Pagina 1 van 1

Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 07 nov 2013, 21:47
door keyan
Boys and girls.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een megan header en sportcat op een r50?
Rest van de uitlaat is playmini maakt dit samen extreem geluid of valt dit mee?
Zit er ook nog wat vermogens winst in?
Hoe zit het met de apk, co en het EML light?

Evt. Suggesties zijn ook welkom!

Thanks alvast

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 08 nov 2013, 09:04
door BMX
Sportcat? Of testpipe?
Heb je er een link naar? Want meestal zit daar geen cat bij...

Ik en Karin(Smeed) hebben zo'n spruitstuk. Alleen wel op een R53.
Het maakt idd een pokke herrie, maar dat is dan toch ook het doel? :mrgreen:

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 08 nov 2013, 20:04
door keyan
Haha herrie willen we horen.
Heb je miss een filmpje van hoe het klinkt kan er maar weinig van vinden op youtube

p.s idd testpipe

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 09 nov 2013, 09:58
door mushrop
Die zijn best betaalbaar zeg!

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 09 nov 2013, 10:11
door Raymond
BMX schreef:Sportcat? Of testpipe?
Heb je er een link naar? Want meestal zit daar geen cat bij...

Ik en Karin(Smeed) hebben zo'n spruitstuk. Alleen wel op een R53.
Het maakt idd een pokke herrie, maar dat is dan toch ook het doel? :mrgreen:
Herrie? Valt wel mee toch..? :)

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 09 nov 2013, 10:12
door mushrop
Maar welke set-up heb jij (en Karin) dan Richard? Megan spruitstuk, de-cat. en middendemperdelete?

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 09 nov 2013, 14:19
door Raymond
Karen wel, Richard niet volgens mij.

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 10 nov 2013, 00:27
door Daveke
Rob, je weet toch nog hoe mijn auto klonk met decat plus middendemperdelete.. Al droeg de grote cilinderkop daar ook veel aan bij (en dat Milltek sowieso zwaarder klinkt dan JCW, Playmini en de andere veel gebruikte uitlaten)

Het doet pijn aan je oren als je dit monteert met testpijp/decat en dan ook je middendemper weg gaat halen.. Plus door die "bobbel" in je testpijp gaat ie in mijn ogen/oren juist heel lelijk snerpen met zn uitlaat. Ik vond Janspeed altijd prettige spruitstukken maken als je een 4-1 wil. Fijn decat pijpje hebben ze trouwens ook. Als je een 4-2-1 wil (ga ik wrs doen op de volgende R53) zou ik een OBX nemen omdat het koppel wat beter ligt dan bij een 4-1. In alle gevallen gaat mijn voorkeur uit naar de standaard cat behouden omdat een sportcat te snel kapot gaat, en decat juist pk's en koppel verliest door het verlies aan tegendruk. De auto zal met decat wel wat sneller aanvoelen omdat ie wat beter op het gas reageert door een wat snellere flow van uitlaatgassen maar op de dyno minder aangeven.

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 10 nov 2013, 05:46
door mushrop
Da's waar ja. Nou ja. OBX zit je gelijk weer vast aan de-cat of sport-cat (begreep ik), of past de oem-cat daar ook gewoon op?

Jamspeed is al een tijdje niet leverbaar.

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 10 nov 2013, 07:42
door Raymond
Je kan de oem cat er toch op passend maken..?

Re: Megan header+ sportcat.

Geplaatst: 10 nov 2013, 09:52
door Daveke
Janspeed ook niet via GTT, 1320 of eBay?

Nee, als je een normale cat van een OEM spruit afslijpt, kun je die gewoon op een OBX laten zetten.
Mijn plan is om dat te gaan doen, en dan de cat ofwel tussen de midden en einddemper te plaatsen ofwel de cat waar nu de middendemper zit, en die een eindje naar achteren. Ik wil dat eerste deel vrij hebben omdat hoge IAT's deels verklaard kunnen worden door een restrictief uitlaatsysteem icm een slecht design van de kop. Dan is de spruit en de cat het deel waar denk ik het meeste gewonnen kan worden. Maar herrie wil ik dus ook niet, want dat was een eis van het vrouwtje :) Maarja, mijn handen blijven jeuken om weer een vlot karretje te bouwen!