Pagina 1 van 1

Andere injectoren-> verzuipen boven 4000toeren?

Geplaatst: 22 feb 2007, 22:43
door Raymond
Vanmiddag andere injectoren in de mini gezet. Op basis van een tip via via.
Ik dacht mooi. Injectoren zoeken, gevonden, nieuwe rubbers gekocht om lekkage te voorkomen...
Vanmiddag was de auto klaar om een stukje te knallen.
Na 2minuten was de lol er vanaf. In welke versnelling dan ook, rond de 4000 toeren gaat de mini zich extreem raar gedragen.
Continue inhouden, toerental loopt zelfs terug. IN de vijf kom ik bij het planken niet eens boven de 120 km/u uit.
Als ik wat voorzichtiger het gas indruk trekt de MINI wel enorm. zoals het moet dus. En als ik het voorzichtig blijf pushen kan ik net de vijfduizend halen. Hoe ik het ook probeer, de auto blijft trager dan ervoor. :'(
Persoonlijk denk ik dat de auto gewoon aan het verzuipen is.
Mijn vraag....: Verzuipt mijn auto idd, of is er wat anders aan de hand?

Wie ow wie kan mij die gouden tip geven. Morgen ga ik ook even naar de garage, maar die weten blijkbaar ook niet veel meer.


Verdere info:
Injectoren komen uit een cooper S uit 2005
Mijn mini is van 2002 (one) met tuning van MTH.

Geplaatst: 22 feb 2007, 22:56
door Berthil
Je kan geen injectoren vervangen en dan niet de software aanpassen heb ik altijd begrepen. M7 heeft pas de injectoren van een Cooper moeten vervangen door die van een Cooper S bij 160 pk, bij een Cooper S schijnt het zelfs niet nodig te zijn totdat je boven de 260 pk komt. Waarom JCW grotere injectoren monteert is ook onduidelijk, het is namelijk niet nodig.

Geplaatst: 22 feb 2007, 23:36
door Raymond
Berthil schreef:Je kan geen injectoren vervangen en dan niet de software aanpassen heb ik altijd begrepen. M7 heeft pas de injectoren van een Cooper moeten vervangen door die van een Cooper S bij 160 pk, bij een Cooper S schijnt het zelfs niet nodig te zijn totdat je boven de 260 pk komt. Waarom JCW grotere injectoren monteert is ook onduidelijk, het is namelijk niet nodig.
Heb het idd ook van Carlo. De software van MTH heb ik vorig jaar rond deze periode erop gezet. Zal hein eens vragen of ik een update kan krijgen van mijn software. Jammer dat ik dit niet eerder heb uitgezocht. Anders had ik dit wat beter overwogen.

Geplaatst: 22 feb 2007, 23:57
door Sid
maar je zegt dat als je niet volgas geeft hij het wel goed doet...
trekt hij dan al harder dan voorheen met volgas?

Geplaatst: 23 feb 2007, 00:20
door Raymond
Sid schreef:maar je zegt dat als je niet volgas geeft hij het wel goed doet...
trekt hij dan al harder dan voorheen met volgas?
Qua gevoel rijdt ie beter dan voorheen, trekt wel beter weg. Kan natuurlijk ook in het hoofd zitten. Merk het verschil wel. Tot het blijft haperen is het wel beter. Maar ja, in de vijf net geen 4000 toeren :roll: Krijg je nagenoeg niet boven de 140. Daar heb ik natuurlijk geen mini voor gekocht. Inmiddels is er al een pm uit de deur om te kijken hoe het zit met die software.

Geplaatst: 23 feb 2007, 09:33
door FastBunny
Hoi Raymond,

Spijt om te horen dat je motor wat vreemd gaat doen met de injectoren. :cry: Hopenlijk is dit iets wat met software aanpassingen op te lossen is. Wellicht dat die bij veel gas toch te veel brandstof krijgt en daar niet goed mee kan omgaan of zo...

Geplaatst: 23 feb 2007, 09:36
door Hans
Tja, MTH software he! die staan al veel te rijk..
Absoluut direkt je software aan laten passen, alleen zal ik dit NOOIT bij hein laten doen..
Maar persoonlijk zal ik de standaard injectoren weer terug zetten, precies wat berthil zegt.. is nergens voor nodig, of je moet ook een grotere gasklep erop zetten..

