Pagina 1 van 3
Cooper laten tunen door Beek, het geld waard??
Geplaatst: 18 aug 2007, 11:02
door Colmena
Ik zit eraan te denken om mijn Cooper te laten tunen (motormanagement aanpassen) door Beek. Nu lees ik overal dat het tunen van een Cooper niet zoveel vermogen winst (in percentage) geeft in vergelijking met het laten tunen van een Cooper One of Cooper S.
Heeft iemand hier ervaring met het laten tunen van zijn Cooper door Beek software en is deze kleine vermogen winst het geld waard? Volgens beek zou ik uitkomen op circa 126 pk ipv. 116 pk.
Dit kreeg ik van Beek toegezonden.
Graag wil ik jullie ervaring weten.
Geplaatst: 18 aug 2007, 11:11
door Peter
Ben benieuwd

.
Geplaatst: 18 aug 2007, 11:17
door hansie
Heb de vraag al eens eerder gepost geloof ik.
Zou graag een "voor" en "na" grafiek zien met air/fuel ratio, iemand?
Ben nu best tevreden, gasopname zou iets feller mogen maar om daar nu software voor te kopen.

Geplaatst: 18 aug 2007, 12:58
door Hans
Volgens mij is dit wel icm een spruitstuk!
Maar volgens mij is €325,- GEEN geld voor chiptuning!!
Het meeste effect heeft het wel bij een Cooper-S

Geplaatst: 18 aug 2007, 13:30
door Menno
Ik heb het laten doen bij mijn Cooper en moet zeggen dat het mij de € 325,- zeker wel waard is. De auto reageert veel beter op het gas en zeker onderin heeft ie een stuk meer. Moet ik er wel bij vermelden dat ik ook een SS spruitstuk en cat heb.
ik vind het wel een aanrader maar dat is ieder voor zich. En €325,- is nou ook weer niet zo veel voor MINI begrippen
Menno
Geplaatst: 18 aug 2007, 14:32
door Knuckles
De grafiek is idd gebasseerd op een Mini Cooper met ander spruitstuk en ander luchtfilter...

Geplaatst: 18 aug 2007, 16:29
door frankie
rond de 190 geloof ik, maar voor een S kun je dan beter direct pulley meepakken, is €795, voor ongeveer 203pk.
Geplaatst: 18 aug 2007, 17:11
door Berthil
Bij Beek krijg je echte pekaas bij hun op de bank gemeten, en die bank zit aan de lage kant qua meten. 795 euro voor pulley en software is geen geld, ik heb nog 1250 euro voor Digi-Tec betaald wat hetzelfde is en minder pk (al was op papier heel wat beloofd). Ik zou er meteen een open luchtfilter in zetten, is de compressor lekker te horen en ademd het wat beter.
Geplaatst: 18 aug 2007, 18:39
door Peter
frankie schreef:rond de 190 geloof ik, maar voor een S kun je dan beter direct pulley meepakken, is €795, voor ongeveer 203pk.
Wij zijn van 185 naar 205pk gegaan. Weliswaar met een spruitstuk maar dit voegt nie zo heel veel toe. Met een pulley zou er volgens Beek bij ons zeker 20pk bij moeten komen.... Normaal 30pk maar je kan niet al je mods bij elkaar optellen.
Geplaatst: 18 aug 2007, 21:44
door Corgilist
Ik had ,toen ik bij Beek was voor nieuwe software, ook gevraagd of het nut had om een open luchtfilter te plaatsen, de jongen die ons hielp zei,
nee niet echt je krijgt alleen een ander geluid, qua PK's maakt het niks uit.
Ik heb ook het ideen dat onze Cooper S beter met de pk's omgaat dan digitec, of het is schijn of hij rijdt nu minder zenuwachtig, en wat zuiniger.
Geplaatst: 18 aug 2007, 22:46
door mini7benno
Op de bank bij Beek deed onze S cabrio omgerekent 188 PK's met GT-tuning luchtfilterkit en Miltek einddemper. Dus zonder "gepoelie" en "gespruitstuk" We denken nu wel aan tuning om de MINI wat zuiniger te maken. Dat schijnt ook 1 van de opties te zijn
Nog even afwachten, en dan hoogstwaarschijnlijk even een belletje naar Paul vanuit Delft

Geplaatst: 18 aug 2007, 23:04
door Nexus
Je weet natuurlijk niet wat het (gemeten) vermogen van je MCS was vóórdat je dat filter + uitlaat had. Desalniettemin goede score zonder pulley natuurlijk

.
Alles is aan 't kriebelen om ook bij Beek een afspraak te maken voor Stage II...
Geplaatst: 18 aug 2007, 23:05
door frankie
Nexus schreef:Alles is aan 't kriebelen om ook bij Beek een afspraak te maken voor Stage II...
Ken het gevoel, heb ik juist ook

Geplaatst: 18 aug 2007, 23:06
door Nexus
Meteen even internetbankieren opstarten wat er zo nog over is na onze vakantie...
