Motormanagement van Cooper in een One?
Geplaatst: 03 dec 2018, 11:43
Hallo Mini-isten
Ik ben nieuw hier want net een R50 Mini One gekocht uit 2003. (Voor de kinderen maar wij vinden hem ook heel leuk). Ik had het geluk dat mijn (Land Rover) garage ook nog een gecrashte Cooper uit 2002 had staan en ik daar alles mocht afhalen wat ik kon gebruiken. Dus heb ik ook het motormanagement meegenomen.
Mijn gedachte is dat de motoren van beide Mini's gelijk zijn en alleen de elektronica bij de Cooper voor wat meer vermogen en koppel zorgt ten opzichte van de One.
Vraag 1: is dat zo?
Vraag 2: kan ik die computers zonder meer uitwisselen en dan dus een One met 20 pk meer krijg?
Verder lees ik allerlei onheilspellende berichten over de Midlandbak die ook in mijn One zit. Maar: de bak schakelt zoals je van een bak met 135K op teller mag verwachten. Beetje stroef als koud, prima en zonder geluiden als hij warm is én je hem beheerst schakelt zoals je dat in een vrachtwagen doet. Wel hangt er steeds een drupje olie onder.
Dus Vraag 3: kan ik straffeloos meer vermogen in die bak pompen of is dit dezelfde bak als in de R50 Cooper?
Wie heeft er concrete antwoorden en of ervaring met mijn vragen?
Groetjes Bert
Ik ben nieuw hier want net een R50 Mini One gekocht uit 2003. (Voor de kinderen maar wij vinden hem ook heel leuk). Ik had het geluk dat mijn (Land Rover) garage ook nog een gecrashte Cooper uit 2002 had staan en ik daar alles mocht afhalen wat ik kon gebruiken. Dus heb ik ook het motormanagement meegenomen.
Mijn gedachte is dat de motoren van beide Mini's gelijk zijn en alleen de elektronica bij de Cooper voor wat meer vermogen en koppel zorgt ten opzichte van de One.
Vraag 1: is dat zo?
Vraag 2: kan ik die computers zonder meer uitwisselen en dan dus een One met 20 pk meer krijg?
Verder lees ik allerlei onheilspellende berichten over de Midlandbak die ook in mijn One zit. Maar: de bak schakelt zoals je van een bak met 135K op teller mag verwachten. Beetje stroef als koud, prima en zonder geluiden als hij warm is én je hem beheerst schakelt zoals je dat in een vrachtwagen doet. Wel hangt er steeds een drupje olie onder.
Dus Vraag 3: kan ik straffeloos meer vermogen in die bak pompen of is dit dezelfde bak als in de R50 Cooper?
Wie heeft er concrete antwoorden en of ervaring met mijn vragen?
Groetjes Bert