Geplaatst: 23 feb 2007, 10:40
door Raymond
Bedankt voor de reacties!! Pak van mijn hart dat ik eindelijk weet wat ik kan doen aan dit zure probleem. Laat de auto wel even staan, en ga wel op de motor voorlopig.

Geplaatst: 23 feb 2007, 18:01
door M7 Racing
Berthil schreef:Je kan geen injectoren vervangen en dan niet de software aanpassen heb ik altijd begrepen. M7 heeft pas de injectoren van een Cooper moeten vervangen door die van een Cooper S bij 160 pk, bij een Cooper S schijnt het zelfs niet nodig te zijn totdat je boven de 260 pk komt. Waarom JCW grotere injectoren monteert is ook onduidelijk, het is namelijk niet nodig.
Het aantal CC is niet zo belangrijk, maar wel de inspuit interval, een JCW injector en de injectoren van een S kunnen sneller (een kortere interval) inspuiten, hierdoor is het mengsel rijker in zuurstof ....dossering brandstof en zuurstof.
Wel dient met er voor te zorgen dat de software aangespast dient te worden, de Lamba sensor kun je uit lezen met de juiste tools of door een externe sensor te monteren net voor de CAT (aansluiting zit in het spruitstuk). Hieruit kan een tuner dan opmaken in hoeverre hij of zijn de map moeten aanpassen.

ook in het verhaal injectoren...het is niet de kwaniteit maar de kwaliteit van de brandstof :wink:

Geplaatst: 23 feb 2007, 22:30
door Raymond
M7 Racing schreef:
Berthil schreef:Je kan geen injectoren vervangen en dan niet de software aanpassen heb ik altijd begrepen. M7 heeft pas de injectoren van een Cooper moeten vervangen door die van een Cooper S bij 160 pk, bij een Cooper S schijnt het zelfs niet nodig te zijn totdat je boven de 260 pk komt. Waarom JCW grotere injectoren monteert is ook onduidelijk, het is namelijk niet nodig.
Het aantal CC is niet zo belangrijk, maar wel de inspuit interval, een JCW injector en de injectoren van een S kunnen sneller (een kortere interval) inspuiten, hierdoor is het mengsel rijker in zuurstof ....dossering brandstof en zuurstof.
Wel dient met er voor te zorgen dat de software aangespast dient te worden, de Lamba sensor kun je uit lezen met de juiste tools of door een externe sensor te monteren net voor de CAT (aansluiting zit in het spruitstuk). Hieruit kan een tuner dan opmaken in hoeverre hij of zijn de map moeten aanpassen.

ook in het verhaal injectoren...het is niet de kwaniteit maar de kwaliteit van de brandstof :wink:
PM

Geplaatst: 25 feb 2007, 12:15
door Mini Poeper
Als ik Raymond was geweest had eerst meer aan de luchtinlaat traject gedaan, hier valt meer winst uit te halen. Nu is de verhouding lucht(zuurstof)/brandstof/ontsteking uit balans.

Geplaatst: 25 feb 2007, 12:32
door Raymond
Mini Poeper schreef:Als ik Raymond was geweest had eerst meer aan de luchtinlaat traject gedaan, hier valt meer winst uit te halen. Nu is de verhouding lucht(zuurstof)/brandstof/ontsteking uit balans.
Hey,

zoals wat heb je in gedachten? Ben een en al oor nu.

Geplaatst: 25 feb 2007, 23:56
door Bar&Smeer
Als je je luchtinlaat wilt gaan aanpassen om je mengsel weer in orde te krijgen (bijv grotere mafbuis)- zonder te meten met een widebandsensor en voldoende kennis- loop je een GROOT risico in sommige (of alle)toerengebieden te arm te gaan draaien.
Dit zal je je motor kosten!

mijn advies: je injectoren terugzetten, of een custom ecu-remap laten uitvoeren waarbij ze de injectorduty corrigeren.

Dit zijn zaken waar je niet mee wilt "knutselen" :wink:

groetjes

Barry

Geplaatst: 26 feb 2007, 02:55
door Raymond
Morgen gaat de auto wéér naar de garage. De injectoren hou ik nog even achter de hand. Ga ze wel in de toekomst gebruiken. Wellicht nadat ik wat zaakjes beter uitgezocht heb;) .
Komt goed....:D

Bedankt voor je advies. Was al bang voor enige schade indien je hier wat laks mee om zou gaan. Blijf wel het gevoel in het achterhoofd houden hoe lekker de auto reed de eerste paar meter. Nu zaak dit voor de andere meters ook te regelen :D