Pagina 1 van 2
Mini Cabrio One tunen? Limburg? AC-Schnitzer?
Geplaatst: 31 okt 2012, 07:48
door Dwars
Binnenkort krijgt mijn vrouw haar R52 (foto's volgen), ik heb er mee gereden, hele mooie complete auto maar die 90 pk daar wordt je (ik iig als motorrijder) niet blij van. Miljaar wat een slak

. Nou heb ik begrepen dat van een One het vermogen heel makkelijk op Cooper niveau te brengen is (naar 115pk?) middels het inlezen van andere software op de ECU? Nou lees ik hier vooral dat Beek tuning erg zijn best doet, maar ZIP beloofd mij aan de telefoon dat ze bovenop die 115 pk ook nog een pk of 10-15 uit deze 1.6 peutert? Nou wordt er over vermogen net zo hard gelogen als over salaris is mijn mening, dus wat is waar? Wat zijn jullie ervaringen. Bedoel, 25 pk extra uit een ongeblazen motor lijkt me al veel, 35-40 lijkt me heel sterk?
Mini-Maastricht heb ik ook eens gebeld, maar die doen er niet aan? Aangezien ik in Limburg woon is dus mijn vraag is ook of er niet iemand hier dichterbij in de buurt is, maar vooral ook wat kan ik het beste doen om de One wat meer power te geven. Iemand ervaring met AC Schnitzer (Kohl in Aken D) ?
Geplaatst: 31 okt 2012, 07:55
door Peter
Meer dan het vermogen van een Cooper KAN NIET zonder verdere motorische aanpassingen. Misschien een keer 117 of 118pk maar dan houdt het echt op maar dat verschilt een beetje per motor.
Wat ga je nu met "uberlelijke" rolbeugels doen?
En gefeliciteerd natuurlijk met de aanschaf!
Geplaatst: 31 okt 2012, 08:22
door Dwars
Dank, wat jij dus zegt (en ik al dacht) dat er met alleen software er niet meer dan Cooper uit te halen valt. En Beek kan dat goed zeg je ook? Hoe langt duurt zo'n transformatie eigenlijk? Bij mijn motorfiets (KTM) hebben we er middels een laptop en een zelfgefabriekte interface een andere Fuell mapping op 5 min tijd in geladen waardoor ie merkbaar sterker trekt in het middengebied. We hebben dit niet gemeten op een rollenbank, maar de motor is stukken sterker en trekt zijn voorwiel bijna spontaan op. Hij zuipt daardoor trouwens (je rijstijl pas je toch ook aan

) net zoveel als de gemiddelde Limburger met carnaval
Meten is weten hoor ik je zeggen, mja bij dezelfde man meten die je de software "verkoopt" zet mij al gelijk aan het twijfelen. Die man (wie dan ook) moet er ja van eten en heeft er dus alle belang bij dat de meting navenant is, toch?
Dit is trouwens de frikandel dan
wbt die rolbeugels, dat wordt een project voor het voorjaar. Ff kijken hoeveel werk het is om ze helemaal weg te halen of mss zet ik er wel de Flex in en dop de open gevallen gaten gewoon met een rubber dop af?

Geplaatst: 31 okt 2012, 08:46
door Dennisvdh
.. zal de verzekering ook blij mee zijn
Neem die rolbeugel voor lief en maak er gewoon een dikke cabbie van
Verder een hele gave cabrio op mooie wielen

Geplaatst: 31 okt 2012, 08:49
door Peter
Heb wel vertrouwen in Beek dat de "voor" en "na" meting onder dezelfde omstandigheden worden gedaan. Is max een half uurtje werk. Ze hoeven volgens mij de computer niet open te maken bij de 1e generatie.
Bij de huidige MINI's moet de computer open en dat duurt wat langer...
En over die rolbeugels; daar ben je in het voorjaar helemaal aan gewend en dan laat je ze lekker zitten!
Zijn het 17" of 18" GP velgen? Zo te zien 17".
Beetje laten zakken, andere spiegelkappen erop (hoogglans zwart, zilver of chroom) en witte knipperlichtjes in de sidescuttles en dan staat er een hele leuke dikke tuut! En natuurlijk het ONE embleem er vanaf als die er uberhaupt nog op zit.

Geplaatst: 31 okt 2012, 08:50
door Dwars
boris_brznjef schreef:Je gaat toch niet echt serieus het enige veiligheid middel van een cabrio weghalen voor puur de looks?Naast veiligheid ook de stijfheid van de koets verminderen?
schei toch uit met je veiligheid

we waren er niet van plan er mee om te kieperen

en daarbij er zijn zat (oude) cabrio's zonder die dingen. Met onze vers ingeruilde Mx5 en zijn after market rolbeugels die ik er zelf voor de looks had ingezet zou ik ook geen koprol willen maken. Met weinig auto's trouwens, dus niet van die bange. Daarbij voor de stijfheid zitten die beugels er niet in, maar voor je gevoel (meer is het niet) dat zou je nog middels een zelfgefabriekte verbindingsstang kunnen ondervangen.
maar het ging over tunen naar Cooper niveau toch?

