Pagina 1 van 1

Intercooler

Geplaatst: 18 jul 2012, 20:57
door PeterkePan
Hey allemaal ,
heeft er iemand ervaring met deze intercooler ?
M7 Tuning Direct Flow intercooler Type R50-R53 (2002-2006)
de twijfels gaan nogal fel tussen deze en de GRS Motorsport Version, vandaar even de vraag. :roll:

Geplaatst: 18 jul 2012, 21:02
door PeterkePan
marcel700 schreef:M7 is flut.

Gp of grs intercooler hebben de voorkeur voor de meesten mensen hier.

En is ook op de dyno bewezen als de betere intercooler
M7 dan zo slechte materialen etc?

Geplaatst: 18 jul 2012, 21:29
door mushrop
GRS of GP, bewezen de beste.

Geplaatst: 18 jul 2012, 21:46
door Daveke
m7 is gewoon een slecht design.

Houdt wel beter boost vast door het compacte design (en dus kleine inhoud en drukverlies)

Koeleffectiviteit van de GP kan nog wat beter door de diverter zo te bewerken dat ie de achterste twee rijen ook daadwerkelijk mee pakt.

GRS hoef je weinig over te vertellen, topmateriaal. Ook mijn keuze qua intercooler.

Geplaatst: 18 jul 2012, 21:51
door MrBean
Zoals met zoveel zaken qua tuning of onderdelen kan je hierin oeverloos blijven discussiƫren.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de GP intercooler met de extra OEM diverter.
Omdat algemeen bekeken wat mij betreft de meningen iets minder verdeeld waren dan de rest.

De GP intercooler?
Niet super super goed. Maar zeker niet slecht.
Gewoon kwalitatief goed, beter dan stock, en naar mijn mening 'waar voor je geld'.

Geplaatst: 18 jul 2012, 22:10
door Daveke
GP is gewoon goed, een echte ultieme oplossing is er qua intercoolers niet

Als je echt goed wil koelen, is waterinjectie het beste

Geplaatst: 18 jul 2012, 22:36
door Daveke
Leuk, maar voor echt hete IAT's (Sprintex) nog niet goed genoeg

Wel stabielere IAT's, maar als een chargecooler heat-soaked krijg je hem amper meer op fatsoenlijke temperaturen waar je dat bij een TM-IC na een pull weer op orde hebt. Mijn keuze als ik enkel en alleen een IC had gedaan was een FM geweest

Geplaatst: 19 jul 2012, 12:25
door PeterkePan
GRS ist gone be dan