Pagina 1 van 3
Gaat het passen?
Geplaatst: 03 nov 2012, 20:30
door Remonvdh
Ik ben opzoek naar andere velgen voor onder mijn R53, waar nu de standaard S-spokes onder zitten. Weet iemand wat de ET-waarde van deze velgen zijn?
Helaas ben ik nog niet zo bekend met MINI's en vraag me dan ook af hoeveel extra ruimte er is in de wielkast om een beetje bredere velgen erin te leggen. Ik kwam nu een paar dikke velgen tegen met de maat 17x8.25 ET25, iemand die zo kan zeggen of dat gaat passen? Er komt ook een schroefset onder, dus wil nog wel een stukje omlaag

Geplaatst: 04 nov 2012, 10:03
door dirkamerica
ET waarde is 48.
Zijn het trouwens misschien witte s-spokes wat je nu eronder hebt zitten? Want daar ben ik naar opzoek

Geplaatst: 04 nov 2012, 10:08
door speedy
gaat schuren als een gek ! zeker als je lekker laag wilt .
Geplaatst: 04 nov 2012, 15:13
door Remonvdh
Gaat dat erg schuren ja?

Hij wordt niet extreem verlaagd hoor, denk een cm of 4 max.
Als het gaat schuren is dat rondom of alleen voor of achter? Kan namelijk ook 7J aan de voorkant doen en 8.25 aan de achterkant.
Originele velgen zijn 7J denk ik?
Die ik nu heb zijn zilver, dus helaas niks voor je dirkamerica

Geplaatst: 04 nov 2012, 15:37
door speedy
et waarde is wel heel laag! en dan icm 8,25 j gaat rondom aanlopen met 4 cm verlaging of je moet camber max negatief zetten .
Geplaatst: 04 nov 2012, 15:46
door Remonvdh
Mm da's wel balen... Hij zal gaan aanlopen op de spatborden denk ik? Of geeft het ook problemen aan de binnenkant van de wielkast?
Geplaatst: 04 nov 2012, 15:58
door speedy
ik vrees beide !
Geplaatst: 04 nov 2012, 16:59
door Remonvdh
Hmm, zit even in het 'aftermarket' velgen topic te kijken en kwam dit tegen, ze zouden in mijn geval dan dus nog 1 cm verder naar buiten komen.. Wordt niet echt wat denk ik
coendek schreef:Mini cooper R56 S
Merk: Schmidt
type: Racelite
kleur: zilver
Maten: 17"/8j et30
Banden: Falken Ziex - 912 (nog niet op de foto)
205-40-17

Geplaatst: 04 nov 2012, 17:17
door speedy
en vergeet niet dat je onder een r56 breder kunt zonder aanlopen als bij een r53

Geplaatst: 04 nov 2012, 17:19
door speedy
en je hebt met een schroefset hoogstwaarschijnlijk nog een spacer van 5 mm nodig
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:27
door BMX
speedy schreef:en je hebt met een schroefset hoogstwaarschijnlijk nog een spacer van 5 mm nodig
Spacers heb je toch alleen nodig bij een ET van 45 of hoger?
Geplaatst: 04 nov 2012, 17:51
door speedy
licht eraan hoe laag je stelringen zitten volgens mij.
en is ook per schroefset verschillend.
had op mijn r53 8j et 42 en met een spacer kon er tussen de band en de stelring maar 1 a4 tje dus denk dat je het niet goed hebt.
Geplaatst: 04 nov 2012, 18:52
door Remonvdh
Dus als ik het goed begrijp moet ik, als ik de schroefset eronder gooi met me originele s-spokes, er sowieso een spacer tussendoen? Goed dat ik het weet voordat ik straks alles los heb liggen en dat het niet past...
Geplaatst: 04 nov 2012, 19:01
door speedy
zou je ff in een nieuw topic moeten vragen
s spokes zijn natuurlijk best smal dus zou sowieso een spacer steken

Geplaatst: 04 nov 2012, 19:10
door Remonvdh
Mmm dan moet het maar ja
Net trouwens nog een paar foto's gezien van een vergelijkbare maat velgen, alleen wel met een stuk meer verlaging dan ik zou willen... Twijfels!
maus105 schreef:Gecooperd schreef:Verdorie, nu was ik er net uit

En wrm 16

? Heeft niemand op een nieuw model eigenlijk 16inch bbs staan? buiten die langere mini.. Want die heeft ze in de kast, ik zou ze dan met het velgrandje tegen de kast willen..
Grtzz
Als je de wielboog in de velgrand wil hebben zul je moeten slijpen aan je bodywerk. Het bodywerk ligt namelijk op je band waardoor je niet verder kan zakken en de wielboog blijft dan dus net boven je velg hangen. Ik had op mijn r50 het bodywerk eraf gedremelt waardoor het wel lukte maar het effect van stalen bodywerk krijg je nooit. Althans dat is denk ik
wat je bedoeld.
Deze setup is 8.5x17 et30 met een normale schroefset voor de rest niks. Je zou de band nog meer getrokken kunnen zetten of met camber gaan werken. Maar wat je dan vaak krijgt is dat het er vet uitziet als je volledig slammed staat op air voor de foto. En als je dan gewoon "normaal"rijd ziet het er niet uit.