Geplaatst: 31 okt 2012, 08:56
door Dwars
peter schreef:Heb wel vertrouwen in Beek dat de "voor" en "na" meting onder dezelfde omstandigheden worden gedaan. Is max een half uurtje werk. Ze hoeven volgens mij de computer niet open te maken bij de 1e generatie.
Bij de huidige MINI's moet de computer open en dat duurt wat langer...
En over die rolbeugels; daar ben je in het voorjaar helemaal aan gewend en dan laat je ze lekker zitten!
Zijn het 17" of 18" GP velgen? Zo te zien 17".
Beetje laten zakken, andere spiegelkappen erop (hoogglans zwart, zilver of chroom) en witte knipperlichtjes in de sidescuttles en dan staat er een hele leuke dikke tuut! En natuurlijk het ONE embleem er vanaf als die er uberhaupt nog op zit.

kijk dat is info daar heb ik wat aan. Wielen zijn idd 17 inch, waar haal je die witte knippers trouwens? gewoon bij de stealer?
Geplaatst: 31 okt 2012, 09:22
door Dennisvdh
Dwars schreef:boris_brznjef schreef:Je gaat toch niet echt serieus het enige veiligheid middel van een cabrio weghalen voor puur de looks?Naast veiligheid ook de stijfheid van de koets verminderen?
schei toch uit met je veiligheid

we waren er niet van plan er mee om te kieperen

en daarbij er zijn zat (oude) cabrio's zonder die dingen. Met onze vers ingeruilde Mx5 en zijn after market rolbeugels die ik er zelf voor de looks had ingezet zou ik ook geen koprol willen maken. Met weinig auto's trouwens, dus niet van die bange. Daarbij voor de stijfheid zitten die beugels er niet in, maar voor je gevoel (meer is het niet) dat zou je nog middels een zelfgefabriekte verbindingsstang kunnen ondervangen.
maar het ging over tunen naar Cooper niveau toch?

Hij heeft naar mijn mening wel gelijk.. niemand heeft de intentie om een ongeluk te maken, maar het gebeurt wel. En dat oude auto's het niet hebben betekent niet dat modernere auto's dat dan ook niet hoeven. Dan kun je ook zeggen dat je geen gordel hoeft te dragen omdat sommige oude auto's die ook niet hebben. Maar goed.. back on-topic dan maar
Af en toe offtopic is hier heel normaal
Succes met chippen!
Geplaatst: 31 okt 2012, 10:01
door Dwars
boris_brznjef schreef:ik denk dat een goede tuner wel te vertrouwen is en je voelt toch zelf ook het verschil? Kijk die paar pk (1 / 2 / 3) voel je niet maar een stijging van 90 naar 115 wel
Die 90 pk versie moeten dan toch wel de potentie hebben ( qua hardware) om eigenlijk met het drukken van een paar knoppies tot 115 te komen. Waarom leverden ze die versies eigenlijk?
Trouwens mijn vrouw is blond en goed verzekerd

Geplaatst: 31 okt 2012, 12:19
door Dwars
Sorry maar 170 pk bij 1230 kg dat is in mijn 2wieler ogen nog steeds geen "vermogen". Kijk 120 pk bij 195 kg dat is vermogen. In 3,2 sec naar de 100.
En qua koekblikken imponeert mij bijv. een F 458 Italia, maar die kan ik niet betalen en de rest is behelpen. Deze mini cabrio is gekocht voor mijn vrouw en die wil deze ietwat rapper hebben voor dagelijks gebruik dan de standaard One en moet toch niet gelijk te veel benzine gebruiken en als het zonnetje schijnt het dak er van af. We kwamen deze tegen in de buurt, zit alles op en aan en de deal was prima. Vandaar deze aanschaf, hij vervangt een Mx5 met 116 pk, die een stuk rapper is. Top kwaliteit auto trouwens zo'n zakjappaner, benieuwd of de mini net zo degelijk is.
Dus naar Beek toe? Iemand ervaring met AC Schnitzer in Aken?
Geplaatst: 31 okt 2012, 13:36
door Cannuccia
boris_brznjef schreef:Er is een makkelijker manier om van je vrouw af te komen dan door haar cabrio te saboteren maar doet het goed voor de verhalen natuurlijk.
Nieuwe mod voor de mensen hier op het forum airbags weg halen want we zijn toch niet van plan een ongeluk te maken

gelukkig denken andere weggebruikers daar ook over en gebeuren er bijna nooit ongelukken
Hoe zit dat trouwens met de verzekering? Wil die nog wel uitkeren als er iets gebeurd met letselschade?
On-topic

: Ik denk dat er niet veel mensen hier ervaring hebben met AC Schnitzer, je zou een kunnen kijken op
het Duitse forum. Een andere mogelijkheid is
BR Performance in Belgiƫ. Daar hoor ik ook goede verhalen over.
Geplaatst: 31 okt 2012, 17:44
door Dwars
BR schermt ook met (Stage 1 tuning) 125 pk of zelfs 130 pk (stage 2)en dan moet er wel een ander luchtfilter op? beetje overdreven of zijn belgische Pk's andere dan hiero?
