Pagina 1 van 2

JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?

Geplaatst: 08 apr 2014, 19:31
door wilske s
Beste ,

Had graag geweten of ik mijn 15 % pulley naar 17 % mag vervangen zonder de map te laten aanpassen ?

Is dit veilig , heeft dit nut ?

Grts

Re: van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 08 apr 2014, 19:32
door martinvh
Heb je nu de map voor een 15%?

Re: van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 08 apr 2014, 19:33
door Daveke
Je krijgt onderin een iets fellere auto wat ie bovenin een beetje kwijtraakt door meer hitte

Is je auto nu gechipt? Zo ja, dan niet doen. Rij je nu zonder map, kun je dat best wel doen.

Re: van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 08 apr 2014, 19:40
door wilske s
Wagen is nu gemapt met Grs ,itg filter, 15 % , 1320 bypass valve , janspeed spruit en cat en jcw catback systeem en staat op 212 pk !

Zou graag nog net iets verder geraken zonder te moeten beginnen aan nokkenas en BHV .

Re: van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 08 apr 2014, 20:00
door BMX
JCW cilinderkop een idee?

Re: van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 08 apr 2014, 21:21
door wilske s
jcw kop heb ik liggen , ben bezig met een ander blokje in te reviseren !

Wordt een standard onderblok met jcw kop en catcam nokkenas .

Echter wil ik dit blok nog een tijdje blijven gebruiken voor ik de revisie blok er in steek .

Grts

Re: Van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 11 apr 2014, 17:59
door wilske s
Niet meer nodig het spel is in de soep gedraait :?

bij optrekken ineens beginnen pingelen , wss lekke of verbrande klep ? !

Geen foutcodes te vinden :?

Re: Van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 11 apr 2014, 18:44
door wilske s
blok zal er ooit wel eens inkomen , is nog ver van klaar en heb vd moment niet de nodige fondsen om de mini grondig aan te pakken ! Bij blokwissel was ik van plan alle rubbers , verouderde leidingen .... te vervangen zodat hij er terug een tijd zou tegen kunnnen .

Had gehoopt toch nog even te kunnen bollen met het huidige blokje , had me een fiesta st aangekocht voor door te verkopen maar die zal voorlopig gebruikt worden als nieuwe daily aangezien ik mijn vervoer niet kan missen .

Altijd wel iets met die mini's :?

Re: Van 15 naar 17 % zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 19 apr 2014, 20:13
door wilske s
Ben van plan voorlopig even de jcw kop nog op het oude blok te leggen zodat we nog even kunnen rijden . Zou hier de map ook voor moeten aangepast worden ?

Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 20 apr 2014, 15:12
door franklyn85
ja ik zou zeer zeker de map laten aanpassen kan zijn dat hij gaat pingelen

Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 20 apr 2014, 18:24
door Daveke
Hoeft niet, bij een gepoortte kop kun je prima zonder aanpassing rijden omdat enkel de poorten groter worden en de kanalen beter flowen, er komt niet meer lucht in want de inlaatpoorten zijn standaard. Alleen de uitlaatzijde flowt wat beter, en dat kan prima zonder aanpassing.

Pingelen heeft meer te maken met je brandstofmengsel, timing en compressie, en die veranderen niet.

Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 20 apr 2014, 18:42
door franklyn85
Oke ctrl alt delete

Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 20 apr 2014, 21:50
door wilske s
Verandert de compressie niet met een jcw kop aangezien deze cilinderkop pakking dunner is , of moet ik de kop pakking voor een gewone r53 gebruiken ?

Mss ook gelijk de nokkenas aanpassen als de kop er toch af ligt ? had gedacht aan newman of de eerste variant catcam . Of moet ik dan wel mapping laten aanpassen ?


Het zou maar zijn tot volgende winter dan komt het ander blok er in .

Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?

Geplaatst: 21 apr 2014, 13:53
door franklyn85
Ja natuurlijk veranderd de verhouding als je de dunnere pakking gebruikt nogmaals het is VERSTANDIG om te mappen of iig het mengsel aan te passen als nodig is.

Maar nogmaals zoals gezegd word het hoeft niet....alleen risico dat de boel in de soep loopt is dan aanwezig