Pagina 1 van 2

2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 16:23
door Furr2013
Hey peeps

Ik heb zojuist de olie gecheckt en deze zat onderaan de peilstok dus mag bijgevuld worden (ongeveer 1:3000 km lijkt me redelijk). Nu zat er van dat wit geel achtige spul aan. Sludge eens gelezen, kan dat? Hoe krijg ik dit uit de olie? Zat er ook al aan met proefrit en toen zeiden ze: doen nieuwe olie erop en dan is het weg. Wel nieuwe olie, niet weg. Wat nu?

Vraag 2:
Mijn auto stuurt naar rechts, op verschillende wegen getest. Ook luchtdruk in banden gelijk gezet voor. Blijft naar rechts sturen. Wat kan dit zijn?

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 16:24
door Wilcoos
2. Auto uitlijnen.
1. Kan vocht in/bij je olie zijn...

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 16:33
door BMX
1. Rij je veel korte stukken? Dan krijg je namelijk sludge. Veel lange stukken rijden, dan brand je er een hoop uit. Controleer ook het oliefilter, die wil je niet dicht hebben zitten.

2. Kijk ook gelijk even naar je banden. Zijn die gelijk afgesleten?

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 17:41
door Furr2013
BMX schreef:1. Rij je veel korte stukken? Dan krijg je namelijk sludge. Veel lange stukken rijden, dan brand je er een hoop uit. Controleer ook het oliefilter, die wil je niet dicht hebben zitten.

2. Kijk ook gelijk even naar je banden. Zijn die gelijk afgesleten?
Normaal wel veel kleine stukken, maar gisteren 400 km heen en terug Den Haag...

Banden zou ik eens kijken en anders ga ik uitlijnen.

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 18:17
door Furr2013
Wilcoos schreef:2. Auto uitlijnen.
1. Kan vocht in/bij je olie zijn...
En als dat zo is, hoe is dat te checken en op te lossen?

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 18:41
door BMX
boris_brznjef schreef:Rondje Duitsland doen en gewoon een lange tijd volle bak over de autobahn.Lekker hoog in de toeren.Daarna nogmaals olie en filter vervangen en nogmaals checken hoe het dan is
Maar de sludge zelf gaat niet meer weg toch? Dat is de manier om het te voorkomen...
Genezen is in dit geval toch alles spoelen? (mits ernstig)

Bij de dealer haalde ze het carter eruit en kleppendeksel eraf. Alles goed schoonmaken. Filter vervangen en leidingen doorspoelen. Bij deze auto was de sludge te zien op de olievuldop en de peilstok.
Het meeste kwam uiteindelijk uit de leidingen.

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 18:53
door Furr2013
Dat geef ik volgende week wel door als die dag teruggaat naar de garage voor garantie. Hele waslijst moet nog gedaan worden.

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 28 jan 2014, 19:02
door BMX
Furr2013 schreef:Dat geef ik volgende week wel door als die dag teruggaat naar de garage voor garantie. Hele waslijst moet nog gedaan worden.
Dan kan dit er ook nog wel ff bij :mrgreen:

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 04 feb 2014, 11:22
door Furr2013
Volgens de garage kan witte sludge niet zoveel kwaad. De zwarte daarentegen wél. Ik heb wit.

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 04 feb 2014, 15:13
door Furr2013
Hij zei wel, als je nieuwe olie indoet, kan het net zo hard weer opnieuw terugkomen. Kan altijd zelf keer zo'n flesje bij in gooien had ik op internet gelezen. Anti sludge of zow.

Re: 2 vragen: olie en sturing

Geplaatst: 04 feb 2014, 16:28
door Furr2013
Oke! Dus even blazen op snelweg en dan olie wisselen + filter.

Maar klopt het dat de witte sludge niet zo schadelijk is?