Pagina 1 van 1

Inhouden r53

Geplaatst: 27 okt 2020, 20:25
door Remco81
Hallo allemaal,

Heb heel veel plezier met m'n fijne Cooper maar er zijn nog 2 zeer irritante dingetjes waarvan ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Bij rustig rijden en ineens op het gas aarzelt de motor heel vaak een paar seconden, je hoort de compressor wel opbouwen enz maar de echte duw komt een paar seconden later. 1x een noodloop gehad met een melding inlaat druk maar deze verdween na herstarten.bleef wel aarzelen. Stekker van de tmap sensor schoongemaakt en gereset en de eerste 10km reed de auto goed. Daarna weer zelfde verhaal kwa inhouden. Andere sensor geprobeerd maar geen verschil. Bougies eerder al vervangen en bobine punten schoongemaakt.( 1tje met roest)
Boostklepveer voelt goed.
Zou een vuil brandstoffilter een oorzaak kunnen zijn?

Re: Inhouden r53

Geplaatst: 29 okt 2020, 18:55
door nd-photo.nl
Kijk eens of de vacuum slang van inlaatspruitstuk naar benzinedruk regelaar nog erop zit. Dit is een bekend euvel maar wordt vaak over het hoofd gezien. Mijn top tip is om de slang te vervangen met goede stugge siliconen slang en met klemmetjes op beide uiteindes.

Zo ziet de slang eruit.

Afbeelding

En daar hoort hij te zitten, linksonderin mn foto kan je net zien waar hij aangesloten hoort te zitten op het inlaatspruitstuk.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Bypass Valve VGS Mod by Andy Ramdin, on Flickr

Re: Inhouden r53

Geplaatst: 29 okt 2020, 21:40
door Remco81
Deze vacuum slang had ik al wel gecheckt op de inlaat aansluiting. Maar goeie tip om deze eens even helemaal te checken, thnx👍🏻

Re: Inhouden r53

Geplaatst: 30 okt 2020, 13:20
door nd-photo.nl
Heb je toevallig een analoge boostmeter of een OBD dongle met Piston/Torque app? Dan kan je ook iets meer inzicht krijgen of hij zn druk haalt etc

Re: Inhouden r53

Geplaatst: 30 okt 2020, 14:23
door Ozzy2002JCW
Het kan ook de distributieketting zijn. Gaat bij de R53 maar 150.000 km mee.

Re: Inhouden r53

Geplaatst: 11 dec 2020, 21:21
door Remco81
Eindelijk gevonden :dansen

Bleek dus een beugeltje te zijn naast de bypass klep die bij vooral warme motor net het hendeltje klemde en de klep dus iets open bleef, waarna de gasklep dus door foutmeldingen reageerde. Dus nakijken waard bij dezelfde symptomen.