

een paar maanden geleden heb ik de multiriem laten vervangen omdat deze nogal begon te piepen. Ging 2 weken goed en toen kwam er weer een piep... De garage vertelde me toen dat het waarschijnlijk een poelie was, die van de krukas waarschijnlijk. De piep verwijdent elke keer naar ongeveer 500 meter rijden. Ze zeiden dat het geen kwaad kon dit heb het nog niet laten maken (kosten waren +/- eur 400 zeiden ze). Nu heeft het gisteren nogal geregend en lagen de straten hier blank, heb dus behoorlijke plassen gepakt. Vanochtend start ik dus de auto, de piep was iets harder dan normaal maar niet schrikbarend ofzo. Maar normaal verdwijnt deze na een korte tijd maar nu dus niet, zelfs tijdens het rijden bleef je het horen, schaamde me kapot dus... Het zal wel door de regen komen dat deze langer piept maar mijn eigenlijke vraag; zou dit echt de krukaspoelie zijn ? Wanneer ik een klein beetje gas bij gaf in z'n vrij hoorde je de piep ook sneller "draaien". Of hebben is er iemand met nog een ander idee ?

groet,
Ben

Geplaatst: 12 jun 2012, 10:04
door Anto
herken dat , gaat inderdaad rap weg , en slechter als het vochtig is . Als dat 400 euro kost zal ik de piep wel aanhoren . Nu en dan smeer ik een beetje vaseline aan de riem .

Geplaatst: 12 jun 2012, 10:44
door BMX
Dat is toch een teken dat de riem slipt? Is de riemspanner dan nog wel goed?
Of zeg ik nu ineens iets stoms?

En helpt dat.. vaseline erop smeren??

Geplaatst: 12 jun 2012, 11:38
door BenCooper
ben ik vergeten te vermelden, de spanner is óók vervangen, maar pas een tijdje ná de multieriem.

Geplaatst: 12 jun 2012, 13:23
door Anto
@bmx : ja dat helpt toch een tijdje , heb dat op het forum hier gelezen en eens toegepast , op de geribbelde kant van de riem ( zonder draaiende motor natuurlijk) . Heb de cooper nu 2 maanden en heb dat er 2 keer opgedaan .

Geplaatst: 12 jun 2012, 14:48
door Daveke
Lager kapot in je riemwerk, enige wat je kan doen is ze allemaal na-lopen.

Ik geloof eerder in een kapot lager van je riemspanner of dynamo dan in die van je krukaspulley.. maar goed - dat denk ik :)

Geplaatst: 14 jun 2012, 13:53
door BenCooper
De Mini word vandaag door de garage nageken, ben benieuwd wat het nou uiteindelijk is...

Geplaatst: 20 jun 2012, 10:33
door BenCooper
Ze hebben opnieuw de multiriem vervangen... ze denken dat de riem die ze eerst hadden gemonteerd kwalitatief niet goed was. Er zit er nu 1 op van Continental, voorlopig is de piep weg in ieder geval ! :)

Geplaatst: 20 jun 2012, 12:13
door Daveke
Gates riemen zijn behoorlijk stug en hebben een hele stugge achterkant. Conti riemen zijn in mijn ogen wel echt de betere van de twee...

Geplaatst: 20 jun 2012, 12:56
door BenCooper
Ja volgens mij had de monteur het idd eerst over een gates riem.

Geplaatst: 04 jul 2012, 00:37
door Ben
Wat voor type mini is het.
R56 is dat meestal de aanleg rol.
R50 is het meestal de rol van de spanner die niet recht staat.
Ben je bij de dealer geweest of universeel.
Gr Ben

Geplaatst: 04 jul 2012, 06:57
door BenCooper
R50, eerst BMW dealer in Dordrecht, daarna universeel.

Geplaatst: 21 jul 2012, 12:06
door Ben
Is het probleem al opgelost.
Gr Ben

Geplaatst: 21 jul 2012, 12:08
door BenCooper
jawel, zie ong 6 berichtjes terug