Pagina 1 van 17
Beek Auto Racing grafieken topic!
Geplaatst: 12 mei 2007, 19:04
door iDarkDesign
Plaats hier je grafiek van Beek autoracing. Een scan of een foto, als ie maar een beetje af te lezen is.
Zet er dan direct bij:
- Wat voor een auto het was
- Welk bouwjaar
- wat de condities waren waarin de run werd gedaan
- wat je aan de auto hebt laten doen. Zo krijgen we een net overzicht van alles.
Ik bijt de kop af:
- MINI cooper S
- Bouwjaar 2005 (model 2006)
- Kap dicht
- Superchip tuning
- kleinere pulley
- Simota carbon airbox
- Eisenmann RVS uitlaat (eindstuk)
iDD
Geplaatst: 12 mei 2007, 20:24
door MR
File: Mini Cooper Checkmate MTH Tuning, Pipercross open airfilter
MR
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:16
door Maaij
- MINI Cooper
- Bouwjaar 2005
- Beek tuning
- Supersprint spruitstuk, middenpijp, einddemper.
- Pipercross Viper luchtfilter

94KW (128PK) bij 5750 toeren
178NM bij 4500 toeren
Rood = Beek Tuning
Blauw/zwart = Heinz Tuning
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:27
door Boudie
-Mini Cooper
-b.j. 2005
-Supersprintspruit
-JCW sportuitlaat
-K&N Typhoon luchtfilter
-Beektuning

89 KWH bij 6000
160 nm @ 4500
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:30
door Maaij
@Boudie, vreemde grafiek. Niet vloeiend etc..?
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:52
door Boudie
Vind het ook wat onrustig rijden erdoor (zie die koppel dip ). Heel anders dan de jouwe . Paul gaat me helpen ermee .
Geplaatst: 12 mei 2007, 21:57
door Maaij
Mijn eeste Beek uitdraai:
- MINI Cooper
- 2005
- MTH Tuning
- JCW soundkit (uitlaat, luchtfilter)

122PK, 160NM
Geplaatst: 12 mei 2007, 23:34
door Berthil
Van mij alledrie uitdraaien bij elkaar (2003 Mini Cooper S):
1 (142 kW / 194 pk / 232 Nm) = Digi-Tec (14% pulley) + MTH software en spruitstuk + GTT luchtfilter + Milltek uitlaat + water-intercooler
2 (175 kW / 237 pk / 260 Nm) = 1 + MiniMania kleppen gepolijste cilinderkop + 103% GTT krukas pulley + Beek software
3 (177 kW / 240 pk / 282 Nm) = 2 + 15 % Alta v2 pulley + facelift compressor
4 = 3 + ?????
Nu de grafieken naast elkaar zijn is er toch een mooie bult bijgekomen, zeker ook bij het koppel.
Ik zou alleen wel willen weten waarom het nu na 6500 inzakt en de vorige keer niet met dezelfde software.
(even op de grafiek klikken voor groot formaat)

Geplaatst: 13 mei 2007, 12:31
door Peter
Cooper S
2004
Milltek spruitstuk + catback
Works bougies
K&N inlegfilter
BEEK software tuning
205pk / 249Nm

Geplaatst: 14 mei 2007, 11:39
door miniracer
mini cooper 2002
obx spruitstuk
originele catalysator
supersprint tussenstuk
supersprint einddemper
pipercross viper induction kit
opmerking: kap stond heel de tijd open, en ik tank 98 loodvrije benzine
bij 5750 t/m 93 kw en 154 nm
bij 5000 t/m 83 kw en 158 nm

kw pk
Geplaatst: 23 mei 2007, 10:46
door Ferdinand
zeg mensen,
wie van jullie heeft natuurkunde gestudeerd, maar ik heb de volgende vraag: hoeveel pk is nu eigenlijk 1 Kwatt?
Op websites kom ik tegen dat 1 Kwatt = 1,36 pk.
Ik zie dat Beek rekent dat 1 Kwatt = 1,3405 pk (mijn mini = 171,5 Kwatt bij Beek).
Heeft dit te maken met DIN pk en/of SAE pk?
wie het weet mag het zeggen,
groet, student Ferdinand
Re: kw pk
Geplaatst: 23 mei 2007, 10:59
door FastBunny
Ferdinand schreef:zeg mensen,
wie van jullie heeft natuurkunde gestudeerd, maar ik heb de volgende vraag: hoeveel pk is nu eigenlijk 1 Kwatt?
Op websites kom ik tegen dat 1 Kwatt = 1,36 pk.
Ik zie dat Beek rekent dat 1 Kwatt = 1,3405 pk (mijn mini = 171,5 Kwatt bij Beek).
Heeft dit te maken met DIN pk en/of SAE pk?
wie het weet mag het zeggen,
groet, student Ferdinand
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paardenkracht
1kW = 1,36 DIN PK (oa. Duitsland en Nederlandse norm)
1kW = 1,3405 SAE PK (Britse en Amerikaanse norm)
Geplaatst: 23 mei 2007, 11:00
door Hans
Volgens mij rekent Beek ook gewoon 1,36

ik heb 165kw = 224,1pk bij 7000 toeren (begrenzer stopt bij 7250, dus heb nog wat over

)
Geplaatst: 23 mei 2007, 14:37
door Ferdinand
ha jongens, lekker slim van mij, maar Beek rekent natuurlijk niet met welke pk dan ook, want zij geven kwatt af en geen pk's, althans op mijn grafiekje. maar goed, het verschil zit 'm in DIN of SAE. Maakt natuurlijk niet meer uit, als we het over Kwatt hebben. Of zijn er ook weer DIN Kwatt, SAE Kwatt; las ik de reclame moet geloven bestaat er ook 'stroom die niet lekker ruikt'. Nou ja, ik een foto van mijn grafiek maken en plaatsen, wach ff
Geplaatst: 23 mei 2007, 14:49
door Hans
Dit is nog mijn oude grafiek met MTH spruit nu met Beek spruit is die wat hoger

225pk
Cooper-S Works GP
2006
kap dicht.
Dit was met alleen Beek software ,rode lijntje, en MTH spruit (die niet werkt)
blauwe lijn was met MTH software waardoor die 12% te rijk stond

en daardoor vermogensverlies..