Pagina 1 van 3
Alle sensoren uitlezen met AutoEnginuity
Geplaatst: 24 jan 2006, 19:22
door Berthil
Ik ben van plan om dit aan te schaffen:
Auto Enginuity Diagnostics
De software is gratis te downloaden en werkt zonder code, maar werkt helaas niet met de ODB3 interface van MTH. Dus zal ik toch hun interface moeten aanschaffen (vice versa werkt ook niet).
Met 250 dollar is het niet goedkoop, maar mijn emissielampje brand voor de tweede keer en resetten, zoals ze de vorige keer ook alleen gedaan hebben bij de BMW dealer, kost ook steeds 40 euro. Met deze software kun je alle foutcodes uitlezen en zonodig resetten als er niks aan de hand is (anders natuurlijk naar de dealer om de storing te verhelpen). Ik wil mijn MINI wat langer rijden dus op gegeven moment heb ik die prijs er dan wel uit denk ik.
Bovendien kan ik met de software alle sensor waarden realtime tijdens het rijden meten en is het een soort rijdende testbank (g-krachten, pk, koppel). Ik wil het dan laten meedraaien met de testbank-dag bij iedereen die dat wil, er komen namelijk heel veel grafieken uit die later samen te voegen zijn (tenzij Beek racing de connector ook gebruikt tijdens de testbank run, maar ik verwacht dat niet).
En iedereen die het later nog een keer wil gebruiken betaalt 10 euro
Doen of niet doen?
Geplaatst: 24 jan 2006, 20:17
door werner
Ziet er opzich wel goed uit, ben wel beniewd welke procedure je moet volgen om het vermogen te meten (zonder simulatie van de dynobank)
Dit zou wel de meest realistische meting zijn.
Hebben we van beek eigenlijk helemaal niet nodig
PS. om foutcodes uit te lezen en te herstellen zijn ook goedkopere kastjes te koop (marktplaats onder garage apparatuur)
GR.werner
Re: Alle sensoren uitlezen met AutoEnginuity
Geplaatst: 24 jan 2006, 20:44
door jschip
Berthil schreef:De software is gratis te downloaden en werkt zonder code, maar werkt helaas niet met de ODB3 interface van MTH. Dus zal ik toch hun interface moeten aanschaffen (vice versa werkt ook niet).
Ik heb een OBD2 interface (zoals Werner bedoelt) waarmee ik met het (trial) programma OBDmaster het een en ander van de mini kan uitlezen op de laptop. Wellicht dat jou programmatje met mijn kabeltje wel werkt. Zal ik mijn OBD kabel op de testbankdag eens meenemen om te proberen Berthil?
Geplaatst: 24 jan 2006, 21:30
door Berthil
@jschip Is je ODB kabel van Elm electronics? Ik denk het wel want Scanmaster werkt alleen met deze chip (en ??n andere die ik zo ga uitproberen op de MTH interface).
Elke softwaremaker die een eigen interface erbij verkoopt is slim bezig en laat zijn software alleen werken met zijn eigen interface.
Ik heb even de MTH interface opengemaakt om te zien welke chipset daarin zit. Die informatie is onleesbaar gemaakt met een veil op de chip! Lekker.
Ik ga nog even door met experimenteren

Geplaatst: 24 jan 2006, 22:15
door Berthil
Ook Scanmaster werkt niet. Ik heb nu de hele middag en avond gezocht naar software om met de MTH interface de ECU uit te lezen, maar niets werkt. Bovendien ben ik niet erg onder de indruk van de software die bij de interfaces geleverd wordt, behalve die van AutoEnginuity die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. En AutoEnginuity werkt zeker met de MINI, op mini2.com is er iemand die het gebruikt heeft. Ik ga die denk ik maar gewoon aanschaffen, anders gaat er ook veel te veel tijd in zitten.
Geplaatst: 25 jan 2006, 10:21
door jschip
Berthil schreef:@jschip Is je ODB kabel van Elm electronics? Ik denk het wel want Scanmaster werkt alleen met deze chip
Geen idee, is goed mogelijk. Ik heb trouwens meerdere programmatjes, dus niet beperkt tot OBD master. Bij mijn beste weten is dit een universele kabel. Maar zoals ik zei, 11 feb is dichtbij en wellicht werkt het wel...
Geplaatst: 25 jan 2006, 12:28
door Berthil
Ik heb de interface gisteren besteld, ik hoop dat hij binnen is voor de testbank dag. levertijd is 7 business days dus zou moeten lukken.
Geplaatst: 25 jan 2006, 16:24
door Peter
Ben benieuwd of het wat is Berthil! Kijken wat voor vermogen je hebt volgens dit diagnose systeem...
groetjes,
Peter
Geplaatst: 25 jan 2006, 16:44
door Maaij
Wow. Ziet er erg goed uit. Veel mogelijkheden. Prijs is misschien hoog, maar dan heb je ook wat
Ben in erg benieuwd wat eruit komt
Geplaatst: 25 jan 2006, 19:06
door Arjan
Heerlijk, zo iets!
Roep het woord grafieken en Arjan is wakker
Ben heel benieuwd naar de resultaten!!

Geplaatst: 07 feb 2006, 18:17
door Berthil
Hij is binnen en hij werkt. Met de AutoEnginuity software en interface kun je foutcodes uitlezen en resetten. Hier de emissie foutcode P0420 op mijn MCS. Allerlei waardes worden ten tijde van de fout genoteerd. Even op clear klikken en hij is uit. Natuurlijk niet doen als er ernstige fouten zijn.
Verder meet de software allerlei waarden die je voor tuning nodig zou kunnen hebben. Maar ik ben tevreden met MTH dus daar blijven we af.
Verder een testrun met Speedtracer gedaan op een wat vochtig wegdek met flauw bochtje en spoorvorming. Toch aardig dacht ik. DSC greep even in met wegrijden en ik heb niet vol doorgetrokken in de 1e versnelling omdat dan de DSC weer in gaat grijpen. Zodoende 'maar' 0 tot 100 in 7.5 sec

. Eindsnelheid na 16 sec en 1/4 mijl (402m) is 146 km/h

Geplaatst: 07 feb 2006, 18:39
door Hans
meenemen dat apperaat zaterdag!!!

Geplaatst: 07 feb 2006, 18:40
door Arjan
Gaaf!!!
Wil het wel eens LIVE meemaken/zien

Geplaatst: 07 feb 2006, 19:02
door Peter
OH MAAK ME GEK!!!!
Geplaatst: 07 feb 2006, 19:29
door Yvon
Peter schreef:OH MAAK ME GEK!!!!
Volgens mij bedoelt Peter dat je je haar moet los gooien Berthil of moet je nu je nieuwe speeltje meenemen
